mboost-dp1

Ring op fra Computeren

Gå til bund
Gravatar #1 - Stewart
17. jun. 2011 11:44
Jeg har fundet et udmærket program(Nokia Phone Beta) hvor man kan ringe op fra sin computer, men det er kun beta!

Så var det om jeg ville høre om der var nogle af jer der kendte et godt alternativ til det program.
Gravatar #2 - fjols
17. jun. 2011 11:52
Gravatar #3 - nielsbuus
17. jun. 2011 11:55
fjols (2) skrev:
Skype?

Jeg er rimelig sikker på at #1 efterlyser programmer som kan fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth, sådan at du f.eks. kan skrive sms-beskeder på computeren og få dem sendt gennem telefonen eller foretage opkald via telefonen.
Gravatar #4 - Stewart
17. jun. 2011 12:02
#3 nemlig ! :)

opkald er mere end nok, jeg har telefon liste med ca. 500 nummere og så ville det være dejligt hvis jeg så kunne lavet noget så jeg bare kunne klikke på dem og så ville den ringe op til personen.

Om det er så ligemeget om det er over Wifi, Bluetooth eller kable,
Gravatar #5 - myplacedk
17. jun. 2011 12:23
Jeg har bare overført kontakterne til telefonen. Så er jeg ikke afhængig af wifi, bluetooth, kabel eller PC, og den kan vise navn ved indgående opkald.
Gravatar #6 - BlackFalcon
17. jun. 2011 12:44
Man kan lave meget med en TAPI-driver, men de er normalt specifikke til telefonen/evt. omstillingsanlæg. Dog mener jeg du kan snakke med AT-kommandoer til næsten alle mobil-telefoner. Prøv om du kan forbinde med HyperTerminal og send følgende afsted:

ATZ
ATDT12345678 (<-- tlf.nr)

Det kræver at du i pc'en får en com-port når du forbinder telefonen. Søg evt. flere AT-kommandoer på nettet kombineret med din telefon-model.
Gravatar #7 - Dr_Mo
17. jun. 2011 13:32
Stewart (1) skrev:
Jeg har fundet et udmærket program(Nokia Phone Beta) hvor man kan ringe op fra sin computer, men det er kun beta!

Det lyder som du har fundet det program du efterspørger og at programmet er udmærket.

Er eneste problem et beta-tag? Eller efterspørger du noget mere?
Gravatar #8 - myplacedk
17. jun. 2011 16:59
Hvad er der sjovt ved #5?
Gravatar #9 - kinaholm
17. jun. 2011 17:33
MyPhoneExplorer er super til SonyEricsson, i al fald inden det dersens android. Brugte det meget med min K800i :)
Gravatar #10 - makloka
17. jun. 2011 19:13
Prøv:
http://fma.sourceforge.net/index2.htm

har ikke brugt det selv
Gravatar #11 - Mnc
17. jun. 2011 19:26
myplacedk (8) skrev:
Hvad er der sjovt ved #5?

"Jeg vil gerne ringe op via min telefon, fra min computer"
"Jeg bruger bare min telefon."

You're welcome.
Gravatar #12 - GormDK
17. jun. 2011 19:39
Samsung (i hvert fald SGS med android) har deres eget program KIES Air, hvor man via WIFI og browseren på ens computer kan gennemse video, billeder og musik fra telefonen, og også sende sms'er. Ved ikke lige med hensyn til opkald.
Gravatar #13 - Daniel-Dane
17. jun. 2011 19:47
myplacedk er altså virkelig ikke skarp.
Gravatar #14 - myplacedk
18. jun. 2011 06:43
Mnc (11) skrev:
"Jeg vil gerne ringe op via min telefon, fra min computer"
"Jeg bruger bare min telefon."

You're welcome.

Men så: "jeg har telefon liste med ca. 500 nummere og så ville det være dejligt hvis jeg så kunne lavet noget så jeg bare kunne klikke på dem"

Det fik mig til at tænkte at jeg kunne foreslå en alternativ løsning. Det er jo lige det en telefon er beregnet til, modsat en PC.

Jeg kender ikke hans præcise situation, men de detaljer få jeg kender er de samme som en situation jeg var i. Og jeg nåede frem til at det med at ringe op fra computeren er fjollet, da jeg får meget mere ud af at have det hele på telefonen.
Gravatar #15 - GormDK
18. jun. 2011 10:47
Ok, så, du får en 'interessant'-rating for den "nye vinkel", du pointerer - men så gider vi altså heller ikke flere indlæg om dén vinkel.* :)

*) med mindre, selvfølgeligt, op spørger til det
Gravatar #16 - myplacedk
18. jun. 2011 11:14
Nåmn så prøver jeg med noget mere ontopic-agtigt.

Hvis jeg markerer et telefonnummer browseren (evt. i et tekst-felt hvor jeg lige har skrevet det), og klikker på "Chrome to Phone", så kommer telefonnummeret frem i dialeren på min telefon. Så skal jeg bare tappe på ring-op knappen.

Måske findes der noget i stil med Chrome to Phone til Nokia? (Hvis det da er sådan en OP har)
Gravatar #17 - Cutepuppy
18. jun. 2011 11:42
Jeg tror hans problem er at programmet han snakker om er i Beta ikke længere bliver udviklet af Nokia, de droppede det tilbage i 2008.

Derudover kan man så vidt jeg kan se ikke ringe op, men kun sms'e, det er dog muligt at han har fundet en anden version end den som Nokia nævner på deres labs site.
Gravatar #18 - Windcape
18. jun. 2011 11:42
1. Konverter alle kontakter til Google kontakter
2. Køb en smartphone (F.eks. en Nokia WP7, her efter sommerferien)
3. ????
4. Success!
Gravatar #19 - Stewart
18. jun. 2011 17:01
I programmet (Nokia PC Phone) bliver det hele styret fra browseren, så hvis der er nogen er jer nørder der kan gennemskue at ændre i det, så man kan benytte sig at opkaldw funktionen på ens egen side, så er mit problem løst :)

I kan downloade programmet her
Gravatar #20 - GormDK
18. jun. 2011 17:26
Bare lige for at få det helt på det rene, hvad er så problemet helt konkret?
Gravatar #21 - Chewy
18. jun. 2011 22:49
@20

Han søger et softphone system med indbygget kontaktliste, som kan udføre opkald via hans mobils netværk (måske kan han også bruge en fastnetslinie?). Således at han udfører opkald via et headset (USB/Jack) sat til computeren, og ringer op via softphone systemets indbyggede kontaktliste (som evt. skal synkroniseres med hans mobils kontaktliste).

Right?
Gravatar #22 - BlackFalcon
18. jun. 2011 22:52
Jeg har lige kigget lidt på det, og det er ren javascript, og burde meget nemt kunne tilpasses dine behov - hvis du som #20 lige specificerer hvad du vil udover det som beta-softwaren kan.
Gravatar #23 - hundeboll
19. jun. 2011 14:19
Gravatar #24 - Stewart
20. jun. 2011 05:38
#19 det eneste som jeg skal kunne er at have en inputbox, skrive et nummer i den box, og så trykke ring op/læg på.
Telefonen vil selvfølgelig være koblet til computeren med USB.
Gravatar #25 - myplacedk
20. jun. 2011 05:42
Chewy (21) skrev:
Han søger et softphone system

Nej. Læs #3 og #4

Hvis det er det folk tror, så kan jeg da godt se hvorfor mine forslag ser lidt sjove ud. :)
Gravatar #26 - Chewy
20. jun. 2011 12:07
@25

Hvordan er det ikke et softphone (Softwarebaseret telefonsystem) han søger?
Gravatar #27 - myplacedk
20. jun. 2011 12:26

MadiZone (3) skrev:
Jeg er rimelig sikker på at #1 efterlyser programmer som kan fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth, sådan at du f.eks. kan skrive sms-beskeder på computeren og få dem sendt gennem telefonen eller foretage opkald via telefonen.

MadiZone (3) skrev:
Jeg er rimelig sikker på at #1 efterlyser programmer som kan fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth

MadiZone (3) skrev:
#1 efterlyser programmer som kan fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth

MadiZone (3) skrev:
fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth

MadiZone (3) skrev:
fjernstyre mobiltelefonen

MadiZone (3) skrev:
mobiltelefonen

\| | | | | | | /
-mobiltelefonen-
/| | | | | | | \

Stewart (4) skrev:
#3 nemlig ! :)

----

Stewart (24) skrev:
Telefonen vil selvfølgelig være koblet til computeren

Stewart (24) skrev:
Telefonen vil selvfølgelig

Stewart (24) skrev:
Telefonen selvfølgelig

Stewart (24) skrev:
Telefonen

\| | | | |/
-telefonen-
/| | | | |\

Get it?

Det er da muligt at OP mener noget andet, men jeg kan ikke forholde mig til andet end hvad der står, indtil han selv korrigerer.

Gravatar #28 - Chewy
20. jun. 2011 12:44
Men er det ikke i bund og grund irrelevant om softphone systemet, bagved benytter mobiltelefonen netværk, en fastnetslinie eller en internetprotokol. Det er vel stadig et softphonesystem selvom det kan styrer hans mobiltelefon?

#19 det eneste som jeg skal kunne er at have en inputbox, skrive et nummer i den box, og så trykke ring op/læg på.
Telefonen vil selvfølgelig være koblet til computeren med USB.

Et softphonesystem der benytter hans mobiltelefon som "backbone" til at foretage/modtage opkald...
Gravatar #29 - myplacedk
20. jun. 2011 13:01
Chewy (28) skrev:
Det er vel stadig et softphonesystem selvom det kan styrer hans mobiltelefon?

Hvordan kan det være en softphone, når det er en fysisk mobiltelefon?

En softphone gør det en fysisk telefon gør. Den fjernstyrer ikke en telefon.
Gravatar #30 - Mnc
20. jun. 2011 13:05
Daniel-Dane (30460) skrev:
http://troll.me/images/futurama-fry/not-sure-if-trolling-or-just-stupid.jpg
Gravatar #31 - Danish Dude
20. jun. 2011 13:06

Denne tråd er nok et meget godt eksempel på, hvad der kan ske, hvis ens kravspecifikation ikke er tilstrækkeligt detaljeret beskrevet...

.. tænk hvis I havde kodet skidtet til ham til kr. 1500.- i timen?! B~)

Danish
Gravatar #32 - Chewy
20. jun. 2011 13:08
@29
Dels er det ikke nødvendigt at fjernstyre mobiltelefonen, men bare benytte dens opkaldsfunktion.
Og så vil jeg stadig mene at hvad systemet benytter som kilde til at foretage opkald er irrelevant (fastnet kontra mobilnet. Begge dele skal bruge en form for omformer før computeren kan benytte signalet).

Jeg tror at vi vel grundlæggende er enige, vi er bare uenige i definitioner. Så skal vi ikke bare lade den ligge her? :-)
Gravatar #33 - Daniel-Dane
20. jun. 2011 13:20
Chewy (32) skrev:
Dels er det ikke nødvendigt at fjernstyre mobiltelefonen, men bare benytte dens opkaldsfunktion.
Det kan man lave i LEGO.

Hvis jeg havde Lego Mindstorms NXT 3.0, ville jeg lave en konstruktion, som ringer op via telefonen.
Gravatar #34 - Zombie Steve Jobs
20. jun. 2011 13:52
Windcape (18) skrev:
1. Konverter alle kontakter til Google kontakter
2. Køb en smartphone (F.eks. en Nokia WP7, her efter sommerferien)
3. ????
4. Success!

Hvor sikker er du på det med release for Nokia WP7???

Gravatar #35 - Cloud02
20. jun. 2011 13:56
Er det ikke muligt at bruge Windows Phone and Modem og sætte din telefon op via Bluetooth?
Gravatar #36 - Cloud02
20. jun. 2011 13:58
Tilsynladende har du en Nokia telefon: prøv at læse denne artikel som jeg fandt efter en hurtig søgning:
http://www.inspectmygadget.com/2007/04/29/how-to-s...
Gravatar #37 - Slettet Bruger [3356947154]
20. jun. 2011 14:46
Vi bruger totalview her på work. dejligt stykke software.

Støder man på et nummer på en hjemmeside markere man det blot, kopiere og trykker ALT+½ så ringer telefonen op.

Gravatar #38 - Stewart
23. jun. 2011 10:00
Jeg har valgt at ikke udvikle til Nokia, men i stedet kun fokusere på vores Android telefoner.

Der kan jeg bare køre nedenstående kommand fra browseren og så ringer telefonen op :)

adb shell am start -a android.intent.action.CALL tel:[Telenfon nummer]
Gravatar #39 - Slettet Bruger [3356947154]
23. jun. 2011 10:37
Stewart (38) skrev:
adb shell am start -a android.intent.action.CALL tel:[Telenfon nummer]

Som er væsentlig nemmere end at taste telefonnummeret ind når du alligevel er på telefonen?
Gravatar #40 - Cloud02
23. jun. 2011 11:43
SlettetBruger (39) skrev:
Som er væsentlig nemmere end at taste telefonnummeret ind når du alligevel er på telefonen?

Hvem siger at han skal taste det?
Det kræver jo ikke andet end et simpelt GUI og så buttons der udfører kommandoen.
Gravatar #41 - Stewart
27. jun. 2011 12:03
Jeg bruger denne funktion, det kan godt være at det ikk er så pænt, men det virker :)

function CallNow(strPhoneNr) {
var ws = new ActiveXObject("WScript.Shell");
ws.Exec("C:\\Android\\android-sdk-windows\\platform-tools\\adb.exe shell am start -a android.intent.action.CALL tel:'" + strPhoneNr +"'");
}

Gravatar #42 - Mnc
27. jun. 2011 12:16
Stewart (41) skrev:

var ws = new ActiveXObject("WScript.Shell");
ws.Exec([...]);

Ka' VB ikke bare...?
(new ActiveXObject("WScript.Shell")).Exec([...]);

Virker bare lidt spild af anslag at skrive det andet, hvis det alligevel ikke skal være fint og fornemt. :P
Gravatar #43 - arne_v
27. jun. 2011 13:13

Nu er det vist JS ikke VB.

Men det gør det nok mere sandsynligt at den korte form virker.
Gravatar #44 - Mnc
27. jun. 2011 13:20
Ja hva ved jeg. :P

Jeg så bare:
'" + strPhoneNr +"'"
og tænkte at kun VB kunne være så grimt. :s

Jeg holder mig til C# når jeg keder mig, der kan jeg lige følge med.
Gravatar #45 - arne_v
27. jun. 2011 13:22

Hm.

C#:

Process.Start("C:\\Android\\android-sdk-windows\\platform-tools\\adb.exe shell am start -a android.intent.action.CALL tel:'" + strPhoneNr +"'");

ser ret ens ud for mig (man kan pynte lidt med @ streng, men ...).
Gravatar #46 - Windcape
27. jun. 2011 13:52

new Process("adb") {
Parameters = string.Format("shell am start -a android.intent.action.CALL tel:'{0}'", phoneNumber)
}.Start();

whop?
Gravatar #47 - Mnc
27. jun. 2011 16:22
arne_v (45) skrev:
"[...].CALL tel:'" + strPhoneNr +"'");

ser ret ens ud for mig (man kan pynte lidt med @ streng, men ...).

Jeg ville nok nærmere skrive

.Start("lang sti " + stringVar);

pre-submit-edit !

Never mind /facepalm
Havde overset .Call '12345678'

Da havde jeg også brugt string.Format(), som Windcape kom med.
Gravatar #48 - arne_v
27. jun. 2011 16:26
#46-47

"printf stilen" er naturligvis en mulighed. Men jeg synes nu ikke at det gør koden mere læsbar.
Gravatar #49 - Mnc
27. jun. 2011 16:33
Hvis du vil have læsbarhed kan du jo bare knække det:

(new Process()).Start(
string.Format(
@"path '{0}'",
phoneNumber
)
);

Eventuelt i mindre grad, så det ikke fylder en halv side. :P
(new Process()).Start(
string.Format(@"path '{0}'", phoneNumber)
);

EDIT:
Egentlig en lækker måde at instantiere på, i #46, nu hvor jeg læser efter.
Sådan har jeg ikke set det før. Hvilket sikkert siger noget om hvor meget jeg programmerer.
Gravatar #50 - arne_v
6. jul. 2011 01:55

Det er:

string.Format("path '{0}'", phoneNumber)

versus:

"path " + phoneNumber

som jeg ikke finder en forbedring af læsbarheden.

Fordelen ved den første opstår når man har brug for at angive formatet, men uden nogen format angivelse er det ikke specielt oplagt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login