mboost-dp1

Findes Switch funktionen også i ASP?

Gå til bund
Gravatar #1 - Tang
22. aug. 2005 08:17
Jeg kender til lidt PHP og har tit brugt "Switch" funktionen, som også kan findes her

Da jeg nu er begyndt at lære ASP, ville jeg gerne vide om der findes en ASP-funktion som ligner Switch funktionen fra PHP.
Gravatar #2 - Simm
22. aug. 2005 08:57
Ja den hedder Select Case .. du kan se lidt mere her (i bunden): http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion6.asp
Gravatar #3 - Mort
26. aug. 2005 22:52
ASP kan være flere forskellige sprog. Du kan blandt andet bruge Javascript, VBScript og C# som script sprog, så hvis ikke lige Simm's eksempel passede til dit sprog må du lige fortælle hvilket sprog du bruger.
Gravatar #4 - DUdsen
26. aug. 2005 23:08
C# er da asp.net ikke, jeg tror gammeldavs ASP er da næsten altid VBScript, eller er javascript også med der.
Gravatar #5 - mrmorris
27. aug. 2005 02:38
ASP er et server scripting sprog i stil med PHP, Cold Fusion, JSP osv. og har intet med JavaScript at gøre. Helma laver noget ASP JScript noget og Microsoft lavede noget JS, men det er nu ikke JavaScript/EcmaScript!

ASP.NET er blot en paraply for alle .NET sprogene inden for server pages på Microsoft IIS. Den originale ASP specifikation brugte noget der ligner VBA, mens .NET typisk bruger C# og VB. (Selv om jeg ikke fatter nogle gider bruge VB.NET)
Gravatar #6 - Acro
27. aug. 2005 08:44
ASP er ikke et scriptsprog. VBScript er et scriptsprog, og det kan anvendes i ASP sammen med en JavaScript-variant. Jeg har altid benyttet mig af VBScript, men med Google kan du finde talrige eksempler på JavaScript ASP-implementeringer.

ASP benytter samme sidedirektiv som ASP.NET, hvor man har mulighed for at angive <% @Language = "JavaScript" %>, hvis man ønsker at benytte dette. ASP.NET er dog langt bedre på dette punkt, selvom man allerede i ASP kunne kombinere VBScript og JavaScript i samme fil.

Det er således muligt at anvende følgende i klassiske ASP-filer <script runat="server" language="javascript"></script>, hvis man ønsker at anvende forskellige sprog i forskellige dele af koden.
Gravatar #7 - mrmorris
27. aug. 2005 15:51
#6 ASP er et scripting sprog, da det bliver fortolket on-the-fly på serveren.
Ifølge Microsoft selv: "Since ASP provides a very open development environment, with support for both Microsoft Visual Basic®, Scripting Edition (VBScript) and JScript™, organizations can leverage the investments they already have in these scripting languages."
Gravatar #8 - Simm
27. aug. 2005 16:18
Nu vil jeg ikke generalisere, men jeg gik ud fra at de fleste (classic (kalder vi det)) ASP-kodere bruger default sproget som er VB-script i ASP. Vil man bruge JScript, så skal man konfigurere serveren til det, eller skrive et page directive. Derfor kun linket til VB kode. :)

Snakker vi ASP/JScript, så er der et link her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login