mboost-dp1

Excel live update til graf

Gå til bund
Gravatar #1 - Vandborg
18. jan. 2011 13:05
Hello everyone!

Jeg er blevet spurgt om jeg på mit arbejde kunne lave et program der kunne live update en graf, som læser data fra Excel, gerne live fra arket (så¨der skal vel være noget autosave på..) Eller muligvis arket uploader det til en server hele tiden.

Jeg ved dog ikke helt hvor det er jeg skal starte med at kigge på det.

Er der nogen som har erfaringen med det der kunne give mig nogle peg mod hvad jeg skal kigge på.

Hvis der skal til at skrives et program, bliver det nok gjort i C eller C# da det er sprogene jeg er mest sikker i lige nu.

Tak på forhånd. :)
Gravatar #2 - Chewy
18. jan. 2011 15:02
@1

Vi havde noget lignende da jeg arbejde for Telia.
Info blev trukket fra en excell fil der derefter blev vist som en bar graf.
Det var dog en af vores admins der stod for programmet så det eneste jeg ved er at de kan lade sig gøre, samt at det blev lavet i VB (hvis jeg ikke husker helt galt..)
Gravatar #3 - Vandborg
18. jan. 2011 15:08
Kunne du måske spørge ham om hvordan det fungere?

Det er for LNeurocom sikkert samme firma, bare I Aarhus right? nemlig der de har hørt om det, fra den afdeling. :)
Gravatar #4 - Chewy
18. jan. 2011 15:16
@3

Det er lidt over et år siden at jeg stoppede, så snakker desværre ikke med ham mere.
Jeg arbejde for Telia, men var ansat hos et firma der hed Tradimus (som så skiftede navn til Aditro, og som nu hedder Go Excellent).
De holdt til på Frederiksberg...

LNeurocom kan godt passe med at være det firma der begyndte at få lidt af kundeservice udliciteringen inden jeg stoppede. Jeg kan ikke huske deres navn på nuværende tidspunkt. Kan kun huske at deres telekonsulenter ikke var de bedste... (dermed ikke sagt at vi ikke også havde nogle brodne kar, det er næsten umuligt at undgå)

Så jeg kan desværre ikke hjælpe med andet end at det kan lade sig gøre, og at det vistnok var med VB..

Så kryds fingre for at reefermadness, Windcape eller Arne_V ser din tråd...
Gravatar #5 - Windcape
18. jan. 2011 15:23
Spørgsmålet er vel mere hvad slags output du vil have?

F.eks. kan opgaven løses relativt nemt i .NET, med output til et png billede, eller noget i den stil.
Gravatar #6 - Chewy
18. jan. 2011 15:24
@5

Du mangler at starte dit indlæg med:
"You rang Sir..." ;-)
Gravatar #7 - Daniel-Dane
18. jan. 2011 15:33
Chewy (6) skrev:
@5

Du mangler at starte dit indlæg med:
"You rang Sir..." ;-)
Gravatar #9 - Anakardian
18. jan. 2011 16:31
Interessant.

Kunne godt bruge den slags.

Tak for ideen og hvordan man gør det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login