mboost-dp1

Internet adgang på bøhlandet

Gå til bund
Gravatar #1 - superman
23. jan. 2003 10:05
Ja , og når bøndernes børn bliver afhængige af spil, så må de trampe ekstra hårdt.

effektiv slankekur.
Gravatar #2 - mpsvender
23. jan. 2003 10:10
lol jeg bor sq i byen, så er lige gald!! de har da ikke brug for en computer, de er bønder!!
og de kan se så meget på sådan en? JA men kan de så finde ud af, at tænde den? så hvad hjælper det, at give dem en computer??

hjælp mig med at bygge en hær --> <STRONG>http://www.kingsofchaos.com/page.php?id=3487</STRONG>
Gravatar #3 - graynote
23. jan. 2003 10:11
...nå..nu kan jyderne også være med...

graynote
Gravatar #4 - Pophyn
23. jan. 2003 10:14
Gang på gang støder jeg på sprogfejl rundt omkring på danske internetsider, og de forekommer oftere og oftere på newz.dk. Det hedder ikke "internet adgang" - det hedder "internetadgang" eller "internet-adgang". Vi bor i Danmark og taler og skriver derfor dansk. På engelsk ville det hedde "internet access" i to ord, men sådan kan man altså ikke skrive det på dansk.

Der er en epidemi i gang - folk kan tilsyneladende ikke finde ud af at sætte ord sammen, og andre der ser deres fejl tager dem til sig og 'smitter' endnu flere.

De, der ikke har nogen anelse om hvad jeg snakker om, kan kigge på http://fiduso.dk/splittet.htm - læs og lær.

Jeg opfordrer hermed til korrekturlæsning på newz.dk, og jeg vil hellere end gerne være med til at hjælpe til.
Gravatar #5 - Hektor
23. jan. 2003 10:20
#4 Pophyn:
Newz har allerede én stavepisker (moi), men jo - du har ret. Desværre er jeg ikke i stand til at bruge al min tid på at rette den slags tåbelig fejl.

Og god fornøjelse med at rette i vores fora :-)
Gravatar #6 - Pophyn
23. jan. 2003 10:30
#5:
Hvad newz.dks fora angår, ville det nok være umuligt at komme stave- og sprogfejl til livs. Men nyheder, der vises på forsiden og som læses af mange, burde være 100% renset for sådanne fejl.
Jeg har netop nu opdaget at der også findes fejl med splittede ord rundt omkring på newz.dk, eksempelvis når man skal sende en "privat bruger besked" eller når kigger på en brugers "nyheds antal".

Det er en stor opgave at påtage sig ene mand, og jeg tror flere end jeg er interesserede i at nyheder på newz.dk bliver formidlet sprogligt korrekt (læs: ville arbejde for det).
Gravatar #7 - Hektor
23. jan. 2003 11:04
#6 Pophyn:
Ang. stavæfæl i newz.dk-menuerne osv har jeg sagt til HMN, at han lige skal lade det rende igennem Hektor-mode, inden det nye site bliver sat i gang.

Du skulle se admin-delen ... :-)

Og hvad nyhederne angår, så har jeg som sagt ikke tid til konstant at rende alle indsendte nyheder igennem for at rette dem. Hvis jeg gjorde det, så kunne jeg jo lige så godt godkende dem ved samme lejlighed, og så ville der måske kun komme nyheder hver 3. dag.

Jeg plejer at rende nyhederne igennem, inden jeg godkender dem og plejer også at gå et par nyheder tilbage, til jeg falder over en nyhed, jeg VED, jeg har rettet i forvejen.
Gravatar #8 - SnoTz
23. jan. 2003 11:14
Den danske språg er død, om 50 år taler vi jo kun Engelsk, lad os gøre overgangen så blød som muligt.
Gravatar #9 - Raenil
23. jan. 2003 12:28

Kunne du stave, så ville jeg sandsynligvis grine knap så højt af dit indlæg... Men på en måde er det sørgeligt...

BTW: Mangler der ikke en nyhed her? Eller er der bare blevet oprettet en diskussion i nyhedsforaet?
Gravatar #10 - Pophyn
23. jan. 2003 16:27
#8: Jeg håber seriøst at dit indlæg, og især sproget heri var ment som en sarkastisk spøg(!)

#7: Hvad med at lave et decideret korrektur-beredskab? ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login