mboost-dp1
EXE fil til "skyen"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Har prøvet at søge rundt på nettet i et stykke tid, og endda prøvet forskellige clouds - men ingen af dem tillader at jeg uploader og afvikler en EXE-fil...
Den skal enten skrives op, og laves som et app inde i skyen, eller jeg skal finde en anden sky.
Er der nogen af jer der har erfaring med cloud-computing? Hvis ja, hvilken sky?
Og hvis det er, er der så nogen af jer der kan porte et program til en sky-app? :D
/TB
Den skal enten skrives op, og laves som et app inde i skyen, eller jeg skal finde en anden sky.
Er der nogen af jer der har erfaring med cloud-computing? Hvis ja, hvilken sky?
Og hvis det er, er der så nogen af jer der kan porte et program til en sky-app? :D
/TB
arne_v (2) skrev:#1
SaaS og PaaS skyer du ikke til dit formål - du skal have en IaaS sky.
Hvis du vælger f.eks. Amazon EC2 med et image med det OS du skal bruge burde du kunne køre din EXE.
(jeg har aldrig prøvet selv, men udfra hvad man kan læse, så er det det)
Okay, du tabte mig ved SaaS :D
Læste godtnok lige kort om dem, men tænkte "kartoffel, kartoffel"
Tror vist jeg skal prøve at se hvad den EC2 er for en dims - ville foretrække en gratis sky. Jeg fandt icloud.com - ser udmærket ud, du kan selv lave dine apps rimelig nemt - hvis du kan sproget altså!
Prøver lige at se på det du snakker om :D
Sad lige og kiggede på EC2 som du foreslog, man kan prøve en "micro" gratis i et år - godtnok ikke den vilde maskine, men længe nok til at køre nogle små programmer så jeg stadig kan være en nørd mens jeg er på arbejde *GG*
Mht til priserne synes jeg de virker fair nok!
Micro: $0.025 p/hour (Linux) $0.035 p/hour (Windows)
Small: $0.095 p/hour (Linux) $0.12 p/hour (Windows)
- så er spørgsmålet bare, mon mit program virker på Linux :D Må hellere prøve at installere det på min sekundære og se hvudden Linux har det med EXE-filer ... Men 3,5 cent i timen for en Windows maskine er ikke tosset - Med 2000 timer om året giver det jo kun $70 - og det er jo ikke galt! Især fordi jeg ikke har behov for skyen konstant ... Tror vist hellere jeg må se hvad de har at byde på :)
Tak for hjælpen!
Mht til priserne synes jeg de virker fair nok!
Micro: $0.025 p/hour (Linux) $0.035 p/hour (Windows)
Small: $0.095 p/hour (Linux) $0.12 p/hour (Windows)
- så er spørgsmålet bare, mon mit program virker på Linux :D Må hellere prøve at installere det på min sekundære og se hvudden Linux har det med EXE-filer ... Men 3,5 cent i timen for en Windows maskine er ikke tosset - Med 2000 timer om året giver det jo kun $70 - og det er jo ikke galt! Især fordi jeg ikke har behov for skyen konstant ... Tror vist hellere jeg må se hvad de har at byde på :)
Tak for hjælpen!
.exe er typisk filextension for Win32 Portable ExecutableThoroughbreed (4) skrev:så er spørgsmålet bare, mon mit program virker på Linux :D
http://en.wikipedia.org/wiki/Portable_Executable
Kort sagt: Nej, det kan den sandsynligvis ikke.
Windcape (5) skrev:.exe er typisk filextension for Win32 Portable Executable
http://en.wikipedia.org/wiki/Portable_Executable
Kort sagt: Nej, det kan den sandsynligvis ikke.
Det jeg mente var om der var en Linux-port ;) Jeg ved der er en Mac OS udgave, ellers må jeg jo også bare give den ene cent mere i timen og få Windows :P
Du har ikke sagt hvad din application (ja, det hedder det -- hold op med at angive filextensionen som en "type") er til endnu.
Derudover så har Windows Azure også en IaaS løsning svjv: http://www.microsoft.com/virtualization/en/us/priv...
Du har ikke sagt hvad din application (ja, det hedder det -- hold op med at angive filextensionen som en "type") er til endnu.
Derudover så har Windows Azure også en IaaS løsning svjv: http://www.microsoft.com/virtualization/en/us/priv...
'arne_v (7) skrev:#4
En Windows EXE uden mulighed for at builde kilde koden til en anden platform vil kræve et Windows environment.
Så enten betaler du for Windows eller betaler for Linux og får din app til at køre under WINE.
WINE? (Er ikke så meget inde i Linux som jeg gerne ville)
Windcape (8) skrev:#6
Siger heller ikke at programmet ikke er et program, men mon ikke man kan emulere en Win-EXEC i Linux? (Kan være det er det arne_v mener med WINE)
- Kigger lige på dit link, tak :)
Windcape (8) skrev:Derudover så har Windows Azure også en IaaS løsning svjv: http://www.microsoft.com/virtualization/en/us/priv...
Har rodet lidt rundt derinde, og så vidt jeg kan se så er Azure en PaaS og "Hyper-V" er en LaaS - men kan ikke rigtig finde ud af hvad h**vede de mener! Det jeg får ud af at klikke rundt på diverse links er at man skal downloade et program (hvilket er udelukket når jeg er på arbejde) - og svjv er det vist kun virtualization? Eller noget i den dur ...
Men selvfølgelig er det også søgning på den hellige gral hvis man kan finde en billig (læs: gratis) cloud med Windows, da det jo koster for at få en licens ...
Semi-offtopic
Er der nogen af jer der har erfaring med Amazons sky? Nærmere EC2 .. Kan man være to online samtidig, eller det det kun EN af gangen?
Prøver at rode lidt rundt med den i morgen, da den lige skal valideres først, men det ville være optimalt hvis jeg kunne have 2-3 brugere online i den samme sky (med samme "harddisk")
Er der nogen af jer der har erfaring med Amazons sky? Nærmere EC2 .. Kan man være to online samtidig, eller det det kun EN af gangen?
Prøver at rode lidt rundt med den i morgen, da den lige skal valideres først, men det ville være optimalt hvis jeg kunne have 2-3 brugere online i den samme sky (med samme "harddisk")
Windcape (14) skrev:Dropbox er også gratis. Jeg gik ud fra vi snakkede om Laas/PaaS/IaaS løsninger i "skyen", og ikke bare data-storage...
iCloud er heller ikke kun storage, hvis du har mod på det kan du snildt gå igang med at lave dine egne apps - det tog ca 20 sekunder at installere det program ... Dog virker det lidt ... Ja, smartphone-agtigt ... Der var en del apps (og spil?) men ikke lige det miljø jeg ledte efter
arne_v (18) skrev:EC2 er din egen maskine, hvor du kan hvad du vil.
Men hvad mener du med online?
Har oprettet en EC2 nu, og venter på de sidste detaljer ..
Det jeg mente var, at kan jeg sidde her og være "på" den computer samtidig med at DU også er på den samme computer?
- Altså have to sessions på en gang på en EC2?
Ja du kan godt have 2 remote desktop sessions igang på EC2, der er en ganske almindelig Windows Server.
Hvis du fortalte lidt omkring hvad du vil med den applikation er det noget nemmere at hjælpe dig, istedet for at folk sidder og farmler i blinde omkring hvad du har brug for.
Ja du kan godt have 2 remote desktop sessions igang på EC2, der er en ganske almindelig Windows Server.
Hvis du fortalte lidt omkring hvad du vil med den applikation er det noget nemmere at hjælpe dig, istedet for at folk sidder og farmler i blinde omkring hvad du har brug for.
thorjak (20) skrev:#19
Det jeg mangler er en mulighed for at kunne bruge forskellige execs mens jeg er på arbejde - ergo, jeg skal bruge en computer i skyen :D
Og for at skære det lidt mere ud i pap:
Skal bruge en Linux-sky (med WINE) eller en Windows sky
Det ville dog være fjong hvis to mennesker kunne bruge den samme sky (aner ikke om det overhovedet kan lade sig gøre)
- edit -
og jeg må godt kalde det en exec-fil selvom den er bygget til linux, da exec står for "executable" ... nå
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.