mboost-dp1
GPS til Postnummer - Grønland og Færøerne
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Er der nogen som har nogen ide om hvordan man finder et postnummer ud fra en gps position, for Grønland og Færøerne?
Hverken Google eller Bing Maps ser ud til at kunne give addresseinfo for det område.
Alternativt skal jeg bruge en måde at mappe ens nuværende position til nærmeste kendte punkt (hvor jeg så har en database med gps positioner for alle byer/målestationer i Grønland/Færøerne)
Så jeg håber i har nogle tips til services, eller hvordan jeg kan gribe det an.
Hverken Google eller Bing Maps ser ud til at kunne give addresseinfo for det område.
Alternativt skal jeg bruge en måde at mappe ens nuværende position til nærmeste kendte punkt (hvor jeg så har en database med gps positioner for alle byer/målestationer i Grønland/Færøerne)
Så jeg håber i har nogle tips til services, eller hvordan jeg kan gribe det an.
Ellers lavede jeg engang en Java funktion der beregnede afstanden mellem en position med koordinaterne (posLan, posLng) og et flag med koordinaterne (flagLan, flagLng). Den må du godt få:
Men det er sandsynligvis det samme GeoCoordinate.GetDistanceTo gør.
private static final double EARTH_RADIUS = 6371009; // meters
private double getDistance(double posLat, double posLng, double flagLat, double flagLng) {
// Use Haversine formula to calculate the distance in meters.
double dLat = Math.toRadians(flagLat - posLat)/2;
double dLng = Math.toRadians(flagLng - posLng)/2;
double lat1 = Math.toRadians(posLat);
double lat2 = Math.toRadians(flagLat);
double a = Math.sin(dLat)*Math.sin(dLat) +
Math.cos(lat1)*Math.cos(lat2)*Math.sin(dLng)*Math.sin(dLng);
return Math.atan2(Math.sqrt(a), Math.sqrt(1-a)) * 2 * EARTH_RADIUS;
}
Men det er sandsynligvis det samme GeoCoordinate.GetDistanceTo gør.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.