mboost-dp1

Salg: Peugeot 208 e-hdi

Gå til bund
Gravatar #1 - Nout
7. maj 2014 16:23
Hej Newz Folket.

I får lige muligheden for at købe denne sindsygt fine vogn.

Tjek på:
http://www.dba.­dk/peug...-68/i­d-10074024...

Newz folkets pris er 150.000kr "kan ikke forhandles dog" for er i forvejen meget billigt for netop denne model 208.

ALT i udstyr, virkelig ALT, inkl automatgear, gearskifte pads bag rat, aircon, touchscreen, usb tilslutning og meget meget meget mere...
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3396043285]
7. maj 2014 16:30
link virker ikke her.
Gravatar #3 - praktikant muffe AKA pewbe
7. maj 2014 17:42
Nout (1) skrev:
ALT i udstyr, virkelig ALT, inkl automatgear, gearskifte pads bag rat, aircon, touchscreen, usb tilslutning og meget meget meget mere...

Er den også 100% lydløs?
Gravatar #5 - arne_v
7. maj 2014 18:06
Nout (1) skrev:
Newz folkets pris er 150.000kr "kan ikke forhandles dog" for er i forvejen meget billigt for netop denne model 208.

Årgang 2012

Over 200.000kr i nypris.

Biler taber normalt 30-35% i værdi de første 2 år.
Gravatar #6 - gramps
7. maj 2014 22:48
Hvordan i al verden kan du kalde en to år gammel bil for nysynet?! Den skal først synes om (ifølge de 6 måneders garanti) to et halvt år!
Gravatar #7 - gramps
7. maj 2014 22:59
Må du overhovedet sælge bilen? Der er ejendomsforbehold i forbindelse med finansieringen[1], og det kan betyde, såfremt kreditor er striks, at du ikke må sælge bilen inden hele finansieringen er betalt.

Tag lige kontakt til Jyske Finans og hør om det er i orden. Hvis du bare ikke har råd til at have bil længere, så betyder ejendomsforbeholdet også, at kreditor skal tage bilen tilbage og stryge restgælden. Luksusfælden havde en hurtig kommentar om det i går.

Om ejendomsforbehold.

Indtil der er afklaring mht. om du må sælge bilen, så vil jeg kraftigt fraråde alle at købe bilen. Risikoen er at kreditor, med loven i ryggen, tager bilen tilbage efter salget på grund af misligehold - og så står en evt. køber som sorteper.

For at beskytte køberne, så kommer nummerpladen lige her (den er pt. frit tilgængelig på DBA): AA67231.
Gravatar #8 - arne_v
7. maj 2014 23:17

Til personens forsvar så er det vel de fleste som har brug for finansering ved køb af ny bil og pant i bilen er vel heller ikke unormalt ved finansering af bil.
Gravatar #9 - gramps
7. maj 2014 23:22
Men indtil forholdet er afklaret er det vel at købe katten i sækken? Jeg har kigget på bil for et år siden, og nogle private sælgere skrev at de havde snakket med kreditor, netop for at sikre sig at de måtte sælge bilen. Andre, da jeg kontaktede dem, anede ikke at det var et problem.

Jeg endte med at købe hos en forhandler. Bilen blev dyrere end tilsvarende ved privatperson, men merprisen har allerede betalt sig hjem i værkstedsudgifter. Samtidig var der ingen pant.
Gravatar #10 - arne_v
7. maj 2014 23:38

Der er nogle ekstra ting man skal tænke på ved privat køb af bil. Jeg har aldrig gjordt det selv.

Min pointe er bare at det ikke er en usædvanelig situation. Den her bil er ikke "farligere" end tusindvis af andre biler som sælges privat.
Gravatar #12 - snesman
8. maj 2014 07:05
Newz-folket får 2000 kr i rabat? Jeg er beæret.
http://www.dba.dk/peugeot-208-14-e-hdi-68/id-10074...
Gravatar #13 - gramps
8. maj 2014 08:30
Man kan ikke linke direkte til tinglysningsdokumenter.
Gravatar #14 - snesman
8. maj 2014 08:37
Oh.
Gravatar #15 - Nout
9. maj 2014 14:26
gramps (6) skrev:
Hvordan i al verden kan du kalde en to år gammel bil for nysynet?! Den skal først synes om (ifølge de 6 måneders garanti) to et halvt år!

Super let svar, ganske enkelt fordi DBA ikke har lagt ind at bilen IKKE skal synes :)
Gravatar #16 - Nout
9. maj 2014 14:27
praktikant muffe AKA pewbe (3) skrev:
Er den også 100% lydløs?

208 er faktisk rigtig lydløs, det ikke mercedes lydløs men den larmer ikke... og så er det jo altså 4 cylinder og ikke de larmende 3 :)
Gravatar #17 - Nout
9. maj 2014 14:27
SlettetBruger (2) skrev:
link virker ikke her.

prøv igen :)
Gravatar #18 - Nout
9. maj 2014 14:28
arne_v (5) skrev:

Årgang 2012

Over 200.000kr i nypris.

Biler taber normalt 30-35% i værdi de første 2 år.

Kloge ord, men find nu bare min billigere NOGET sted på nettet.... og min er ikke 2 år endnu...
Gravatar #19 - Nout
9. maj 2014 14:31
gramps (7) skrev:
Må du overhovedet sælge bilen? Der er ejendomsforbehold i forbindelse med finansieringen[1], og det kan betyde, såfremt kreditor er striks, at du ikke må sælge bilen inden hele finansieringen er betalt.

Tag lige kontakt til Jyske Finans og hør om det er i orden. Hvis du bare ikke har råd til at have bil længere, så betyder ejendomsforbeholdet også, at kreditor skal tage bilen tilbage og stryge restgælden. Luksusfælden havde en hurtig kommentar om det i går.

Om ejendomsforbehold.

Indtil der er afklaring mht. om du må sælge bilen, så vil jeg kraftigt fraråde alle at købe bilen. Risikoen er at kreditor, med loven i ryggen, tager bilen tilbage efter salget på grund af misligehold - og så står en evt. køber som sorteper.

For at beskytte køberne, så kommer nummerpladen lige her (den er pt. frit tilgængelig på DBA): AA67231.

Tog kontakt lang tid før den røg til salg, er værkfører på et værksted så kender alt til folk der dummer sig omkring den slags, jeg har dog styr på det, bare rolig.

Sker ganske enkelt ved at pengene ved. salg bliver direkte overført til Jyske Finans (eller som minimum direkte via. min konto med køber som vidne også), som så promte fjerner restgæld, gebyr på 900kr. for at betale gælden ud, afholder jeg.

Det er ALTID lovligt at sælge bilen så lang tid man ikke ender op med stor restgæld på bilen uden deres accept.
Gravatar #20 - Nout
9. maj 2014 14:32
snesman (12) skrev:
Newz-folket får 2000 kr i rabat? Jeg er beæret.
http://www.dba.dk/peugeot-208-14-e-hdi-68/id-10074...

Du kan også bare give fuld pris hvis du mener det bedre... på en i forvejen MEGET billig peugeot 208 e-hdi ESG model :)
Gravatar #21 - Nout
9. maj 2014 14:33
Kan forresten oplyse at eneste grund til salg er at vi arbejder på barn nummer to, og inkl alt udstyr 2 børn, og to voksne, er en ford mondeo st car bedre... selvom den er MEGET kedeligere...
Gravatar #22 - gramps
9. maj 2014 14:34
Når der kommer børn til, så bliver bilen bare mere "kedelig" :-)

Tak for afklaringen og de gode svar i øvrigt.
Gravatar #23 - Nout
10. maj 2014 10:06
gramps (22) skrev:
Når der kommer børn til, så bliver bilen bare mere "kedelig" :-)

Tak for afklaringen og de gode svar i øvrigt.

Du har helt ret.... børne-cointainere er sq kedelige...

Og selv tak kan du tro :)
Gravatar #24 - gramps
10. maj 2014 11:43
Min kone mente helt bestemt at vi skulle have en Partner/Berlingo da nr. 1 meldte sin ankomst. Det blev så til en Fabia Combi i stedet...
Gravatar #25 - Nout
12. maj 2014 16:34
Fabia Combi er sq en fin bil :) TDI ?

Min bil er d.d. blevet solgt :)

Tak for de gode inputs fra alle intr. også her på siden.

Kan oplyse at jeg solgte den til newz.dk fordels prisen :)
Gravatar #26 - Nout
12. maj 2014 16:35
Nout (1) skrev:
Hej Newz Folket.

I får lige muligheden for at købe denne sindsygt fine vogn.

Tjek på:
http://www.dba.­dk/peug...-68/i­d-10074024...

SOLGT !!!
Gravatar #27 - gramps
12. maj 2014 20:58
75 benzinheste fra 2006. Dog med aircon, sædevarme, fartpilot, kørecomputer, elsidespejle med varme og en masse andet luksus. Meget bedre end den gamle bil, men man kunne godt have ønsket sig en Octavia eller Superb i stedet ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login