mboost-dp1

Lidt mangel på JAVA forståelse 3

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
6. jun. 2012 11:16
jeg er igang med at lege med enums i Android-JAVA, og kan ikke få dette til at virke, nogen der kan se hvorfor..
*NOTE fåen warning for linie 14 på: Null pointer access: The variable priorities can only be null at this location

public class ConnectionToggleActivity extends Activity {
/** Called when the activity is first created. */
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.main);

}

public enum Networks { ETH, PSTN, GSM, WIFI };

public void testbutton(View v){
Networks priorities[] = null;
priorities[0] = Networks.ETH;
priorities[1] = Networks.ETH;
priorities[2] = Networks.ETH;
//
StartNetwork(priorities);
}

public void StartNetwork(Networks priorities[]){
Context context = getApplicationContext();

int len = priorities.length;

for (int i = 0; i < len ; i++ ){
switch (priorities[i]) {
//
case ETH:
Toast.makeText(context, "eth", Toast.LENGTH_SHORT).show();
break;
//
case GSM:
Toast.makeText(context,"GSM", Toast.LENGTH_SHORT).show();
continue;
//
case PSTN:
Toast.makeText(context,"PSTN", Toast.LENGTH_SHORT).show();

continue;
//
default:
continue;
}
};
}
}
Gravatar #2 - apkat
6. jun. 2012 11:27
Du indlæser Networks priorities[] = null;
så er den jo null, så kan du jo ikke indsætte i den. Initialiser den.
Gravatar #3 - biggun_benny
6. jun. 2012 11:28
Nu kender jeg ikke specielt meget til "android java" .Men i std java har du glemt at initialisere dit array i linie 13.

Linie 13 bør være:

Networks priorities[] = new Networks[3];

Gravatar #4 - Qw_freak
6. jun. 2012 11:30
biggun_benny (3) skrev:
Nu kender jeg ikke specielt meget til "android java" .Men i std java har du glemt at initialisere dit array i linie 13.

Linie 13 bør være:

Networks priorities[] = new Networks[3];

SÅDAN... yep det var sagen... :)

Tak til jer begge... :)
Gravatar #5 - apkat
6. jun. 2012 11:45