mboost-dp1
En der kan hjælpe med denne Sql Query fejl?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Hey Newz
Er efter en lang periode begyndt på at programmere igen, og i den forbindelse sidder jeg med problemet nedenunder.
Jeg har et lille problem som jeg har set blind på, da jeg har forsøgt, søgt og set.
Men nu ved jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal løse det eller komme videre:
Jeg har lavet denne index.php
http://pastebin.com/w0pQtRCi
Jeg får disse fejl:
http://pastebin.com/pSzK8siC
Min $db har jeg lavet i config.php
En der kan hjælpe mig med at komme videre?
Takker på forhånd.
// Aqoure
Er efter en lang periode begyndt på at programmere igen, og i den forbindelse sidder jeg med problemet nedenunder.
Jeg har et lille problem som jeg har set blind på, da jeg har forsøgt, søgt og set.
Men nu ved jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal løse det eller komme videre:
Jeg har lavet denne index.php
http://pastebin.com/w0pQtRCi
Jeg får disse fejl:
http://pastebin.com/pSzK8siC
Min $db har jeg lavet i config.php
En der kan hjælpe mig med at komme videre?
Takker på forhånd.
// Aqoure
Fejlbeskeden siger noget om mysqli_result, men du ser ud til at bruge mysql_connect. Jeg ville mene at du enten skal bruge mysqli_*- eller mysql_*-metoderne, du kan ikke blande dem "på kryds og tværs".
Det er dog et stykke tid siden jeg sidst har rodet med PHP, så jeg kan tage grusomt fejl :)
Fejlbeskeden siger noget om mysqli_result, men du ser ud til at bruge mysql_connect. Jeg ville mene at du enten skal bruge mysqli_*- eller mysql_*-metoderne, du kan ikke blande dem "på kryds og tværs".
Det er dog et stykke tid siden jeg sidst har rodet med PHP, så jeg kan tage grusomt fejl :)
Corholio - Det var ikke bare snak, jeg ændrede alle min til mysqli istedet for mysql, det hjalp i hvert fald på det, så det takker jeg da for.
Så skal jeg bare lige have læst op på omkring den her fejl:
Notice: Undefined index: strMHref in D:\Sites\wamp\www\Site\index.php on line 30
Notice: Undefined index: strMNavn in D:\Sites\wamp\www\Site\index.php on line 30
Notice: Undefined index: intMID in D:\Sites\wamp\www\Site\index.php on line 32
Så skal jeg bare lige have læst op på omkring den her fejl:
Notice: Undefined index: strMHref in D:\Sites\wamp\www\Site\index.php on line 30
Notice: Undefined index: strMNavn in D:\Sites\wamp\www\Site\index.php on line 30
Notice: Undefined index: intMID in D:\Sites\wamp\www\Site\index.php on line 32
Aqoure (3) skrev:$db = mysql_connect('localhost', 'root', '', 'site') or die (mysql_error($db));
Udover altså at være den forkerte funktion i forhold til resten af koden, så er der også et andet problem.
Hvis kaldet går godt, så vil $db indeholde en mysql connection, men mysql_error vil ikke blive kaldt.
Hvis kaldet ikke går godt, så vil $db indeholde en boolean og mysql_error vil blive kaldt med en boolean selvom mysql_error forventer en mysql connection.
Er der iøvrigt en PHP kyndig som kan forklare mig hvorfor det er så almindeligt at placere en enkelt linie med connection open i en include fil?
Det gør at en af de vigtigste kode linier mangler i det man kigger på.
Og det virker ikke med mere end en connection på samme side.
Og hvis det er for at kunne rette argumenterne, så kunne man jo inkludere en config.php med dem i.
Og hvis det er for at kunne rette argumenterne, så kunne man jo inkludere en config.php med dem i.
arne_v (14) skrev:Er der iøvrigt en PHP kyndig som kan forklare mig hvorfor det er så almindeligt at placere en enkelt linie med connection open i en include fil?
Nu er det mange år siden jeg har programmeret PHP og der er nok løbet meget vand under broen siden da. Men dengang hvor objekt baseret PHP var utopi brugte man den include fil med sin DB open for at have blot at have det i 1 fil. Den kunne så inkluderes på alle de sider hvor man havde brug for at åbne en database forbindelse.
Om det er tilfældet idag ved jeg ikke :)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.