mboost-dp1
userscripts til "ekstrabladet"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Findes der et userscript til Chrome/Firefox som fjerner alle de artikler der er markeret som "ekstra"?
Det samme kunne gøres på BT (plus) og JP (VIP)
Det ser ud til det kan gøres ved at se på linket. EB's links er altid bygget således op: http://ekstrabladet.dk/ekstra/kendte/article200339... når de er gemt væk bag betalings muren.
Derfra kan man traversere op i DOM til nærmeste div med class "article-content"
Den div skal slettes
Det samme kunne gøres på BT (plus) og JP (VIP)
Det ser ud til det kan gøres ved at se på linket. EB's links er altid bygget således op: http://ekstrabladet.dk/ekstra/kendte/article200339... når de er gemt væk bag betalings muren.
Derfra kan man traversere op i DOM til nærmeste div med class "article-content"
Den div skal slettes
Nu hvor der alligevel er tale om Ekstra Bladet, så har de en kedelig tendens til at overdrive reklamerne, hvilket sløver deres side helt absurd. Løsningen på dét problem er lige en enkelt linje i hosts:
"127.0.0.1 adserver.adtech.de"
"127.0.0.1 adserver.adtech.de"
Jeg ved ikke om det fungere på samme måde hos EB (Jeg læser den ikke).
Men hvis det fungere på samme måde som hos Politiken, og du bruger Chrome, kan du lave en "Application Shortcut", hvor du under "Egenskaber" i "Target" efter det sidste " tilføjer -incognito.
Eller alternativt, åbne whatever browser du bruger, gå i incognito mode, og tilgå siden derfra...
Det er umiddelbart værd at teste...
Men hvis det fungere på samme måde som hos Politiken, og du bruger Chrome, kan du lave en "Application Shortcut", hvor du under "Egenskaber" i "Target" efter det sidste " tilføjer -incognito.
Eller alternativt, åbne whatever browser du bruger, gå i incognito mode, og tilgå siden derfra...
Så vil jeg lige teste hvordan Ekstra-Bladets betalingsmur virker (med login, ikke som Politikens). For at teste det klikker jeg på artiklen om William Massimo Julius Jørgensen. Jeg vil ikke betale for adgang til at læse artiklen, da jeg har adgang til Infomedia, så jeg læser artiklerne om ham derigennem. Hold da kæft jeg er i dårligt humør nu. Min søn skal krammes når vi står op i morgen.
Chewy (5) skrev:Jeg ved ikke om det fungere på samme måde hos EB (Jeg læser den ikke).
Der er ingen freebies hos EB. Du skal logge ind
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.