mboost-dp1

Begynde på xcode, hvilke bøger?

Gå til bund
Gravatar #1 - Azuria
12. jan. 2012 16:50
Hep hej folks.
Jeg skal til og igang med at lave nogle apps til bl.a. iPhone, og skal derfor igang med objective-c og xcode.

Jeg har kigget efter nogle bøger, der skulle få mig godt igang, men synes det er svært at vælge i det relativt store udvalg.

De apps jeg sigter efter vil alle have et behov for at kunne tilgå data via http services, med blandt andet også noget multiplayer.

Tager imod erfaringer/råd med kyshånd. :)
Gravatar #2 - Azuria
12. jan. 2012 16:52
Har blandt andet haft kig på denne, der går ind i mange af de services jeg havde tænkt mig at bruge.
http://www.saxo.com/dk/item/kirby-turner-learning-...
Er der noget specifikt ved iPad, som gør denne bog uegnet til iPhone udvikling?
Gravatar #3 - Arnfast
12. jan. 2012 16:59
Hvis du registrerer dig som udvikler hos apple ( som du alligevel skal for at gå udgivet en app ) får du adgang til meget omfattende ressourcer til at lære at udvikle i xcode og objective-c
Gravatar #4 - Azuria
12. jan. 2012 17:10
#3 kald mig gammeldags, men er ret glad for en bog jeg kan bladre i, og ser det som lidt uhensigtsmæssigt at printe 800+ sider. :)
Gravatar #5 - markjensen
12. jan. 2012 17:44
Jeg lytter lige med. Hvis der er en der kender en bog for folk der godt kan programmere i forvejen (og som i øvrigt kender C), så ville det være super. Jeg er startet på Programming in Objective C 2.0 af Stephen G. Kochan (den har en bro på forsiden), men når de begynder at forklare hvorfor man skal kommentere sin kode, så græder jeg lidt indeni. Og udenpå.
Gravatar #6 - Windcape
12. jan. 2012 18:06
I skal nok ikke gå efter en bog omkring Obj C, men mere en bog specifik omkring udvikling til iPhone.

Så burde i også få design-concerns med, hvilket er ret essentielt for en god app.

Der er helt sikkert skrevet et par stykker.
Gravatar #7 - arne_v
12. jan. 2012 18:13
Hvis jeg skulle lære at lave iPhone apps vill jeg nok satse på:
* generel objective C via bog
* iPhone reference API doc via Apple web site
* iPhone app specifikt via Apple web site eller andre web tutorials
* XCode via "try and error"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login