mboost-dp1

Adgangskode På Ekstern Harddisk

Gå til bund
Gravatar #1 - Indox
28. jun. 2005 19:24
Jeg leder efter et program, der "låser" min eksterne harddisk , så man skal bruge password for at åbne den. Gerne med mange muligheder for forskellige logins og forskellige muligheder for de enkelte logins.
Programmet skal være gratis.

Nogen der kender et? :)
Gravatar #2 - Dirne
28. jun. 2005 23:01
Et program du kan bruge er TrueCrypt. Det er godt nok ikke et program til kun at sætte kodeord på din harddisk. Med TrueCrypt krypterer du hele din harddisk, eller laver en container på en hvis størrelse. Derefter er der kun adgang til den hvis man har det rigtige kodeord.

Hent programmet her: 'http://www.truecrypt.org/'. Programmet er open-source.

N.B. Det er meget vigtigt du husker dit kodeord, det kan komme til at tage dig mange år at få dine data tilbage hvis du skulle glemme det.
Gravatar #3 - buch
29. jun. 2005 00:49
Lige for at komme ind på det med at glemme sit password, til det program #2 henviser til.

Kender en der fik sit liv "ødelagt", han brugte programmet da han fik den mærkelige idé at bruge det på alle hans saved games mapper, det resulterede i at han måtte se sine saved games fortabte i al evighed.

så glem aldrig det password :)
Gravatar #4 - Indox
29. jun. 2005 16:17
Tror jeg vil prøve det. Min hukommelse har aldrig været så god, men jeg tager chancen.
Gravatar #5 - Indox
29. jun. 2005 16:32
Arg. Hvis jeg skal installere det, bliver alt slettet på harddisken. Og har ikke plads på min computer til at ligge det over. Så det må blive en anden dag.
Gravatar #6 - SKREWZ
30. jun. 2005 16:31
#3 -- Og problematikken, man jævnligt diskuterer: Krypteringssystemer har efterhånden meget tillid på bagen. Det svageste led er, hvordan brugeren backupper sine credentials.

Hvis du lader din kode blive liggende på en papirseddel i din bankboks, er risikoen for at banken brænder eller at koden bliver ædt af møl, meget større end at nogen bruteforcer sig til din key. :)
Gravatar #7 - elite
1. jul. 2005 12:47
Hvad hvis der nu sker en fejl på disken (f.eks. en bad-block), bliver hele containeren så corrupted eller hvordan?
Gravatar #8 - SKREWZ
1. jul. 2005 13:21
#7 -- Nej. Argumentationen -- når den ikke er for teknisk -- er, at ``det ville være for dumt, hvis det var sådan. Martin F. Krafft har kørt en tråd på debian-security om det, hvis du er interesseret.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login