mboost-dp1
Linux kernel build error...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
hey, jeg er ved at bygge en kerne (2.6.35) til en i.MX53 embedded platform, og får denne fejlmeddellese... ?
Der er mange flere af dem, er der nogen der kan genkende og evt. forklare hviilken type fejl det er..
inB4 google...
make[2]: `scripts/unifdef' is up to date.
CHECK include/linux (383 files)
/homel/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/fsl_devices.h:21: included file 'linux/cdev.h' is not exported
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxc_pf.h:53: found __[us]{8,16,32,64} type without #include <linux/types.h>
/homel/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxc_sahara.h:1983: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxc_sahara.h:1986: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxc_sahara.h:1989: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxc_sahara.h:1992: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxc_sahara.h:1997: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxc_sahara.h:2002: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
/homel/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxc_scc_driver.h:531: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/mxcfb.h:49: found __[us]{8,16,32,64} type without #include <linux/types.h>
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/pmic_external.h:41: included file 'linux/spi/spi.h' is not exported
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/pmic_external.h:287: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/pmic_external.h:363: userspace cannot call function or variable defined in the kernel
make[3]: *** [/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/.check] Error 123
make[2]: *** [linux] Error 2
make[1]: *** [headers_check] Error 2
make: *** [vmlinux] Error 2
Der er mange flere af dem, er der nogen der kan genkende og evt. forklare hviilken type fejl det er..
inB4 google...
Løste: "userspace cannot call function or variable defined in the kernel" problemerne ved at fjerne de implicerede funktioners "extern"
men står nu stadig tilbage med:
og google er ikke meget behjælpelig...
men står nu stadig tilbage med:
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/fsl_devices.h:21: included file 'linux/cdev.h' is not exported
/home/sandbox/linux-2.6-imx/usr/include/linux/pmic_external.h:41: included file 'linux/spi/spi.h' is not exported
og google er ikke meget behjælpelig...
#1 Qw_freak:
Har du forsøgt dig med denne guide?
#2 Qw_freak:
Jeg får nervøse trækninger, når man ændrer random stuff i koden for at få det til at compile. Resultatet virker højst sandsynligt ikke, selvom det skulle ende med at compile. En bedre løsning er nok at disable de fejlende ting i "make menuconfig" og håbe det ikke er en ting man skal bruge...
Har du forsøgt dig med denne guide?
#2 Qw_freak:
Jeg får nervøse trækninger, når man ændrer random stuff i koden for at få det til at compile. Resultatet virker højst sandsynligt ikke, selvom det skulle ende med at compile. En bedre løsning er nok at disable de fejlende ting i "make menuconfig" og håbe det ikke er en ting man skal bruge...
hundeboll (3) skrev:Har du forsøgt dig med denne guide?
Awesome...
Min fejl er at jeg have inkluderet nogle settings i menuconfig som ikke kunne sammen, som følge af en make mrproper..
Jeg fandt en gammel .config fil og prøvedede den af...
Problemet lå i at når make exporterer inkludefilerne til usr -space komme de ikke alle med...
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.