mboost-dp1
c# Calendar
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har nu lavet en UserDB, med fornavn, efternavn, fødselsdag osv.
Nu har jeg en kalender jeg gerne vil have, når der er en der har fødselsdag fx. 12-12-1991, så bliver dette vist hvert år, i en datalist under kalenderen.
Og i den dataliste skal der stå fornavn, efternavn, og så alder, så den skal regne ud hvis der er 2008 og personen har fødselsdag 1991, skal der stå personen bliver 17 år.
Nogle der vil / kan hjælpe?
Nu har jeg en kalender jeg gerne vil have, når der er en der har fødselsdag fx. 12-12-1991, så bliver dette vist hvert år, i en datalist under kalenderen.
Og i den dataliste skal der stå fornavn, efternavn, og så alder, så den skal regne ud hvis der er 2008 og personen har fødselsdag 1991, skal der stå personen bliver 17 år.
Nogle der vil / kan hjælpe?
#1 ikke at jeg kan hjælpe dig med det, men hvad er det til?
og det du spørger om er det ikke om der er nogen der vil lave en hel kalender til dig :)
og det du spørger om er det ikke om der er nogen der vil lave en hel kalender til dig :)
MThomsen:
Tag et kig på ObjectDataSources i ASP.net (som jeg går ud fra det er til, jf. din tidligere posts).
Der ud over: det virker som om du burde kigge lidt nærmere på dit systems design. ASP.net har et Membership-system, så du slipper for selv at håndtere brugeroplysninger, og med det membership-system på plads ville du reelt kunne implementere det du efterspørger efter med et listview og en statisk metode.
Tag et kig på ObjectDataSources i ASP.net (som jeg går ud fra det er til, jf. din tidligere posts).
Der ud over: det virker som om du burde kigge lidt nærmere på dit systems design. ASP.net har et Membership-system, så du slipper for selv at håndtere brugeroplysninger, og med det membership-system på plads ville du reelt kunne implementere det du efterspørger efter med et listview og en statisk metode.
Nej jeg har en kalender og en database.
Men hvordan får jeg den til at translate en dato fx. 22-12-1991 når der er 2008 til 17?
det er faktisk det jeg ska bruge
Men hvordan får jeg den til at translate en dato fx. 22-12-1991 når der er 2008 til 17?
det er faktisk det jeg ska bruge
Brug en del fra VB.net (ved ikke hvorfor C# ikke har DateDiff) eller se nærmere på dette: http://www.aspcode.net/C-Datediff.aspx
Hvis du er doven (og det tror jeg du er) så kan du bare bruge http://www.shopify.com/
5 skrev:Brug en del fra VB.net (ved ikke hvorfor C# ikke har DateDiff) eller se nærmere på dette: http://www.aspcode.net/C-Datediff.aspx
Fordi C# har operator overloads, så du kan simplethen lave 2 DateTime objekter og trække dem fra hinanden.
MThomsen:
Tror du skulle tage og lave dine lektier selv, eller i det mindste gøre forsøget, OG læse op på hvad du skal arbejde med.
Du forsøger tydeligvis at få folk herinde til at skrive koden for dig.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.