mboost-dp1

Super selvbyg stationær, byd!

Gå til bund
Gravatar #1 - stefanvikkelsoe
10. jun. 2013 18:00
Jeg står og skal sælge min stationær pc. Specs'ne er således.

ASUS P8Z68-M PRO
nVIDIA GeForce GTX-660 Ti
Intel Core I7-2600K 8mb 3.4 GHz Quad Core CPU
16GB DDR3 1600MHz (2x8) HyperX
Antec TruePower New 650W PSU
Corsair Carbide 500R kabinet
Western Digital WD5002AALX-00J37A0 Harddrive
TSSTcorp SH-222bb CD-drev

Accepterer ikke useriøse bud.
Gravatar #2 - Sand.
10. jun. 2013 19:45
byder 2500,-
Gravatar #3 - stefanvikkelsoe
11. jun. 2013 08:37
Det er lidt i underkanten. :)
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2013 09:55

Den er vurderet af en ekspert til 3.000 kr
Gravatar #5 - stefanvikkelsoe
11. jun. 2013 10:53
Jeg har fået den vurderet til 5000 kr. af en ekspert.
Hvis du skulle samle den selv idag, ville den kost dig 7000,-
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
11. jun. 2013 11:05
Jeg byder 4542,- SEK, hvis der indgår fri fragt samt den er dækket af privatgaranti.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [2104472537]
11. jun. 2013 13:01
Tvivler desværre på at du får 5000 kroner her på newz.dk, prøv DBA.
Gravatar #8 - Hånter
11. jun. 2013 14:37
stefanvikkelsoe (5) skrev:
Jeg har fået den vurderet til 5000 kr. af en ekspert.
Hvis du skulle samle den selv idag, ville den kost dig 7000,-

Og hvem er denne "ekspert"?

Gravatar #9 - Vandmand
11. jun. 2013 14:41
Jeg byder 300,- DKR, en pakke KINGS Filter (uaabnet), 12 stk. pant C flasker og en sort 'fluffy' haandtaske (vurderet af expert til 4750,- DKR).

Samlet vaerdi: 5126,- DKR
Gravatar #10 - Ronson ⅍
11. jun. 2013 15:33
"af en ekspert" ... endelig et nyt newz.dk-meme!
Gravatar #11 - PunaniPounder
11. jun. 2013 15:37
Er der nogen bestemt grund til, at newz-brugere skal opføre sig som de anbragte i en børnehave for autister i samtlige salgstråde?

Intelligens-niveauet er jo uigennemskueligt lavt i tråder som disse, og det får mig til at spekulere på, hvad der trigger disse tilsyneladende forbigående anfald af mental inaktivitet hos brugerne?
Er det blot et ønske om, at udtrykket "små hjerner, små fornøjelser" skal komme til sin ret, eller?
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2013 15:58

Jeg er faktisk ret sikker på at intelligensniveauet herinde, ligger meget over gennemsnittet, nok omkring en hel sandard afvigelse.

Men når folk kommer med deres super ultra plus 100% lydløse gamermaskiner og tror at den har ca. samme vægt/pris-forhold som guld, samt mener at det er os der er idioter når vi påpeger det, så mener jeg at det er helt i orden at man tager lidt fis på dem.
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2013 16:37

Husk det var mig der kom med det først :P
Gravatar #15 - PunaniPounder
11. jun. 2013 17:07

Det er også mit generelle indtryk når jeg følger med i debatterne, det er netop af den årsag jeg så undrende spørger, hvorfor det er okay pludseligt at opføre sig mildt (?) retarderet, blot fordi man ikke er interesseret i en vare eller en give pris.

Sælger har varen, sælger bestemmer prisen. Man skal være ret debil for ikke at forstå, at det er sådan det hænger sammen.

Derudover er det da netop ikke tilfældet i denne tråd, at sælger forsøger at tage markant overpris for varen. En computer som #0s kan sagtens sælges for 5.000,- og et bud på 3.000,- er i hvert fald et skambud.

At sælger så har humor og vælger at køre med på "ekspert"-joken kan jeg heller ikke se, retfærdiggør de umodne kommentarer.

At man så rater mig flamebait for at sige sandheden, tager jeg som et udtryk for, at min førnævnte tese om Newz-brugeres dalende IQ i salgstråde holder stik. Man magter åbenbart ikke at formulere sin mening på skrift, men det er jo også så dejligt passende til ens i situationen fraværende intelligens, at man bare kan trykke på en knap uden begrundelse.

Fortsat god dag i rød stue.
Gravatar #16 - arne_v
11. jun. 2013 17:13
PunaniPounder (15) skrev:
Sælger har varen, sælger bestemmer prisen. Man skal være ret debil for ikke at forstå, at det er sådan det hænger sammen.

Jeg tror at man skal være usædvaneligt debil for at tro at sælger alene bestemmer prisen. Der skal også være en køber for at der bliver en handel.

Man skal vel også være usædvaneligt debil for at blive overrasket over at der kan opstå debat på et debat forum.
Gravatar #17 - arne_v
11. jun. 2013 17:16
Derudover er det da netop ikke tilfældet i denne tråd, at sælger forsøger at tage markant overpris for varen. En computer som #0s kan sagtens sælges for 5.000,- og et bud på 3.000,- er i hvert fald et skambud.

????

Brugte private hjemmebyggede computere taber værdi lynhurtigt.

Et prisfald på kun 2/7 for en af den slags som er et år gammel eller deromkring er helt urealistisk.
Gravatar #18 - PunaniPounder
11. jun. 2013 17:28

Brug nu hovedet en gang. Hvis sælger ikke får solgt sin vare til 5.000,- er det mest nærliggende nok at sætte prisen ned i et efterfølende salgsopslag. Derfor er der jo ingen grund til at starte med at sælge den for mindre, hvis han kan få 5.000,- for den, og sker dette ikke er det jo sådan set kun sælger, det går ud over. Ønsker han ikke at sælge for mindre, bliver den ikke solgt. Det er altså ikke svært at forstå.
Du har alle muligheder for at lade være med at købe maskinen, hvis prisen ikke passer dig - nøjagtigt som det gør sig gældende når du køber kaffe i Aldi. Her går du forhåbentlig heller ikke op til kassedamen og prutter om prisen hver gang, fordi deres Markus-kaffe ikke symboliserer en værdi af 25,95,- for dig, vel?
Hvorfor så gøre det i sådanne tråde her?

Jeg er udmærket inde i brugt hardwares prisfald. Det ændrer altså ikke på, at et bud på 3.000,- er et skambud.
Det kan godt være, det er forrige generations processor og sidste generations grafikkort, men det ændrer jo ikke på, at det stadig er fornuftige dele med garanti på.

Alene processoren koster ~2K fra ny, grafikkortet koster det samme. Derudover Z68-PRO bundkort der er OC-venligt, 16GB ram, kvalitets- PSU og -kabinet og som sagt alle dele med 1 års restgaranti på.

3.000,- er uden tvivl et skambud.

Er der andet, du vil debattere?
Gravatar #19 - Zombie Steve Jobs
11. jun. 2013 17:36
PunaniPounder (18) skrev:

Brug nu hovedet en gang. Hvis sælger ikke får solgt sin vare til 5.000,- er det mest nærliggende nok at sætte prisen ned i et efterfølende salgsopslag.

Sælger skal sgu da ikke spamme løs fordi han er ved at tømme sit loft for ubrugeligt ragelse, som ingen gider have endsige betale overpris for.

Og det er nok derfor niveauet daler kraftigt i salgstråd over 9000.

Gravatar #20 - spand-online
11. jun. 2013 17:41

Brug nu hovedet en gang. Hvis sælger ikke får solgt sin vare til 5.000,- er det mest nærliggende nok at sætte prisen ned i et efterfølende salgsopslag. Derfor er der jo ingen grund til at starte med at sælge den for mindre, hvis han kan få 5.000,- for den, og sker dette ikke er det jo sådan set kun sælger, det går ud over. Ønsker han ikke at sælge for mindre, bliver den ikke solgt. Det er altså ikke svært at forstå.
Du har alle muligheder for at lade være med at købe maskinen, hvis prisen ikke passer dig - nøjagtigt som det gør sig gældende når du køber kaffe i Aldi. Her går du forhåbentlig heller ikke op til kassedamen og prutter om prisen hver gang, fordi deres Markus-kaffe ikke symboliserer en værdi af 25,95,- for dig, vel?

Jeg er udmærket inde i brugt hardwares prisfald. Det ændrer altså ikke på, at et bud på 3.000,- er et skambud.
Det kan godt være, det er forrige generations processor og sidste generations grafikkort, men det ændrer jo ikke på, at det stadig er fornuftige dele med garanti på.

Alene processoren koster ~2K fra ny, grafikkortet koster det samme. Derudover Z68-PRO bundkort der er OC-venligt, 16GB ram, kvalitets- PSU og -kabinet og som sagt alle dele med 1 års restgaranti på.

Er der andet, du vil debattere?

Sælger kunne da også selv komme med en priside. Hvis han har lidt svært ved at finde ud af hvad prisleje den ca. ligger i, kunne han spørge efter en vurdering. Når der ingen mindstepris er oplyst er der, i mine øjne, absolut intet galt i at skambyde en vare.

At jeg rater dit indlæg som flamebait skyldes helt og holdent at jeg anser det som flamebait.
Gravatar #21 - arne_v
11. jun. 2013 17:44
Brug nu hovedet en gang. Hvis sælger ikke får solgt sin vare til 5.000,- er det mest nærliggende nok at sætte prisen ned i et efterfølende salgsopslag. Derfor er der jo ingen grund til at starte med at sælge den for mindre, hvis han kan få 5.000,- for den,

Det er nok lige præcis hvad man ikke vil se.

Start med en overprise og se om nogen er dumme nok til at hoppe på krogen. Og hvis ikke så sætter man prisen ned til noget realistisk.

Det er ikke en community service.

Gravatar #22 - arne_v
11. jun. 2013 17:45

Læste du:

arne_v (16) skrev:
Man skal vel også være usædvaneligt debil for at blive overrasket over at der kan opstå debat på et debat forum.

?

:-)
Gravatar #23 - PunaniPounder
11. jun. 2013 17:50

Hvor har jeg skrevet, at han skal gøre det?
Er det fysisk umuligt at tilføje et indlæg i denne tråd hvor man skriver "Hej gutter, da det er gået op for mig, at jeg ikke får solgt computeren til den angivne/forventede pris, er HBO nu sat til 3.500,-" ?

Godt, så fik vi det på plads.

Derudover er der jo ikke tale om ubrugeligt ragelse fra loftet, men en 1 år gammel computer med garanti. Jeg ved godt, det hjælper dig sag at fordreje fakta, men det gør dit indlæg useriøst.

Ja, sælger kunne godt komme med en priside og dermed enten sælge sin vare for billigt eller skræmme potentielle købere væk med en for høj forventning til pris. Men det er sådan set irrelevant i forhold til, at sælger afviser et bud på 3.000,- og herefter bliver latterliggjort - det må jo netop være et udtryk for, at maskinen ikke bliver solgt for 3K, og dermed burde alle de småt-begavede indlæg efter buddet på 3K ikke komme.

Ja, jeg læste det godt. Det ændrer ikke på, at jeg synes det er forkert at debattere sælgers pris i en salgsannonce (og direkte flabet når man slet ikke er interesseret i varen).

Lige som du heller ikke debatterer prisen på kaffe i Aldi, fordi den er fastsat af Aldi, ser jeg heller ingen grund til at gøre grin med sælger, fordi han afviser et bud på 3.000,-

Men så ved man da, hvor det ikke kan betale sig at sælge varer online, medmindre man har brug for et billigt grin. :)
Gravatar #24 - arne_v
11. jun. 2013 17:50
Alene processoren koster ~2K fra ny, grafikkortet koster det samme.

Ja. Som ny. Men det er det ikke længere.

og som sagt alle dele med 1 års restgaranti på

Du mener som frit opfundet af dig lige nu?

(sælger har ikke skrevet et ord om papierer og garanti)

Da det jo bliver anfægtet, så kan det jo ikke være uden tvivl.
Gravatar #25 - arne_v
11. jun. 2013 17:52
PunaniPounder (23) skrev:
Er det fysisk umuligt at tilføje et indlæg i denne tråd hvor man skriver "Hej gutter, da det er gået op for mig, at jeg ikke får solgt computeren til den angivne/forventede pris, er HBO nu sat til 3.500,-" ?

Da der ikke er nogen som har hævdet dette er det jo et stråmandsargument.

Derudover er der jo ikke tale om ubrugeligt ragelse fra loftet, men en 1 år gammel computer med garanti.

Bortset fra at det med garantien er noget du har fundet på.

Gravatar #26 - Daniel-Dane
11. jun. 2013 18:31
Det ændrer ikke på, at jeg synes det er forkert at debattere sælgers pris i en salgsannonce (og direkte flabet når man slet ikke er interesseret i varen).

Den lader vi lige stå lidt.
Gravatar #27 - Sand.
11. jun. 2013 18:36
stefanvikkelsoe (3) skrev:
Det er lidt i underkanten. :)

Så skulle du have sat et minimums bud ;)

Hvor I landet befinder den sig?
Gravatar #28 - Magten
11. jun. 2013 18:43
En computer som #0s kan sagtens sælges for 5.000,- og et bud på 3.000,- er i hvert fald et skambud.
Hvis man har en holdning til minimumpris så må man jo skrive et beløb fra start af.
Gravatar #29 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2013 18:49
Daniel-Dane (14) skrev:
Jeg husker altså, at det var Ronson, som kom med det først.

Thoroughbreed (4) skrev:

Den er vurderet af en ekspert til 3.000 kr

http://newz.dk/forum/din-mening/vurdering-af-stati...

Jeg kom først .. nå ..
Gravatar #30 - arne_v
11. jun. 2013 18:51

Så sælger var informeret/advaret.
Gravatar #31 - ignuz
11. jun. 2013 18:53
Jeg syntes det er værd at notere sig at Punanipounder jo ikke er sælger. Sælger virker ikke til at være generet over buddet på 3000 overhovedet og svarer da også med en smiley.

Ud fra de få informationer der er givet i #1 kan han faktisk ikke forvente mere end et bud på 3k. Der er jo hverken information om stand, alder eller garanti/kvittering.

Angående hardwaren er processoren 2 generationer bagud i dag så man kan ofte ikke blot se på nypris da det sjældent ville være relevant at købe ( er ikke faldet nok i pris til at nyere generationer ikke vil være mere interessant)
Gravatar #32 - Daniel-Dane
11. jun. 2013 19:06
Igen, TB, I know. Jeg tager pis på dig. Velkommen til newz.dk.
Gravatar #33 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2013 19:08

Er det ikke en lidt sen velkomst? ;)
Gravatar #34 - Daniel-Dane
11. jun. 2013 19:08
Nej.
Gravatar #35 - bjoeg
11. jun. 2013 19:15
Jeg vil også smide olie på bålet.

Ny pris ligger ca. omkring de 7-8K, meeen man skal også huske som sælger, at du sælger den som brugt.

For nogle varer, kan dette betyde en direkte 50% værditab.
Og jeg syntes ikke der nævnes noget om resterende garanti, eller kvitteringer.
Gravatar #36 - PunaniPounder
12. jun. 2013 02:43
#Alle der påpeger, at jeg fejlagtigt at nævnt restgaranti på maskinen.

I har ret, jeg kom vist i kampens hede til at forveksle denne annoncne med en anden, jeg læste tidligere. Sorry for the confusion.
Gravatar #37 - shackletondk
13. jun. 2013 06:47
Der er nu gået 3 dage... så jeg byder 2937,-
Gravatar #38 - Sand.
15. jun. 2013 08:33
Jeg byder 2945,-
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login