mboost-dp1
PHP preview debat indlæg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej allesammen!
Jeg er ved at lave et debatfora i PHP.
Jeg vil nu gerne, at man skal kunne se sit indlæg som preview, inden man endeligt indsender det (ligesom her på newz).
Mit spørgsmål er imidlertid:
Når brugeren har sendt sit indlæg afsted fra den side, hvor det er blevet skrevet, så sender jeg dataene til preview siden, de bliver sendt som post-data.
Bør jeg gemme de data i en session - eller skrive dem til min database, når de når til preview siden (hvis brugeren har behov for at gå tilbage til den tidligere side og rette i sit indlæg)?
Hvad vil I mene er smartest?
På forhånd tak for hjælpen :)
Jeg er ved at lave et debatfora i PHP.
Jeg vil nu gerne, at man skal kunne se sit indlæg som preview, inden man endeligt indsender det (ligesom her på newz).
Mit spørgsmål er imidlertid:
Når brugeren har sendt sit indlæg afsted fra den side, hvor det er blevet skrevet, så sender jeg dataene til preview siden, de bliver sendt som post-data.
Bør jeg gemme de data i en session - eller skrive dem til min database, når de når til preview siden (hvis brugeren har behov for at gå tilbage til den tidligere side og rette i sit indlæg)?
Hvad vil I mene er smartest?
På forhånd tak for hjælpen :)
#1-3
Jeg er enig med windcape. Tror jeg nok.
Med et normalt flow:
indtast.php---(submit)--->preview.php---(submit)--->vis.php
er der ikke behov for at gemme i hverken database eller session.
Overforsimplet:
$ta = remove_crap($_POST['ta']);
echo "<textarea>$ta</textarea>";
Der er kun brug for at gemme i database, hvis der skal være behov for at folk kan lukke ned og så arbejde videre på indlæget senere.
Jeg vil frarråde brug af session. Hvis folk har flere tabs åbne i deres browser (og browseren har dem i ens ession, men det er meget normalt) og arbejder i flere samtidigt, så kan brug af session resulterer i nogle meget spøjse fejl.
Jeg er enig med windcape. Tror jeg nok.
Med et normalt flow:
indtast.php---(submit)--->preview.php---(submit)--->vis.php
er der ikke behov for at gemme i hverken database eller session.
Overforsimplet:
$ta = remove_crap($_POST['ta']);
echo "<textarea>$ta</textarea>";
Der er kun brug for at gemme i database, hvis der skal være behov for at folk kan lukke ned og så arbejde videre på indlæget senere.
Jeg vil frarråde brug af session. Hvis folk har flere tabs åbne i deres browser (og browseren har dem i ens ession, men det er meget normalt) og arbejder i flere samtidigt, så kan brug af session resulterer i nogle meget spøjse fejl.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.