mboost-dp1

WTS 85 DK CHEAP!!

Gå til bund
Gravatar #51 - Saxov
19. apr. 2011 14:49
Alrekr (48) skrev:
Mig bekendt er det da kun det sidste ciffer som kan regnes ud, hvor de tre første, sammen med fødselsdatoen, bruges til at beregne det sidste?
Helt konkret, er det 7. tal stortset altid kendt, da det er begrænset også, men...

kender man ciffer 1-8, og man kender kønnet - så er der ikke ret mange legale komboer igen.
Fx kan jeg sige at for begges vedkommende er der 4 gyldige kombinationer. når man kender deres første 8 cifre og deres køn.
Gravatar #52 - Alrekr
19. apr. 2011 15:00
Åh ja, glemte helt det med kønnet..
Gravatar #53 - Chewy
19. apr. 2011 15:08
Jeg må ærligt talt indrømme at jeg er lidt skuffet.. Jeg havde forventet at komme tilbage for at se alt mit beskidte undertøj flagrende til alles skue..
Men nej... Jeg er ikke sur... Jeg er skuffet.....!
Gravatar #54 - Saxov
19. apr. 2011 15:11
Alrekr (52) skrev:
Åh ja, glemte helt det med kønnet..
Nå ja, nu har jeg jo været arrogant at antage at både Henrik og Anders er født som hankøn. Det kan man jo ikke altid garantere - meeen mon ikke det er forholdsvist sikkert, ellers øges antallet af "legale" kombinationer til 8.

Hvilket stadig ikke er noget der kræver ret meget for at få igennem et par sløve skrankepassere i kommunen, eller lign - hvis man skal skifte adresse.
Gravatar #55 - Azuria
26. apr. 2011 09:22
Nå, så fik jeg da lige et opkald fra Datatilsynet. :)
Hvis der skal klages, skal det ske fra en klage berettiget, og det er dem der er lækket info om.
Det kan dog godt ske, at de tager sagen op på egen hånd.
Men vil da anbefale de 2 at sende en klage til Datatilsynet.
Gravatar #56 - Corholio
26. apr. 2011 17:20
Hej,

jeg har taget kontakt til datatilsynet, så må vi se hvad de siger.

/ Anders
Gravatar #57 - izym
26. apr. 2011 17:22
Jeg tvivler på der sker andet end, at newz.dk bliver pålagt, at fjerne den pågældende information.
Gravatar #58 - Corholio
26. apr. 2011 17:48

Ja, og så skal jeg rundt til jeg ved ikke hvor mange søgeindeks for at få dem til at rydde / slette de cachede udgaver af siderne.
Gravatar #59 - Pernicious
27. apr. 2011 05:07
I henhold til vore regler for forummet, hvor vi ikke tillader offentliggørelse af personlige oplysninger direkte i vore fora uden samtykke, er informationerne blevet fjernet.
Gravatar #60 - terracide
27. apr. 2011 07:46
.oO(Spekulerer på om jeg får en mail fra politiet der udbeder sig kundeoplysninger på IP'et brugt i post #0 i nærmeste fremtid nu...kunne være meget morsomt...)

Gravatar #61 - Alrekr
27. apr. 2011 07:51
Jeg håber de bruger sikker mail?
Gravatar #62 - Cloud02
27. apr. 2011 10:06
terracide (60) skrev:
.oO(Spekulerer på om jeg får en mail fra politiet der udbeder sig kundeoplysninger på IP'et brugt i post #0 i nærmeste fremtid nu...kunne være meget morsomt...)

Man kan jo kun håbe at fjolset har brugt sin egen eller sit arbejdes internetforbindelse.
Gravatar #63 - terracide
27. apr. 2011 10:18
Cloud02 (62) skrev:
Man kan jo kun håbe at fjolset har brugt sin egen eller sit arbejdes internetforbindelse.

Det er ofte muligt at få spor, selv om vedkommende ikke har gjort dette...f.eks. selv på et ubeskyttet WiFi lader efterlader mange deres MAC-adresse i DHCP serveren...der er dog en del andre muligheder også.
Gravatar #64 - Cloud02
27. apr. 2011 11:02
terracide (63) skrev:
Det er ofte muligt at få spor, selv om vedkommende ikke har gjort dette...f.eks. selv på et ubeskyttet WiFi lader efterlader mange deres MAC-adresse i DHCP serveren...der er dog en del andre muligheder også.
Men så langt vil datatilsynet nok ikke gå.
De vil nok bede om IP fra newz og så bede om adresse fra udbyder, hvis det er muligt og det er endda hvis de rent faktisk vil gøre noget ud af det.
Jeg ved ikke hvor seriøse de er med sådanne klager.
Gravatar #65 - holmen
27. apr. 2011 12:46
Det er heller ikke så vigtigt om datatilsynet gør noget ved det, det det drejer sig om, er om det er en newz-bruger der er gået incognito og ikke mindst hvem.
Gravatar #66 - LinguaIgnota
27. apr. 2011 12:54
LinguaIgnota tror, at det er Themuss.
Gravatar #67 - arne_v
27. apr. 2011 13:00
holmen (65) skrev:
det det drejer sig om, er om det er en newz-bruger der er gået incognito og ikke mindst hvem.

Kan jeg ikke forestille mig.

Hvem f..... har ondt af at WoW account sælgere bliver grillet lidt?

Gravatar #68 - mfriis
27. apr. 2011 13:12
#67 ikke mange, men jeres "system" er vel egentligt ganske åbent for griefing.

Der er vel intet der forhindrer mig i at tage min dårlige ven Hans Lars' wow chars og lave et falsk salg herinde.

Resultatet ville blive en tråd på nettet der hænger hans lars ud, et samlet sted hvor alt omkring ham er samlet (på godt og ondt) samt at hans accounts måske bliver banned hos blizzard (vel inklusiv hans andre blizzard spil?)

At OP så går amok med følsom persondata må dog siges at være et ret tåbeligt forsøg på at stoppe det :)
Gravatar #69 - arne_v
27. apr. 2011 13:23

Du kan også overfalde ham på åben gade med et baseball bat.

Visse ting kan ikke forhindres uden at omkostningerne er for store.

Godkendelse af alle indlæg på newz.dk inden de kan ses eller en politibetjen på hvert gadehjørne er ikke en løsning.
Gravatar #70 - mfriis
27. apr. 2011 13:29
#69 Nej hvis man fra medlemmernes side vælger at deltage i det gang på gang så er der jo af gode grunde intet at gøre ved det.

Formålet var heller ikke at få nogen til at stoppe, men at give en smule stof til eftertanke.

Man må vel sige det er en smule nemmere at ødelægge en dag (eller flere) ved at poste herinde end ved at slå ham ned på gaden. Det kan tilmed gøres anonymt.
Gravatar #71 - arne_v
27. apr. 2011 13:34
mfriis (70) skrev:
Nej hvis man fra medlemmernes side vælger at deltage i det gang på gang så er der jo af gode grunde intet at gøre ved det.

Dte problem du omtaler i #68 har da intet at gøre med om der er nogen som kommenterer i tråden:

mfriis (68) skrev:

Der er vel intet der forhindrer mig i at tage min dårlige ven Hans Lars' wow chars og lave et falsk salg herinde.

Resultatet ville blive en tråd på nettet der hænger hans lars ud, et samlet sted hvor alt omkring ham er samlet (på godt og ondt) samt at hans accounts måske bliver banned hos blizzard (vel inklusiv hans andre blizzard spil?)

Det eneste som kan forhindre det er ved at staff bruger 10 minutter på at checke hvert eneste indlæg.
Gravatar #72 - Daniel-Dane
27. apr. 2011 13:49
Hvis nogen laver en falsk salgstråd for at hænge en anden ud, og den ramte kommer til os, vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at få ram på den skyldige. Vi vil, om muligt, også overfalde ham på åben gade med et bat. Det mangler jo bare.

Og det må I gerne quote os for.
Gravatar #73 - fjols
27. apr. 2011 14:06
"Os"?

inb4 igen med de spørgsmålstegn
Gravatar #74 - Daniel-Dane
27. apr. 2011 14:39
Ja, alle på newz.dk har den holdning.
Gravatar #75 - holmen
27. apr. 2011 15:52
Daniel-Dane (74) skrev:
Ja, alle på newz.dk har den holdning.

Ja.
Gravatar #76 - p1x3l
27. apr. 2011 16:09
LoL griner tråd o.O

#71 og at folk tænker lidt selv... så "ondsindet" ikke kan få fat i den info i første omgang... baseball bat analogi: dårlig ide at gå at råbe perker til alle på en gåtur gemmen volsmose
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login