mboost-dp1
British PHP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Der er faktisk et programmeringssprog, som bruger colour i stedet for color. Jeg kan bare ikke huske hvilket.
Kom til at tænke på lolcode, men kunne ikke huske hvad det hed, så søgte lidt på google og faldt så over denne top 10 most bizarre programming languages ;)
Synes British PHP er mere deklarativt end normal PHP? :O
Synes British PHP er mere deklarativt end normal PHP? :O
Note for American readers
Sinbad the lead developer and creator of OGRE, is British. Naturally he uses British spellings such as "Colour", "Initialise" and "Normalise".
http://ogre3d.org/tikiwiki/Setting+Up+An+Applicati...
Darwind (5) skrev:Synes British PHP er mere deklarativt end normal PHP? :O
Hvordan kan det være det når det kun er ordene der er lavet om? Eller misforstår jeg noget?
At man skifter den konkrete syntax gør ikke et sprog mere deklarativt.
At man skifter den konkrete syntax gør ikke et sprog mere deklarativt.
Hvis man bruger en datalogisk definition af declarative som antonym til imperative, så er det noget vrøvl.
Men hvis man bruger en humanistisk definition af declarative som erklæring af et eller andt, så kan der jo godt være lidt om det.
Men nu giver det nok mest mening at bruger en datalogisk definition for PHP!
Hvis man bruger en datalogisk definition af declarative som antonym til imperative, så er det noget vrøvl.
Men hvis man bruger en humanistisk definition af declarative som erklæring af et eller andt, så kan der jo godt være lidt om det.
Men nu giver det nok mest mening at bruger en datalogisk definition for PHP!
Tja. Jeg tror ikke det er mange for hvilket det ville være intuitivt hvad "what_about ... perhaps ...splendid" skal betyde. Derudover er det *kun* i syntaksen, den kan man, om man vil, sagtens skifte ud.
Her er i øvrigt mit forsøg på at parse BE-versionen: http://pastebin.com/xearjL0V
Jeg har ikke kunne gennemskue hvordan jeg finder $. Ligeledes har jeg heller ikke gidet at lede efter definitionen af biblioteksfunktionerne. Jeg har ikke testet det endnu, da det tager en evighed at compile php.
Edit: ok jeg ved ikke hvordan deres build system fungerer.
Tja. Jeg tror ikke det er mange for hvilket det ville være intuitivt hvad "what_about ... perhaps ...splendid" skal betyde. Derudover er det *kun* i syntaksen, den kan man, om man vil, sagtens skifte ud.
Her er i øvrigt mit forsøg på at parse BE-versionen: http://pastebin.com/xearjL0V
Jeg har ikke kunne gennemskue hvordan jeg finder $. Ligeledes har jeg heller ikke gidet at lede efter definitionen af biblioteksfunktionerne. Jeg har ikke testet det endnu, da det tager en evighed at compile php.
Edit: ok jeg ved ikke hvordan deres build system fungerer.
#13 - hvis du havde gidet at slå op, hvad deklarativ også kan betyde, så ville du nok trække den udtalelse tilbage...
Men arne_v giver dig svaret nedenunder...
Men jeg er enig i, at i ordets betydning sammensat med programmering, ja så er britisk php ikke mere deklarativt, men det var som sådan heller ikke det jeg mente... som jeg også skrev længere oppe...
#14 - og ja ordvalget var nok lidt dårligt, fordi ingen herinde taler andet end computersprog :P
Lad mig skære det ud i pap: jeg kan godt lide, at man skriver tingene forståeligt, så den næste der skal læse koden har lettere ved at sætte sig ind i det ;)
Men arne_v giver dig svaret nedenunder...
Men jeg er enig i, at i ordets betydning sammensat med programmering, ja så er britisk php ikke mere deklarativt, men det var som sådan heller ikke det jeg mente... som jeg også skrev længere oppe...
#14 - og ja ordvalget var nok lidt dårligt, fordi ingen herinde taler andet end computersprog :P
Lad mig skære det ud i pap: jeg kan godt lide, at man skriver tingene forståeligt, så den næste der skal læse koden har lettere ved at sætte sig ind i det ;)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.