mboost-dp1
Ring op fra Computeren
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
#3 nemlig ! :)
opkald er mere end nok, jeg har telefon liste med ca. 500 nummere og så ville det være dejligt hvis jeg så kunne lavet noget så jeg bare kunne klikke på dem og så ville den ringe op til personen.
Om det er så ligemeget om det er over Wifi, Bluetooth eller kable,
opkald er mere end nok, jeg har telefon liste med ca. 500 nummere og så ville det være dejligt hvis jeg så kunne lavet noget så jeg bare kunne klikke på dem og så ville den ringe op til personen.
Om det er så ligemeget om det er over Wifi, Bluetooth eller kable,
Man kan lave meget med en TAPI-driver, men de er normalt specifikke til telefonen/evt. omstillingsanlæg. Dog mener jeg du kan snakke med AT-kommandoer til næsten alle mobil-telefoner. Prøv om du kan forbinde med HyperTerminal og send følgende afsted:
ATZ
ATDT12345678 (<-- tlf.nr)
Det kræver at du i pc'en får en com-port når du forbinder telefonen. Søg evt. flere AT-kommandoer på nettet kombineret med din telefon-model.
ATZ
ATDT12345678 (<-- tlf.nr)
Det kræver at du i pc'en får en com-port når du forbinder telefonen. Søg evt. flere AT-kommandoer på nettet kombineret med din telefon-model.
Stewart (1) skrev:Jeg har fundet et udmærket program(Nokia Phone Beta) hvor man kan ringe op fra sin computer, men det er kun beta!
Det lyder som du har fundet det program du efterspørger og at programmet er udmærket.
Er eneste problem et beta-tag? Eller efterspørger du noget mere?
MyPhoneExplorer er super til SonyEricsson, i al fald inden det dersens android. Brugte det meget med min K800i :)
Mnc (11) skrev:"Jeg vil gerne ringe op via min telefon, fra min computer"
"Jeg bruger bare min telefon."
You're welcome.
Men så: "jeg har telefon liste med ca. 500 nummere og så ville det være dejligt hvis jeg så kunne lavet noget så jeg bare kunne klikke på dem"
Det fik mig til at tænkte at jeg kunne foreslå en alternativ løsning. Det er jo lige det en telefon er beregnet til, modsat en PC.
Jeg kender ikke hans præcise situation, men de detaljer få jeg kender er de samme som en situation jeg var i. Og jeg nåede frem til at det med at ringe op fra computeren er fjollet, da jeg får meget mere ud af at have det hele på telefonen.
Nåmn så prøver jeg med noget mere ontopic-agtigt.
Hvis jeg markerer et telefonnummer browseren (evt. i et tekst-felt hvor jeg lige har skrevet det), og klikker på "Chrome to Phone", så kommer telefonnummeret frem i dialeren på min telefon. Så skal jeg bare tappe på ring-op knappen.
Måske findes der noget i stil med Chrome to Phone til Nokia? (Hvis det da er sådan en OP har)
Hvis jeg markerer et telefonnummer browseren (evt. i et tekst-felt hvor jeg lige har skrevet det), og klikker på "Chrome to Phone", så kommer telefonnummeret frem i dialeren på min telefon. Så skal jeg bare tappe på ring-op knappen.
Måske findes der noget i stil med Chrome to Phone til Nokia? (Hvis det da er sådan en OP har)
Jeg tror hans problem er at programmet han snakker om er i Beta ikke længere bliver udviklet af Nokia, de droppede det tilbage i 2008.
Derudover kan man så vidt jeg kan se ikke ringe op, men kun sms'e, det er dog muligt at han har fundet en anden version end den som Nokia nævner på deres labs site.
Derudover kan man så vidt jeg kan se ikke ringe op, men kun sms'e, det er dog muligt at han har fundet en anden version end den som Nokia nævner på deres labs site.
@20
Han søger et softphone system med indbygget kontaktliste, som kan udføre opkald via hans mobils netværk (måske kan han også bruge en fastnetslinie?). Således at han udfører opkald via et headset (USB/Jack) sat til computeren, og ringer op via softphone systemets indbyggede kontaktliste (som evt. skal synkroniseres med hans mobils kontaktliste).
Right?
Han søger et softphone system med indbygget kontaktliste, som kan udføre opkald via hans mobils netværk (måske kan han også bruge en fastnetslinie?). Således at han udfører opkald via et headset (USB/Jack) sat til computeren, og ringer op via softphone systemets indbyggede kontaktliste (som evt. skal synkroniseres med hans mobils kontaktliste).
Right?
----
Get it?
Det er da muligt at OP mener noget andet, men jeg kan ikke forholde mig til andet end hvad der står, indtil han selv korrigerer.
MadiZone (3) skrev:Jeg er rimelig sikker på at #1 efterlyser programmer som kan fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth, sådan at du f.eks. kan skrive sms-beskeder på computeren og få dem sendt gennem telefonen eller foretage opkald via telefonen.
MadiZone (3) skrev:Jeg er rimelig sikker på at #1 efterlyser programmer som kan fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth
MadiZone (3) skrev:#1 efterlyser programmer som kan fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth
MadiZone (3) skrev:fjernstyre mobiltelefonen over WiFi eller Bluetooth
MadiZone (3) skrev:fjernstyre mobiltelefonen
MadiZone (3) skrev:mobiltelefonen
\| | | | | | | /
-mobiltelefonen-
/| | | | | | | \
Stewart (4) skrev:#3 nemlig ! :)
----
Stewart (24) skrev:Telefonen vil selvfølgelig være koblet til computeren
Stewart (24) skrev:Telefonen vil selvfølgelig
Stewart (24) skrev:Telefonen selvfølgelig
Stewart (24) skrev:Telefonen
\| | | | |/
-telefonen-
/| | | | |\
Get it?
Det er da muligt at OP mener noget andet, men jeg kan ikke forholde mig til andet end hvad der står, indtil han selv korrigerer.
Men er det ikke i bund og grund irrelevant om softphone systemet, bagved benytter mobiltelefonen netværk, en fastnetslinie eller en internetprotokol. Det er vel stadig et softphonesystem selvom det kan styrer hans mobiltelefon?
Et softphonesystem der benytter hans mobiltelefon som "backbone" til at foretage/modtage opkald...
#19 det eneste som jeg skal kunne er at have en inputbox, skrive et nummer i den box, og så trykke ring op/læg på.
Telefonen vil selvfølgelig være koblet til computeren med USB.
Et softphonesystem der benytter hans mobiltelefon som "backbone" til at foretage/modtage opkald...
Denne tråd er nok et meget godt eksempel på, hvad der kan ske, hvis ens kravspecifikation ikke er tilstrækkeligt detaljeret beskrevet...
.. tænk hvis I havde kodet skidtet til ham til kr. 1500.- i timen?! B~)
Danish
@29
Dels er det ikke nødvendigt at fjernstyre mobiltelefonen, men bare benytte dens opkaldsfunktion.
Og så vil jeg stadig mene at hvad systemet benytter som kilde til at foretage opkald er irrelevant (fastnet kontra mobilnet. Begge dele skal bruge en form for omformer før computeren kan benytte signalet).
Jeg tror at vi vel grundlæggende er enige, vi er bare uenige i definitioner. Så skal vi ikke bare lade den ligge her? :-)
Dels er det ikke nødvendigt at fjernstyre mobiltelefonen, men bare benytte dens opkaldsfunktion.
Og så vil jeg stadig mene at hvad systemet benytter som kilde til at foretage opkald er irrelevant (fastnet kontra mobilnet. Begge dele skal bruge en form for omformer før computeren kan benytte signalet).
Jeg tror at vi vel grundlæggende er enige, vi er bare uenige i definitioner. Så skal vi ikke bare lade den ligge her? :-)
Det kan man lave i LEGO.Chewy (32) skrev:Dels er det ikke nødvendigt at fjernstyre mobiltelefonen, men bare benytte dens opkaldsfunktion.
Hvis jeg havde Lego Mindstorms NXT 3.0, ville jeg lave en konstruktion, som ringer op via telefonen.
Windcape (18) skrev:1. Konverter alle kontakter til Google kontakter
2. Køb en smartphone (F.eks. en Nokia WP7, her efter sommerferien)
3. ????
4. Success!
Hvor sikker er du på det med release for Nokia WP7???
Tilsynladende har du en Nokia telefon: prøv at læse denne artikel som jeg fandt efter en hurtig søgning:
http://www.inspectmygadget.com/2007/04/29/how-to-s...
http://www.inspectmygadget.com/2007/04/29/how-to-s...
Vi bruger totalview her på work. dejligt stykke software.
Støder man på et nummer på en hjemmeside markere man det blot, kopiere og trykker ALT+½ så ringer telefonen op.
Støder man på et nummer på en hjemmeside markere man det blot, kopiere og trykker ALT+½ så ringer telefonen op.
Stewart (38) skrev:adb shell am start -a android.intent.action.CALL tel:[Telenfon nummer]
Som er væsentlig nemmere end at taste telefonnummeret ind når du alligevel er på telefonen?
Jeg bruger denne funktion, det kan godt være at det ikk er så pænt, men det virker :)
function CallNow(strPhoneNr) {
var ws = new ActiveXObject("WScript.Shell");
ws.Exec("C:\\Android\\android-sdk-windows\\platform-tools\\adb.exe shell am start -a android.intent.action.CALL tel:'" + strPhoneNr +"'");
}
arne_v (45) skrev:"[...].CALL tel:'" + strPhoneNr +"'");
ser ret ens ud for mig (man kan pynte lidt med @ streng, men ...).
Jeg ville nok nærmere skrive
.Start("lang sti " + stringVar);
pre-submit-edit !
Never mind /facepalm
Havde overset .Call '12345678'
Da havde jeg også brugt string.Format(), som Windcape kom med.
Hvis du vil have læsbarhed kan du jo bare knække det:
Eventuelt i mindre grad, så det ikke fylder en halv side. :P
EDIT:
Egentlig en lækker måde at instantiere på, i #46, nu hvor jeg læser efter.
Sådan har jeg ikke set det før. Hvilket sikkert siger noget om hvor meget jeg programmerer.
(new Process()).Start(
string.Format(
@"path '{0}'",
phoneNumber
)
);
Eventuelt i mindre grad, så det ikke fylder en halv side. :P
(new Process()).Start(
string.Format(@"path '{0}'", phoneNumber)
);
EDIT:
Egentlig en lækker måde at instantiere på, i #46, nu hvor jeg læser efter.
Sådan har jeg ikke set det før. Hvilket sikkert siger noget om hvor meget jeg programmerer.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.