mboost-dp1

Registrering som Apple Developer

Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
2. feb. 2011 08:57
Jeg arbejder i et firma, som udvikler software på vegne af andre firmaer. Og nu skal vi så til at udgive en iPhone-app.

Dvs. kunderne skal se en app udgivet af "Firma", som faktisk hedder "Firma A/S". I det firma er der en person, som er juridisk ansvarlig.

Men det tekniske ansvar ligger hos firmaet MinArbejdsgiver, hvor jeg så prøver at tage mig af det praktiske for selve udgivelsen.

Jeg er kommet hertil: https://connect.apple.com/cgi-bin/WebObjects/regis...

Der skal de have en fødselsdag. Er det firmaets oprettelsesdato? Eller skal jeg gå til kunden og spørge den juridske kontaktperson om hvor gammel han er? Eller er det min fødselsdag? Hvad rager det egentlig Apple?

Så skal de have navn og adresse. Er det den tekniske eller den juridiske kontaktperson?

Og hvilket firmavn vil de have? "Firmanavn" eller "Firmanavn A/S"?

Alternativt: Jeg har brugt lidt tid på at ringe og ringe og ringe. Kan man ikke få fat i nogen hos Apple som ved noget?
Gravatar #2 - milandt
2. feb. 2011 09:04
Det korrekte svar er: "Hvad rager det egentlig Apple?"

.. men på den anden side vil du jo gerne lave den der app alle snakker så meget om.

Jeg havde nok bare valgt at indtaste 01-01-1980'ish.
Gravatar #3 - kinaholm
2. feb. 2011 11:09
Det er for at kunne få adgang til din konto igen, hvis du mister dit password. Det står der også ude i højre side :)
Gravatar #4 - myplacedk
2. feb. 2011 12:04
Mjojo, men hvis man ikke kender kodeordet, hvordan ved man så hvis fødselsdag man skal kende?

Lad os formode at selv om det ikke står under "Personal Information", så er det den person som man beskriver der. Men hvilken person er det så?
Gravatar #5 - meh
2. feb. 2011 12:20
Out of the blue;
Der er vel kun to muligheder enten udgiver i for firmaet ellers udgiver firmaet selv.

1) Hvis i udgiver for firmaet må i jo så håndtere kontakt og eventuel fortjening.

2) Hvis de selv udgiver, må de lave et ID og videre give ressourcer til jer som i har behov for..

Hvem er vel bare en kontakt om det er ene eller andet.
Gravatar #6 - Arnfast
2. feb. 2011 14:27
Jeg vil anbefale, og tror faktisk det er et krav fra apples side, at det skal være firmaet som udgiver app'en der skal være registreret.

Og lad være med at ringe til apple :) du får intet ud af det, vi tog 3 - 4 uger om at komme igennem processen og vi forsøgte mange gange at ringe til dem..

Jeg ved ikke hvor langt du er i processen, men på et tidspunkt vil du blive bedt om at faxe information ind om virksomheden som står som udgiver af applikationen, så som stiftelses dokumenter, CEO osv...

Så hold jer til at alle oplysninger vedrører det firma i arbejder for og sørg så for at i har adgang til "super kontoen" tror den hedder agent eller lign, så i kan få lov til at lave provisions profiles, push profiles og publiseringer..

Apple gør alt det her for at sikre sig at nogen ikke lige pludselig udgiver sig for at være andre end de er, hvilket er fint nok i mine øjne, men jeg er jo også bare en apple fanboy..

En lille note...

Udvikling til iPhone er ikke nogen walk in the park, apple stiller et godt miljø til rådighed, med masser af fede profiling features.. Men det er objective c, og du har 100% selv styr på din memory management.. Så hvis du ikke har prøvet det før, så vær opmærksom på at det godt kan koste mange timers frustrationer, og hvis du slet ikke har prøvet at arbejde i c eller c++, vil jeg nok tænke mig en ekstra gang om inden der bliver sat ry og omdømme på spil.. Det kan hurtigt ende i en meget meget dårlig applikation
Gravatar #7 - myplacedk
2. feb. 2011 15:57
Mange tak for input.

Jeg har opgivet at få fat i Apple, telefonisk eller skriftligt. Hvis de så bare fra starten havde sagt at de er ligeglade med app-publishers så jeg ikke spildte min tid, i stedet for konstant at henvise mig til et eller andet mere og mere nytteløst. Oh well.

Jeg er også nået frem til at der vist ikke er nogen felter til mit firmanavn, fint at høre at det ikke bare er mig der er åndssvag. Jeg har forberedt mine kunder på at Apple kan finde på at kontakte dem.

Hvad selve koden angår har vi fundet en meget pragmatisk løsning: Det bliver kodet af nogen der har forstand på det. Jeg skal bare sørge for at oprette accounts til Apples og Androids app-stores. (Plus vi skal komme med krav, design, backend osv. Men det er da noget vi har masser af erfaring med.)

Den opmærksomme har nok gættet hvilken app det handler om. Jeg kan berolige med at oprettelsen af developer-accounts er det eneste som bliver udført af nogen, som ikke har prøvet det mange gange før. Alt andet er noget vi er ganske kompetente til, eller også har vi hyret nogen som er kompetent til det. ;-)
Gravatar #8 - Windcape
2. feb. 2011 18:52

Så i besluttede ikke at ville stå tilbage for iDanske :)

Evt. snak med det konsulenthus i har hyret til udviklingen af applikationen, de plejer at være at have styr over hvordan man opretter sig.
Gravatar #9 - arne_v
3. feb. 2011 02:12

Pjat med dig.

Bare igang med at blive i-mand.

iMac, iPhone, iPad etc..

Objective C er sproget.

Og Steve er the man.

:-)

Gravatar #10 - qed
3. feb. 2011 03:48
arne_v (9) skrev:
Bare iGang

I saw what you did there!
Gravatar #11 - myplacedk
3. feb. 2011 07:24
Windcape (8) skrev:
Så i besluttede ikke at ville stå tilbage for iDanske :

Æh, ja? Jeg har snakket om vores mobilbank adskillige gange siden den blev annonceret.

Beslutningen var nu ikke om vi ville "stå tilbage", men mere om vi også ville tyvstarte*. Jeg har en fornemmelse af at det var en temmelig nem beslutning.

*) Bankerne havde aftalt ikke at bruge NemID til mobile løsninger før DanID kom med et produkt man måtte bruge til det. Og at lave en mobilbank nu uden NemID er en endnu dårligere ide.

Windcape (8) skrev:
Evt. snak med det konsulenthus i har hyret til udviklingen af applikationen

Det var det første sted jeg spurgte.
Gravatar #12 - myplacedk
3. feb. 2011 15:22
LØSNING

Jeg lyver for Apple, og håber de ikke fanger mig i løgnen.

Jeg registrerer et Apple ID. Email-adressen er en adresse til teknik.(Adressen er hos min kunde, og mails bliver forwardet til min arbejdsgiver.) Personen er min kundes juridiske ansvarlige. Firmanavnet er det juridiske.
Så bestiller jeg en developer-licens. Jeg sætter kryds ved at "jeg" også er juridisk ansvarlig. (Hvilket åbenbart ikke var hvad de spurgte om i første omgang.)

Ifølge rygterne skulle dette så holde: Når jeg udgiver en app for første gang spørger de om et "kunstnernavn" (heh). Der skriver jeg så det navn kunden markedsfører sig med.

Tada. Håber jeg.

Sig endelig til, hvis nogen ser et hul i denne plan.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login