mboost-dp1
Lidt mangel på JAVA forståelse 4
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
hvis jeg har et array af strenge som jeg løber igennem en forløkke med en nested if- sætning.
strengene er dynamisk oprettede, så de indeholder en længere sætning, hvoraf jeg kun kender en bid af den...
en streng jeg gerne vil trigge på er fx:
men jeg kender kun getValues delen af strengen...
nogen ideer til hvordan jeg trigger på den lange streng nå jeg kun kender funktionsnavnet?
strengene er dynamisk oprettede, så de indeholder en længere sætning, hvoraf jeg kun kender en bid af den...
en streng jeg gerne vil trigge på er fx:
public abstract void void android.os.system getValues(boolean) throws android.os.RemoteException
men jeg kender kun getValues delen af strengen...
nogen ideer til hvordan jeg trigger på den lange streng nå jeg kun kender funktionsnavnet?
Hør nu her fætter fis, der er ikke ret mange der kan komme med nyttige input til dit program, når vi kun bliver præsenteret for en brøkdel af koden hver gang.
Læs nu den bog du har fået fat i, og kom tilbage om en uge når det grundlæggende er på plads.
Tak :)
Læs nu den bog du har fået fat i, og kom tilbage om en uge når det grundlæggende er på plads.
Tak :)
Manofsciencemanoffaith (5) skrev:fætter fis
nu er det sådan at det bare er små funktionaliteter jeg efterspørger, så kan ikke se formålet i at i skal se kode.. (det må i da godt)..
Jeg er ved at lære det, og har derfor mange "dumme spørgsmål", Jeg er desværre ikke typen der kan læse en kæmpe bog og derefter danne mig et gennemtrængende overblik...
hence the little questions...
Du SKAL ikke svare på mine spørgsmål, men jeg bliver da glad når jeg får noget brugbart. Så hvis du bliver vildt sur over jeg ikke kan/ har tid til at læse en java-bog, så er det helt ok du bare forlader tråden igen uden at tale ned til mig...
Mamad (moveax1ret) (4) skrev:http://docs.oracle.com/javase/1.4.2/docs/api/java/lang/String.html#indexOf(java.lang.String)
Tak, lige det jeg skulle bruge...
arne_v (11) skrev:#10
Der er en del Java materiale på nettet. Du behøver ikke nødvendigvis vente på en bestemt bog.
Ja, og jeg synes også jeg har brugt det i store mængder, men af og til kommer der jo nogle ting som for en erfaren programmør er så trivielt at det virker dumt...
Nu hvor der er tale om en professionel opgave, vil jeg tilslutte mig rådet om at anskaffe en bog. Selvom det lykkes dig at lave noget, vil du formentlig få svært ved at fejlsøge og vedligeholde uden den fornødne struktur.
http://javabog.dk/ <- Kan læses gratis på nettet eller lånes på biblioteket.
Hvis du er rimelig sikker på engelsk vil jeg anbefale Building Java Programs: International Version A Back to Basics Approach.
Nå jo... Så har den flittige Martin Rohwedder skrevet en 13-delt artikel om Java programmering, over på udvikleren.dk - Der kan du også stille spørgsmål eller måske finde svaret ved at søge.
For min skyld må du stille alle de spørgsmål du vil, men jeg tror du ville spare dig selv noget tid i sidste ende, ved at læse lidt op.
PS:
Java arbejder i metoder, ikke funktioner :)
http://javabog.dk/ <- Kan læses gratis på nettet eller lånes på biblioteket.
Hvis du er rimelig sikker på engelsk vil jeg anbefale Building Java Programs: International Version A Back to Basics Approach.
Nå jo... Så har den flittige Martin Rohwedder skrevet en 13-delt artikel om Java programmering, over på udvikleren.dk - Der kan du også stille spørgsmål eller måske finde svaret ved at søge.
For min skyld må du stille alle de spørgsmål du vil, men jeg tror du ville spare dig selv noget tid i sidste ende, ved at læse lidt op.
PS:
Qw_freak (1) skrev:nogen ideer til hvordan jeg trigger på den lange streng nå jeg kun kenderfunktionsnavnet
Java arbejder i metoder, ikke funktioner :)
Og der er heller ingen der kan komme med nyttigt input hvis de får smidt det hele i hovedet på en gang.Manofsciencemanoffaith (5) skrev:der er ikke ret mange der kan komme med nyttige input til dit program, når vi kun bliver præsenteret for en brøkdel af koden hver gang.
Det er en god øvelse at skære det overflødige væk fra sit spørgsmål. Det hjælper på forståelsen og nogen gange er den øvelse i sig selv nok til at man finder svaret. Og i mange tilfælde gør det også spørgsmålet nemmere at besvare.
Man kan ikke altid ramme præcist den rigtige mængde af information i sit spørgsmål, men så er det jo godt at andre kan påpege hvad der er behov for at få præciseret i spørgsmålet for at det kan besvares.
kasperd (14) skrev:Man kan ikke altid ramme præcist den rigtige mængde af information i sit spørgsmål, men så er det jo godt at andre kan påpege hvad der er behov for at få præciseret i spørgsmålet for at det kan besvares.
Ofte er der sværeste ved noget man ikke forstår, ikke at finde svaret, men at stille det rigtige spørgsmål.
--
Hvis man kan stille det helt rigtige spørgsmål, er der somregl ikke langt til svaret.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.