mboost-dp1

Lidt mangel på JAVA forståelse 3

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
6. jun. 2012 11:16
jeg er igang med at lege med enums i Android-JAVA, og kan ikke få dette til at virke, nogen der kan se hvorfor..
*NOTE fåen warning for linie 14 på: Null pointer access: The variable priorities can only be null at this location

public class ConnectionToggleActivity extends Activity {
/** Called when the activity is first created. */
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.main);

}

public enum Networks { ETH, PSTN, GSM, WIFI };

public void testbutton(View v){
Networks priorities[] = null;
priorities[0] = Networks.ETH;
priorities[1] = Networks.ETH;
priorities[2] = Networks.ETH;
//
StartNetwork(priorities);
}

public void StartNetwork(Networks priorities[]){
Context context = getApplicationContext();

int len = priorities.length;

for (int i = 0; i < len ; i++ ){
switch (priorities[i]) {
//
case ETH:
Toast.makeText(context, "eth", Toast.LENGTH_SHORT).show();
break;
//
case GSM:
Toast.makeText(context,"GSM", Toast.LENGTH_SHORT).show();
continue;
//
case PSTN:
Toast.makeText(context,"PSTN", Toast.LENGTH_SHORT).show();

continue;
//
default:
continue;
}
};
}
}
Gravatar #2 - apkat
6. jun. 2012 11:27
Du indlæser Networks priorities[] = null;
så er den jo null, så kan du jo ikke indsætte i den. Initialiser den.
Gravatar #3 - biggun_benny
6. jun. 2012 11:28
Nu kender jeg ikke specielt meget til "android java" .Men i std java har du glemt at initialisere dit array i linie 13.

Linie 13 bør være:

Networks priorities[] = new Networks[3];

Gravatar #4 - Qw_freak
6. jun. 2012 11:30
biggun_benny (3) skrev:
Nu kender jeg ikke specielt meget til "android java" .Men i std java har du glemt at initialisere dit array i linie 13.

Linie 13 bør være:

Networks priorities[] = new Networks[3];

SÅDAN... yep det var sagen... :)

Tak til jer begge... :)
Gravatar #5 - apkat
6. jun. 2012 11:45
Hvis man søger på google på "Null pointer access: The variable priorities can only be null at this location" så siger hit 3 ca det samme som vi siger (og 1 også hvis man læser lidt)
Gravatar #6 - Qw_freak
6. jun. 2012 11:50
apkat (5) skrev:
Hvis man søger på google på "Null pointer access: The variable priorities can only be null at this location" så siger hit 3 ca det samme som vi siger (og 1 også hvis man læser lidt)

Hmm, jeg har selvfølgelig googlet det... men får ikke noget brugbar info på første side...
Gravatar #7 - apkat
6. jun. 2012 11:51
Er godt nok hit 5 her nu (wat). http://stackoverflow.com/questions/4909903/error-n... men tilgengæld stackoverflow
men fint nok hvis du har googlet (virker bare som om du ikke prøver jævnfør navnet + tallet 3)
Gravatar #8 - Qw_freak
6. jun. 2012 11:56
Får slet ikke det hit til StackOverFlow.... mærkeligt..

Spørgsmål 2: hvordan breaker jeg ud af for-loopen fra min switch, hvis jeg vil hoppe ud efter jeg har været inde i "case PSTN" eksemplvis?? break hopper kun ud af switch'en...
Gravatar #10 - arne_v
6. jun. 2012 11:59

Jeg tror at du vil bruge break og ikke continue i den switch.

Og du kan bruge en label:

done:
for(...) {
switch(...) {
...
break done;
}
}

Men designet begynder at lugte lidt.
Gravatar #11 - Qw_freak
6. jun. 2012 12:03
Windcape (9) skrev:

https://www.google.se/search?q=break+loop+inside+s...

kommer lige derfra... :) var måske lige doven nok der... sry..

Gravatar #12 - Manofsciencemanoffaith
6. jun. 2012 12:28
... venter spændt på tråden "Meget mangel på JAVA forståelse 1".
Gravatar #13 - arne_v
6. jun. 2012 12:37
#originale problem

Husk at Java:

X[] a;

hvor X ikke er en simpel data type svarer til C++:

X **a;

og ikke til:

X *a;

Gravatar #14 - Qw_freak
6. jun. 2012 12:38
Manofsciencemanoffaith (12) skrev:
... venter spændt på tråden "Meget mangel på JAVA forståelse 1".

Var nok helt klart den rigtige titel... Men jeg tager lidt af gangen... :)
Gravatar #15 - shackletondk
7. jun. 2012 06:49
Qw_freak,

Dette er dit tredje indlæg hvor du i bund og grund spørge om basal java programmering. Du springer åbenbart direkte ind i Android programmering uden at have den fornødne java viden. Det er vist på tide at en eller anden beder dig om at investere i en java programmeringsbog.
Gravatar #16 - Qw_freak
7. jun. 2012 07:13
shackletondk (15) skrev:
Qw_freak,

Dette er dit tredje indlæg hvor du i bund og grund spørge om basal java programmering. Du springer åbenbart direkte ind i Android programmering uden at have den fornødne java viden. Det er vist på tide at en eller anden beder dig om at investere i en java programmeringsbog.

Er der nogen gode intuitive bøger som ikke kommer til at drukne mig i en wall of text?

Og ja, jeg spørger om basale ting, som andre nybegyndere efter mig også kan få noget ud af...

!OT:
Vil i sige at man kan forlange af sin arbejdsplads at de betaler den tid man skal bruge, på at læse en bog om et sprog de kræver man skal lære??

Note* det er min arbejdsgiver der giver mig opgaven om at lave en Android App, velvidende/accepterende at jeg først skal lære det... forventer det er lært OTG...
Gravatar #17 - apkat
7. jun. 2012 11:41
Qw_freak (16) skrev:
Vil i sige at man kan forlange af sin arbejdsplads at de betaler den tid man skal bruge, på at læse en bog om et sprog de kræver man skal lære??

Uden at have et arbejde... Jeg tror den normale praksis er at lade arbejdet betale for bogen imod at du læser den. Tror næppe du får løn for at læse en bog på den måde.

Jeg brugte: http://www.polyteknisk.dk/home/Detaljer/9780136091... i et kursus. Havde den kostet 200kr havde jeg anbefalet den. den nye udgave: http://www.polyteknisk.dk/home/Detaljer/9780136091...
Gravatar #18 - Windcape
7. jun. 2012 12:08
Qw_freak (16) skrev:
Note* det er min arbejdsgiver der giver mig opgaven om at lave en Android App, velvidende/accepterende at jeg først skal lære det...
Hvorfor har de hyret dig til at arbejde med Java, når du ikke forstår selv de mest grundlæggende koncepter i Java?

Gravatar #19 - Qw_freak
7. jun. 2012 12:22
Windcape (18) skrev:
Qw_freak (16) skrev:
Note* det er min arbejdsgiver der giver mig opgaven om at lave en Android App, velvidende/accepterende at jeg først skal lære det...
Hvorfor har de hyret dig til at arbejde med Java, når du ikke forstår selv de mest grundlæggende koncepter i Java?

De har hyret mig som elektronik ingeniør, og bedt mig om at tage mig af javadelen på et at projekterne...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login