mboost-dp1
WD green 3TB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
40 stk. WD Green 3TB sælges.
Specs:
WD30EZRX
SATA 6 Gb/s
3 TB
64 MB Cache
3,5" intern HD
RPM: IntelliPower
Alle diske har været brugt i ca. 27 dage (power on tid).
Pris:
ved købt af 1 stk. 500,-
ved køb af 5 stk. 2000,-
ved køb af 10 stk. 3500.-
Kan afhentes i Aarhus C.
Ved forsendelse betaler køber fragt.
Specs:
WD30EZRX
SATA 6 Gb/s
3 TB
64 MB Cache
3,5" intern HD
RPM: IntelliPower
Alle diske har været brugt i ca. 27 dage (power on tid).
Pris:
ved købt af 1 stk. 500,-
ved køb af 5 stk. 2000,-
ved køb af 10 stk. 3500.-
Kan afhentes i Aarhus C.
Ved forsendelse betaler køber fragt.
Nu er jeg ikke jurist, men hvis handlen ikke går direkte igennem en privat så kan virksomheden ikke afskrive sig reklamationsforpligter - heller ikke på baggrund af afslag i prisen.
Købt som beset kræver at du lister alle defekter overfor køber. Dvs. mangler en harddisk en skrue så kan du skrive dette på kvitteringen, men du har stadig reklamationsret på resten af harddisken.
Når en virksomhed sælger til en privat så gælder den samme købelov. Uanset om du sælger nye eller brugte harddiske.
Når en virksomhed sælger til en privat så gælder den samme købelov. Uanset om du sælger nye eller brugte harddiske.
Ændre ikke på at du nævner garanti i #18 og det har intet med hvad #17 snakkede om.
Ud over det, så ved jeg ikke hvordan du kan sælge en vare som beset hvis du skriver som her.
Og så vil jeg også mene at denne og denne holder.
Ændre ikke på at du nævner garanti i #18 og det har intet med hvad #17 snakkede om.
Ud over det, så ved jeg ikke hvordan du kan sælge en vare som beset hvis du skriver som her.
-MuLLe- (1) skrev:Ved forsendelse betaler køber fragt.
Og så vil jeg også mene at denne og denne holder.
https://www.familieadvokaten.dk/emner/623.html skrev:1) En forretningsdrivende kan ikke længere tage et generelt forbehold, når vedkommende sælger dig en vare, fx ”købt som beset”. I stedet skal sælgeren præcisere de konkrete fejl og mangler, der måtte være ved det solgte, hvis sælgeren vil undgå at komme til at udbedre dem gratis.
-MuLLe- (18) skrev:Det kommer an på om køber er indforstået med manglende garanti.
du kan sagtens købe en refurbished vare fx, hvor der kun er 6 mrd garanti.
Alt står i handlen/kvittering du får udstedt.
Så jo det kan man godt...
Du har stadig reklamationsret på produktet i 24 måneder. Købt som beset findes ganske enkelt ikke.
Det var ikke for at deraile din salgstråd, mere bare en heads-up.
Man kunne jo skrive: Sælges som defekt, men virker uden problemer.
Noget lignede kan jeg da huske at have læst nogle gange i forskellige salgsannoncer..
Så har man jo listet "alle defekter overfor køber", at de defekter man lister så ikke er tilstede skal køber da bare være glad for :)
Noget lignede kan jeg da huske at have læst nogle gange i forskellige salgsannoncer..
Så har man jo listet "alle defekter overfor køber", at de defekter man lister så ikke er tilstede skal køber da bare være glad for :)
#24 Flinkt af dig... Jeg er only the messenger, i forhold til salg så lader økonomi/jurist duden om resten.
#23 Der står noget a la det de andre skriver i købs gøglet når der betales...
Så nej, du har ret i at man ikke kan undgå reklamationsrettetn også alligvel ikke :)
Anyhow, nu var formålet med tråden at sælge diske og ikke diskutere lovgivningen så skal vi ikke bare "let it be" xD
#23 Der står noget a la det de andre skriver i købs gøglet når der betales...
Så nej, du har ret i at man ikke kan undgå reklamationsrettetn også alligvel ikke :)
Anyhow, nu var formålet med tråden at sælge diske og ikke diskutere lovgivningen så skal vi ikke bare "let it be" xD
For fanden jo! Nu skal de satan gal'me ikke ødelægge en god salgstråd hvor gode gamle TB kan købe noget *næsten nyt* hardware til en god pris!
For fanden jo! Nu skal de satan gal'me ikke ødelægge en god salgstråd hvor gode gamle TB kan købe noget *næsten nyt* hardware til en god pris!
Dyrere fandme!
Far er ikke sur - far er SKUFFET!
... Fordelen er dog, at jeg kan teste de to drev inden jeg betaler ^_^
Dyrere fandme!
Far er ikke sur - far er SKUFFET!
... Fordelen er dog, at jeg kan teste de to drev inden jeg betaler ^_^
Vi blev enige om 999,- incl fragt .... Og så får jeg krafthelvede en faktura på 1.000,-!
Man skal den onden lyneme ikke prøve at snyde en jyde - da slet ikke en SØNDERjyde!
...
Spøg til side, hurtig levering. Tjekker diskene i morgen (for ProShop er langsommere til at levere et FireWire kabel >_<)
Vi blev enige om 999,- incl fragt .... Og så får jeg krafthelvede en faktura på 1.000,-!
Man skal den onden lyneme ikke prøve at snyde en jyde - da slet ikke en SØNDERjyde!
...
Spøg til side, hurtig levering. Tjekker diskene i morgen (for ProShop er langsommere til at levere et FireWire kabel >_<)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.