mboost-dp1
Nogle erfaringer med Flash / Java samspil?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hej,
Jeg har lavet et spil, hvor alt logikken ligger i java-delen. Det er så planen at have en frontend flash-applikation, hvor spilleren kan flytte rundt på tingene og klikke på knapper (osv).
Jeg forestiller mig, jeg vil lave en java servlet, som jeg fodrer med spillerens input fra flash app'en.
Har ikke prøvet at lave lave flash frontends før, så vil høre om der er nogle erfaringer på området? Og især hvordan jeg nemmest skaber forbindelse mellem servlet og flash-del.
På forhånd tak
Jeg har lavet et spil, hvor alt logikken ligger i java-delen. Det er så planen at have en frontend flash-applikation, hvor spilleren kan flytte rundt på tingene og klikke på knapper (osv).
Jeg forestiller mig, jeg vil lave en java servlet, som jeg fodrer med spillerens input fra flash app'en.
Har ikke prøvet at lave lave flash frontends før, så vil høre om der er nogle erfaringer på området? Og især hvordan jeg nemmest skaber forbindelse mellem servlet og flash-del.
På forhånd tak
#1
Flash-----(HTTP)----->servlet er nemt.
http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScri...
beskriver Flash siden.
Servlet siden er "helt normal".
Flash-----(HTTP)----->servlet er nemt.
http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScri...
beskriver Flash siden.
Servlet siden er "helt normal".
#1
Flash-----(plain socket)----->Java SE daemon er også nemt.
http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/ActionScriptLa...
beskriver Flash siden.
En Java SE socket server er lidt mere tricky at få kodet korrekt, men det kan gøres. Du skal kigge på ServerSocket/Socket og Thread klasserne.
Flash-----(plain socket)----->Java SE daemon er også nemt.
http://livedocs.adobe.com/flash/9.0/ActionScriptLa...
beskriver Flash siden.
En Java SE socket server er lidt mere tricky at få kodet korrekt, men det kan gøres. Du skal kigge på ServerSocket/Socket og Thread klasserne.
Hej, tak for svar(ene) arne_v
Havde først tænkt socket connection, da jeg har prøvet det før, dog kun java-java. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. socket og threads, når det bliver flash-java?
og forskellene mellem "ServerSocket/Socket?
Jeg vil gerne kunne lave metodekald fra flash-delen, når knapper trykkes, og alt logik udføres i java-delen og sendes tilbage til flash, som så flytter objekter på spillepladen
Havde først tænkt socket connection, da jeg har prøvet det før, dog kun java-java. Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. socket og threads, når det bliver flash-java?
og forskellene mellem "ServerSocket/Socket?
Jeg vil gerne kunne lave metodekald fra flash-delen, når knapper trykkes, og alt logik udføres i java-delen og sendes tilbage til flash, som så flytter objekter på spillepladen
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.