mboost-dp1

Afspilning af film

Gå til bund
Gravatar #1 - nixau
20. aug. 2005 13:24
Jeg har lige haft min computer formateret, og har fået et problem...
Jeg kan ikke afspille langt de fleste film jeg har, har downloadet 3 codec packs samt prøvet VLC.... intet ser ud til at virke, og samtidig er langt de fleste af de film jeg kan se, meget mørke...

i Windows media player siger den følgende: Cannot play back this file. Format not supported

i VLC kommer filmen bare aldrig, den kører igennem den der viser hvor langt den er i filmen meget hurtigt og så sker der bare ikke mere...

Er der nogen som har en idé om hvad der er galt ?
Gravatar #2 - bugger
20. aug. 2005 13:29
#1 Hvilket codec er filmen encoded med?

http://www.headbands.com/gspot/
Gravatar #3 - nixau
20. aug. 2005 13:58
Det er som sagt ikke kun 1 film, men nærmest alle
Gravatar #4 - warren
20. aug. 2005 17:25
1#
Jeg ved ikke om det virker, men prøv at installer AC3-filter
Gravatar #5 - nixau
21. aug. 2005 00:03
Har jeg nu prøvet og det ser stadig ikke ud til at virke
Gravatar #6 - nixau
21. aug. 2005 00:05
Det er ganske almindelige avi-filer som jeg ikke kan afspille
Gravatar #7 - m_abs
21. aug. 2005 05:34
AVI er kun et container format, så det er lidt svært at sige ganske almindelige AVI-filer. Der kan være stor forskel AVI-filer imellem, der er adskillige video-codecs og lyd-codecs som filen kan gøre brug af.

Prøv at fjerne alle dine codec packs og installer kun EN, jeg har set alt for mange gange at flere codec packs har gjort mere skade end gavn.
Jeg bruger normalt (de få gange jeg kører Windows) K-Lite mega codecs pack fra http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm
Og hvis en fil ikke virker, så prøver jeg g-spot som #2 nævner for at se hvad jeg mangler.
Gravatar #8 - XorpiZ
22. aug. 2005 11:15

Codec packs er generelt også overvurderede :)

Man kan i 99.9% af tilfældende nøjes med den nyeste Divx og den nyeste xvid. Og så smide et AC3-filter ind.
Gravatar #9 - jafar
22. aug. 2005 12:28
Tja jeg er sku enig med #8 :-)

Mere end 50% af det du installerer med de store codec pack for du slet ikke brug for, med mindre du skal selv rode med at convertere film.
Gravatar #10 - wizax
23. aug. 2005 12:25
www.afterdawn.com

har den nyeste version af ffdshow til download (du skal måske lede lidt, men den er der). Den kan afspille MEGET.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login