mboost-dp1

Links med overlay - ok?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
9. aug. 2011 15:28
Hej,

Inden i raser, så bær over med mig hvis jeg ikke kender de rigtige termer etc. Er på rent wordpress nivo!

På min side vil jeg gerne have links til andre sider/blogs. Jeg vil dog gerne have et overlay(?) på siden.
Det eneste sted jeg lige kan huske det fra, er sexaben.dk, hvor man i baren/overlayet kunne skifte galleri.

Jeg har dog to spørgsmål ifht. dette.

1)
Hvordan laver man det nemmest? Behøver ikke være et wordpress-plugin eller lignende, men det ville satme være dejligt.
Jeg havde tænkt på noget tables eller iFrame af en slags, men der findes garanteret et system der allerede er opfundet!

2)
Er det overhovedet 'lovligt' (rent copyright mæssigt) at gøre det, uden at spørge ejeren om lov først?
Moralsk er det vel også meh... Hvad mener i om det?
Gravatar #2 - Windcape
9. aug. 2011 16:32
1)

Frames, ja.

2)

Det er røvhamrende irreterende, og dræber enhver form for brug af tabs i ens browser.

Så jeg kan kun sige: but whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Gravatar #3 - Spiderboy
9. aug. 2011 20:59
Enig med Windcape. Usability-mæssigt er det noget grissefy.

Der kan muligvis være noget juridisk i det også. F.eks. hvis du får indhold fra et andet websted til at se ud som om det er fra dit websted.
Gravatar #4 - milandt
9. aug. 2011 21:04
Gå ind på http://fancybox.net/ og klik på linket "Iframe (75% width and height)" næsten i bunde af siden. Kan det bruges?
Gravatar #5 - Windcape
9. aug. 2011 21:07
milandts løsning er klart en pænere måde at håndtere det på.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
9. aug. 2011 21:10
milandt (4) skrev:
http://fancybox.net/..

Ja det er faktisk en noget bedre løsning. Så slipper man også for, at det ser så klumpset ud som et overlay gør.

Grunden er, at jeg havde links før og stort set alle der gik videre via links, ikke kom tilbage igen..
Gravatar #7 - Windcape
9. aug. 2011 21:11

Hint: Det er fordi at der ikke er noget af interesse på din side!
Gravatar #8 - MiniatureZeus
9. aug. 2011 21:14
Windcape (7) skrev:

Hint: Det er fordi at der ikke er noget af interesse på din side!

Ja, eller..
Gravatar #9 - Spiderboy
9. aug. 2011 22:31
MiniatureZeus (6) skrev:
Grunden er, at jeg havde links før og stort set alle der gik videre via links, ikke kom tilbage igen..

Sådan fungerer internettet. Så må du gøre noget for at tiltrække endnu mere.

At begynde på tekniske foranstaltninger for at tvinge brugerne til at blive er et skråplan.

På samme måde skal du ikke regne med at de kommer ind via din forside. De kommer ind et et eller andet random sted, fordi de googlede.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login