mboost-dp1

Nogle erfaringer med Flash / Java samspil?

Gå til bund
Gravatar #1 - TorS
20. jan. 2011 23:25
Hej,

Jeg har lavet et spil, hvor alt logikken ligger i java-delen. Det er så planen at have en frontend flash-applikation, hvor spilleren kan flytte rundt på tingene og klikke på knapper (osv).
Jeg forestiller mig, jeg vil lave en java servlet, som jeg fodrer med spillerens input fra flash app'en.

Har ikke prøvet at lave lave flash frontends før, så vil høre om der er nogle erfaringer på området? Og især hvordan jeg nemmest skaber forbindelse mellem servlet og flash-del.

På forhånd tak
Gravatar #2 - arne_v
21. jan. 2011 00:33

Flash-----(HTTP)----->servlet er nemt.

http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScri...

beskriver Flash siden.

Servlet siden er "helt normal".
Gravatar #3 - arne_v
21. jan. 2011 00:37

Flash-----(plain socket)----->Java SE daemon er også nemt.

http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/ActionScriptLa...

beskriver Flash siden.

En Java SE socket server er lidt mere tricky at få kodet korrekt, men det kan gøres. Du skal kigge på ServerSocket/Socket og Thread klasserne.
Gravatar #4 - arne_v
21. jan. 2011 00:37
#2-3

Fordelen ved en socket er at du kan pushe data fra server til client i.s.f. at polle.
Gravatar #5 - TorS
21. jan. 2011 12:56
Hej, tak for svar(ene) arne_v

Havde først tænkt socket connection, da jeg har prøvet det før, dog kun java-java. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. socket og threads, når det bliver flash-java?

og forskellene mellem "ServerSocket/Socket?

Jeg vil gerne kunne lave metodekald fra flash-delen, når knapper trykkes, og alt logik udføres i java-delen og sendes tilbage til flash, som så flytter objekter på spillepladen
Gravatar #6 - arne_v
21. jan. 2011 14:15

Socket er stort set socket uanset sprog. Det er vist normalt i Flash med asynch, men der er eksempler på nettet.

Du lytter på en ServerSoket og får en Socket fra accept.

Dit design lyder helt normalt.
Gravatar #7 - arne_v
21. jan. 2011 14:16
#Flash for Java udvikler

Bruger du Flex er du jo næsten på hjemmebane. Du kan builde med ant eller du kan bruges deres Eclipse baserede IDE.
Gravatar #8 - TorS
21. jan. 2011 16:12
Takker!

Jeg forsøger mig med sockets og prøver mig lidt frem vha. eksempler.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login