mboost-dp1
Automatisk genstart af php program
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Har et lille php program, som skal genstartes en gang om døgnet. Har kigget i Schedulet Tasks i den Windows Server 2003, hvor programmet ligger, men ser ikke umiddelbart at lige netop den funktion er indbygget i serversoftware.
Nogle forslag hvordan jeg kan scripte mig fra det, så jeg får genstartet på et givent tidspunkt?
Nogle forslag hvordan jeg kan scripte mig fra det, så jeg får genstartet på et givent tidspunkt?
Det minder mig om en historie om hvordan man i hvert fald ikke skal gøre det: http://thedailywtf.com/Articles/Not-Much-of-a-Cron...
At køre wget fra et cron job bare for at få et php script afviklet på et bestemt tidspunkt lyder som en skrøbelig løsning. Og man kan vel også bare php fortolkeren direkte fra cron jobbet, således at man er fri for at blande wget og webserver ind i det.
Normalt ville jeg tænke at et cron job skulle skrives i et andet sprog end php, men hvis hele systemet ellers er skrevet i php kan jeg da godt se en pointe i at holde sig til et enkelt sprog.
At køre wget fra et cron job bare for at få et php script afviklet på et bestemt tidspunkt lyder som en skrøbelig løsning. Og man kan vel også bare php fortolkeren direkte fra cron jobbet, således at man er fri for at blande wget og webserver ind i det.
Normalt ville jeg tænke at et cron job skulle skrives i et andet sprog end php, men hvis hele systemet ellers er skrevet i php kan jeg da godt se en pointe i at holde sig til et enkelt sprog.
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.