mboost-dp1
åæø i mail subjeckt
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Software
Hey
Jeg sidder med et problem her, jeg har et system, der sender mails ud, det er skrevet i php, og i nogle af mailsne er der åæø i subjeckt, men åæø bliver misforstået, hvis de overhovedt bliver forstået og lavet om til ?-tenge eller andre mærkelige tenge.
åæø virker i body'en.
der er angivet åæø i headerne.
er der nogle der har en ide til problemet?
Jeg sidder med et problem her, jeg har et system, der sender mails ud, det er skrevet i php, og i nogle af mailsne er der åæø i subjeckt, men åæø bliver misforstået, hvis de overhovedt bliver forstået og lavet om til ?-tenge eller andre mærkelige tenge.
åæø virker i body'en.
der er angivet åæø i headerne.
$header .= 'Content-type: text/plain; charset=utf-8' . "\r\n";
er der nogle der har en ide til problemet?
har prøvet at lave en replace og det hjælp næsten, for istede for mærkelige tegne blev det så til dem.
Jeg ville bruge noget email-abstraktion som tog sig af det der, men hvis du endelig vil håndtere det manuelt...
HVIS emnet kan beskrives med ren ASCII, så gør det.
ELLERS må du encode det. Et par eksempler fra min indbakke:
=?utf-8?B?SW5mb3JtYXRpb24gb20gaW5kc2F0IGJlbMO4Yg==?=
=?ISO-8859-1?Q?Kvittering_for_fast_overf=F8rsel?=
Dvs:
"=" "?" charset "?" "B"|"Q" "?" emne "?" "="
Emnet skrives i et eller andet tegnsæt, og encodes som enten base64 eller quoted-printable. Encodingen er så det du angiver med B eller Q.
(Måske husker jeg detaljer forkert, jeg kan huske det overordnede princip og gætter nogle af detaljerne ud fra de eksempler jeg fandt.)
HVIS emnet kan beskrives med ren ASCII, så gør det.
ELLERS må du encode det. Et par eksempler fra min indbakke:
=?utf-8?B?SW5mb3JtYXRpb24gb20gaW5kc2F0IGJlbMO4Yg==?=
=?ISO-8859-1?Q?Kvittering_for_fast_overf=F8rsel?=
Dvs:
"=" "?" charset "?" "B"|"Q" "?" emne "?" "="
Emnet skrives i et eller andet tegnsæt, og encodes som enten base64 eller quoted-printable. Encodingen er så det du angiver med B eller Q.
(Måske husker jeg detaljer forkert, jeg kan huske det overordnede princip og gætter nogle af detaljerne ud fra de eksempler jeg fandt.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.