mboost-dp1

Hjælp til noget meget nemt javascript

Gå til bund
Gravatar #1 - dub
12. nov. 2011 14:34
Jeg skal have lavet noget kode til denne side.
Det eneste der skal laves er en funktion bliver kaldt når der trykkes på en af knapperne som ligger værdien af knappen til textfieldet i midt af linjen.

Jeg gætter på det er tumpet nemt men det er det ikke når det omkring 8 år siden man har rørt noget der lignede javascript, så nogen gode bud?
Gravatar #2 - tazimn
12. nov. 2011 14:47
http://www.w3schools.com/js/default.asp

Prøv at se herinde..

Det er lige ud af lande vejen. Dine knapper skal have tilføjet en "attribut" der hedder onclick="".

Der skal du kalde din funktion. Du kan eventuelt kalde den med teksten på knappen, og derved allerede have din værdi med i kaldet.
Gravatar #3 - Daniel-Dane
12. nov. 2011 15:00
Lav en <ul> og sæt hver række i en <li id="linjeX"> for sig (X = rækkenummer). <input type="text"> får id'et feltX. Brug jQuery til resten:

$('input[type=button]').bind('click', function() {
var linje = $(this).parent().attr('id').substr(5);
var felt = $('#felt' + linje);
felt.val(+felt.val() + (+$(this).val()));
});

Så skulle den være der.
Gravatar #4 - Arnfast
13. nov. 2011 15:34
#3 Ja hvis man antager han også bruger JQuery
Gravatar #5 - Daniel-Dane
13. nov. 2011 15:35
Arnfast (4) skrev:
#3 Ja hvis man antager han også bruger JQuery

Daniel-Dane (3) skrev:
Brug jQuery

Han SKAL.
Gravatar #6 - myplacedk
13. nov. 2011 16:28
Daniel-Dane (5) skrev:
Daniel-Dane (3) skrev:
Brug jQuery

Han SKAL.

Nah, det er da overkill her. Dels fylder det en masse bytes, dels er det endnu en ting han skal sætte sig ind i.

Man kan fx. gøre sådan her:

http://pastebin.com/S0gYnQ5U

Man skal holde tungen lige i munden med escaping, men ellers er det ganske simpelt. Plus linjerne bliver autogenereret, umiddelbart ser det ud til at være en god ting.
Gravatar #7 - Daniel-Dane
13. nov. 2011 16:32
Ja, hvis man kun skal bruge getElementById() som her, men skal han lave lidt mere ud over det, er det spild af kræfter ikke at bruge jQuery.
Gravatar #8 - dub
13. nov. 2011 17:12
Efter en hård druk tur er jeg endelig frisk nok til at kigge på en computer
myplacedk (6) skrev:
Man kan fx. gøre sådan her:

http://pastebin.com/S0gYnQ5U

Man skal holde tungen lige i munden med escaping, men ellers er det ganske simpelt. Plus linjerne bliver autogenereret, umiddelbart ser det ud til at være en god ting.
Super. Det er lige hvad jeg kan bruge. Det ligner noget jeg selv havde lavet men jeg tror det der fuckede mig var at jeg ikke var bekendt med parseInt.

Daniel-Dane (7) skrev:
Ja, hvis man kun skal bruge getElementById() som her, men skal han lave lidt mere ud over det, er det spild af kræfter ikke at bruge jQuery.
Jeg skal ikke lave mere. Det skal bare bruges til at holde styr på points for forskellige deltager i en quiz jeg ved at banke samme.
Gravatar #9 - Daniel-Dane
13. nov. 2011 17:37
dub (8) skrev:
Jeg skal ikke lave mere. Det skal bare bruges til at holde styr på points for forskellige deltager i en quiz jeg ved at banke samme.

Nå.
Gravatar #10 - myplacedk
13. nov. 2011 21:14
Daniel-Dane (7) skrev:

Jeg vil absolut anbefale at lære grundlæggende Javascript FØR man bruger frameworks. Hvis det var en erfaren Javascript-udvikler vi snakkede om ville jeg være enig med dig i at der formentlig skal et framework til.

På den anden side, hvis han var en erfaren Javascript-udvikler havde han nok selv valgt sig et framework, og vi ville aldrig have hørt om det. ;-)
Gravatar #11 - Daniel-Dane
13. nov. 2011 22:27
Your logic is undeniable.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login