mboost-dp1

S: Nokia Lumia 800 (sort)

Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
1. jul. 2012 16:16
snesman (50) skrev:
Kan du ikke finde på arbejde?
Han tracker sin gåtur på Endomondo :)
Gravatar #52 - snesman
1. jul. 2012 16:50
I know. Bad joke is bad
Gravatar #53 - Brugernavn
2. jul. 2012 07:37
Jeg ved ikke hvorfor jeg solgte min første Lumia 800. Det er da en rigtig lækker telefon...
Gravatar #54 - Slettet Bruger [179705462]
2. jul. 2012 07:43
Det begynder oftere og oftere at gå mig på at den lagger så meget som den gør når man skal skrive. Nogengange er det så slemt at den fejler login når den skal låses op.

Den sander til som en windows pc
Gravatar #55 - Mnc
2. jul. 2012 07:44
Brugernavn (49) skrev:
Jeg synes helt klart at WP7 Mango mangler flere opsætningsmuligheder for synkronisering af konti. Man kan kun gå op til en time. Jeg har ikke behov for at tjekke mail hver time. 2-3 gange om dagen ville være nok. Det sucks at jeg nu selv skal huske at opdatere dem.

Download new content:

* as items arrive
every 15 minutes
every 30 minutes
hourly
manually
Gravatar #56 - Magten
2. jul. 2012 07:46
Var det ikke også det han skrev? :P
Gravatar #57 - Brugernavn
2. jul. 2012 07:48
Magten (56) skrev:

Jo, det synes jeg også...
Gravatar #58 - Brugernavn
2. jul. 2012 07:51
SlettetBruger (54) skrev:
Det begynder oftere og oftere at gå mig på at den lagger så meget som den gør når man skal skrive. Nogengange er det så slemt at den fejler login når den skal låses op.

Det har jeg også bemærket, men det var mere tydeligt på min HTC Titan, som i det hele taget laggede. Også på homescreen og browser scroll. Om det "sander til" skal jeg ikke kunne sige. På den, var det fra første gang, jeg tændte den.
Gravatar #59 - Mnc
2. jul. 2012 07:54
Brugernavn (57) skrev:
Magten (56) skrev:

Jo, det synes jeg også...

Så har jeg misforstået nedenstående som at han havde sat den til 'manually'...

Brugernavn (49) skrev:
Det sucks at jeg nu selv skal huske at opdatere dem.
Gravatar #60 - Brugernavn
2. jul. 2012 08:07
Mnc (59) skrev:
Så har jeg misforstået nedenstående som at han havde sat den til 'manually'...

Det har jeg også fordi 1 times opdatering er for ofte til mit behov, og det dræner batteriet...
Gravatar #61 - Mnc
2. jul. 2012 08:10
But... Hvorfor så ikke sætte den til at modtage mails som de kommer? Så burde den intet gøre før der rent faktisk er en grund til at gøre det.
Gravatar #62 - Brugernavn
2. jul. 2012 08:15
Mnc (61) skrev:
But... Hvorfor så ikke sætte den til at modtage mails som de kommer? Så burde den intet gøre før der rent faktisk er en grund til at gøre det.

Hvis jeg har forstået push teknologien rigtigt, så vil den dræne mindst lige så meget batteri som hver time. Telefonen holder en fobindelse åben og venter på et fastsat timeout, og hver gang forbindelsen ryger vil telefonen forsøge at oprette en ny. Det vil ske hvis wifi afbrydes, ved skift af ip og alle øvrige små afbrydelser.

Jeg vil såmænd bare gerne have flere muligheder, så telefonen vågner op med et fast, langt interval, tjekker mails og lukker ned igen. 2t, 4t, 6t 8t og dagligt f.eks. Det handler om at holde telefonen så langt nede i dvale, som muligt og så længe som muligt.
Gravatar #63 - Mnc
2. jul. 2012 08:32
Som jeg har forstået det, så opretter telefonen en forbindelse til netværket, får en adresse, sender adressen til en server og siger "her kan du få fat i mig, hvis du får brug for, at sende mig et eller andet", og så foretager den sig ikke mere før den mister/genopretter forbindelse til sit net, eller serveren sender en push notifikation.

Claauus? :P Hvordan har MS implementeret push?
Gravatar #64 - Brugernavn
2. jul. 2012 08:37
Mnc (63) skrev:
Som jeg har forstået det, så opretter telefonen en forbindelse til netværket, får en adresse, sender adressen til en server og siger "her kan du få fat i mig, hvis du får brug for, at sende mig et eller andet", og så foretager den sig ikke mere før den mister/genopretter forbindelse til sit net, eller serveren sender en push notifikation.

Hvis det ikke dræner batteri, og er helt interrupt baseret, hvorfor er 30 minutters tjek så standard?
Gravatar #65 - Brugernavn
2. jul. 2012 08:42
Mnc (63) skrev:
Claauus? :P Hvordan har MS implementeret push?

Well, de har implementeret det som jeg beskrev det i Windows Mobile, og med en timeout på op til 45 minutter, men om de har lavet det om i WP7 og på serverene, ved jeg ikke, men det virker lidt tvivlsomt.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc182244.aspx skrev:
Windows Mobile–based device with MSFP. The ActiveSync technology on the device manages the direct push communication with Exchange Server. It establishes an HTTP connection with the server for a specified time, and then goes to sleep while waiting for the server to respond. The server responds with either a status indicating that new items were received or that no new items arrived.

I følge denne artikel:
http://www.mobilespoon.net/2011/10/how-do-push-not...
Virker det på en lignende måde i WP7.
Gravatar #66 - Brugernavn
2. jul. 2012 09:00
http://forum.xda-developers.com/archive/index.php/t-1655492.html skrev:
With those you can also try the camera trick, which is tap the camera button, put it in to video mode, let it auto focus then tap the home button.

Lol wtf?
Gravatar #67 - PoulErik
2. jul. 2012 19:40

Der der en Windows feature, der betyder at langt de fleste brugere med tiden (køber ny hardware og) opgraderer til næste Windows version og siger wow det er godt.

MS formål er ikke at gørre den digitale verden bedere, men simpelthen at skabe mere profit.
Gravatar #68 - XorpiZ
2. jul. 2012 20:28
PoulErik (67) skrev:
MS formål er ikke at gørre den digitale verden bedere, men simpelthen at skabe mere profit.

Ja, fy for satan. Kapitalisme er noget værre noget.
Gravatar #69 - Mnc
3. jul. 2012 06:56
PoulErik (67) skrev:

Der der en Windows feature, der betyder at langt de fleste brugere med tiden (køber ny hardware og) opgraderer til næste Windows version og siger wow det er godt.

Så vidt jeg husker, så er SlettetBruger blevet prakket en iPhone på af chefen. :)
Gravatar #70 - Magten
3. jul. 2012 06:59
PoulErik (67) skrev:
Jeg oplever det nu også min Mac, men det er jo også nogle onde mennesker der tjener penge så der gælder din påstand vel også? :P
Gravatar #71 - snesman
3. jul. 2012 08:04
PoulErik (67) skrev:

I modsætning til Linux som bare spiller max fra første version ._.
Gravatar #72 - Brugernavn
3. jul. 2012 08:18
Maaaan Nokia Drive er noget lort. Leder mig ud på Amager ad motorvejen (skal til Amager Torv fra Hvidovre). Leder mig herefter til sydhavnen, ind omrkring fisketorvet, ind af HC Andersens boulevard og videre til Amater Torv. En omvej på omkring 20 minutter.

I øvrigt kan det heller ikke søge på offline maps. Jeg skal til en adresse i sverige på et kort, jeg har downloadet. Men det kan ikke finde vejen, når jeg søger offline. Har prøvet alle tænkelige kombinationer (fordi der er et å i) men no dice. I online søgningen er der intet problem. Fedt at have offline kort, når man ikke kan bruge dem. Uden internet forbindelse. Hele min kommende ferie i Sverige bliver uden net, så det er rigtigt fedt at jeg nu skal ud og købe et papirkort også.

Og hvad så med plan B, som man jo kan på alle andre GPS'er? Altså indsætte et interessepunkt. Det kan jeg ikke finde en måde at gøre på. Selvom jeg har søgt adressen i online mode, kan jeg ikke gemme den og bruge den senere. Den optræder ikke engang i seneste destinationer. Turn by turn i Nokia drive/udland er lige så ubrugeligt som det er på Google Maps uden cache.
Gravatar #73 - Slettet Bruger [179705462]
3. jul. 2012 08:20
Ring til Nokia og spørg dem om hvad du gør forkert.
Gravatar #74 - Brugernavn
3. jul. 2012 08:26
SlettetBruger (73) skrev:
Ring til Nokia og spørg dem om hvad du gør forkert.

Virker fint med internet, virker ikke uden. Såeh det.
Gravatar #75 - Slettet Bruger [179705462]
3. jul. 2012 08:32
Du har aldrig siddet i en support kan jeg forstå :P
Gravatar #76 - Brugernavn
3. jul. 2012 08:36
SlettetBruger (75) skrev:
Du har aldrig siddet i en support kan jeg forstå :P

Jo. Har siddet som supporter i 3½ år.
Jeg har også prøvet alle tænkelige kominationer af adressen. Jeg har tilmed forsøgt med den adresse, som websøgningen giver, bogstav for bogstav.

Men hvis den alligevel leder mig på omveje a la den i morges, der fordobler transporttiden, ved jeg sgu ikke om jeg har lyst til at få den til at virke.
Gravatar #77 - Brugernavn
3. jul. 2012 09:48
Brugernavn (74) skrev:
Virker fint med internet, virker ikke uden. Såeh det.

Efter opdateringen kan jeg søge på offline kort, uden problemer. Nogle gange er det ikke en brugerfejl.
Gravatar #78 - XorpiZ
3. jul. 2012 09:56
Hvilken opdatering? Til Nokia Drive?
Gravatar #79 - Brugernavn
3. jul. 2012 11:22
XorpiZ (78) skrev:
Hvilken opdatering? Til Nokia Drive?

Opdatering af firmwaren. Der må have været opdateringer til deres apps med, ellers ved jeg ikke. Men de ting jeg sad og knoklede med hele aftenen igår virker nu.

Sidenote, det er lidt fjollet at man kan downloade kort til Nokia Drive, uden at Nokia Maps kan se dem. Jeg venter spændt på næste opdatering... Det er næsten mere spændende end Android opdateringer :-)
Gravatar #80 - Slettet Bruger [179705462]
3. jul. 2012 12:33
Brugernavn (79) skrev:
Opdatering af firmwaren.

Det må være Tango opdateringen :-) den skulle som sat komme nu her.
Gravatar #81 - Brugernavn
3. jul. 2012 12:41
SlettetBruger (80) skrev:
Det må være Tango opdateringen :-) den skulle som sat komme nu her.

Hmm, ja, det bliver den kaldt, men UI'en er uændret.
Gravatar #82 - Brugernavn
3. jul. 2012 12:44
Det er 7.10.8773.98 i øvrigt.
Gravatar #83 - Slettet Bruger [179705462]
3. jul. 2012 12:46
Brugernavn (81) skrev:
men UI'en er uændret.

Lol ja, hvad regnede du med 7.8? :P
Gravatar #84 - Brugernavn
3. jul. 2012 12:46
Men kommer tango ikke som 7.8.xxxx? Eller noget i den retning...
Gravatar #85 - Brugernavn
3. jul. 2012 12:47
SlettetBruger (83) skrev:
Lol ja, hvad regnede du med 7.8? :P

Næh, men jeg har sgu svært ved at se hvad den har med Tango at gøre...
Gravatar #86 - XorpiZ
3. jul. 2012 12:49
Brugernavn (84) skrev:
Men kommer tango ikke som 7.8.xxxx? Eller noget i den retning...

7.8 er bare "navnet" på næste opdatering :)
Gravatar #87 - Fjolle
3. jul. 2012 12:50
tango giver 4 ting: mulighed for at opdatere til 7.8, internet sharing, flere billeder i mmser og flip to ignore.
Gravatar #88 - Mnc
3. jul. 2012 14:11
Brugernavn (81) skrev:
men UI'en er uændret.

7.8 kommer vist ikke før WP8. (jf. wpcentral)

Fjolle (87) skrev:
tango giver [...] internet sharing[...]

Øh nej, det har jeg allerede... 7.10.8107.79
Gravatar #89 - Magten
3. jul. 2012 14:15
Internet sharing er op til producenten af telefonen at enable og har været muligt siden Mango.
Gravatar #90 - Magten
9. jul. 2012 09:27
#Batteritid på Lumia 800
En kollega har lige købt en og det er nu 3 dage og 11 timer siden hun sidst havde den i lader, og der er 47% batteri tilbage.

Godt nok er hendes brug nok ikke voldsomt men hun har haft 3G/wifi tændt hele tiden og mail syncer hvert kvarter.
Gravatar #91 - Slettet Bruger [179705462]
9. jul. 2012 10:12
Det ville min ikke engang kunne hvis den lå stille i 3 dage.
Gravatar #92 - Magten
12. jul. 2012 12:44
SlettetBruger (91) skrev:
Det ville min ikke engang kunne hvis den lå stille i 3 dage.
Jeg forstår heller ikke helt hvordan det kan lade sig gøre, men den holdte dog ikke 3 dage mere :)

Hvis jeg virkelig holder mit forbrug lavt så tror jeg lige min OmniaW tvinges op på 2½-3 dage
Gravatar #93 - Brugernavn
12. jul. 2012 12:45
Anyways, GPS og offline maps i udlandet...

Den kunne kun finde adresser, jeg havde søgt på hjemmefra, men den kunne dog finde byer med 10.000 indbyggere og opefter. Alt derunder, gav ingen resultater, selvom jeg både kunne se dem og vejnavnene. Skuffende. Selv ikke GPS koordinater ville den tage imod.

Alt i alt er Nokia Drive offline en kæmpe skuffelse. Det eneste positive var dog at den kunne finde ruten til de steder, den kunde finde. Men nogle gange hoppede den mellem at den samme tur f.eks. tog 1 time og 7 timer.
Gravatar #94 - Brugernavn
12. jul. 2012 12:47
XorpiZ (86) skrev:
7.8 er bare "navnet" på næste opdatering :)

Ja, men den vil indeholde det nye UI og mange af funktionerne fra Tango.
Gravatar #95 - Brugernavn
12. jul. 2012 13:11
Brugernavn (93) skrev:
Alt i alt er Nokia Drive offline en kæmpe skuffelse

Det er i øvrigt også den første GPS (app), jeg har oplevet uden interessepunkter af nogen som helst art overhovedet. Ingen benzin tanke, indkøbsmuligheder, restepladser, spisesteder, hospitaler osv. Da jeg skulle bruge en skadestue undervejs, endte jeg med at bruge mere end 1/2 time på at finde den, efter at jeg havde backtracket til et hospital, jeg havde set på et vejskilt, og informationens talte vejbeskrivelse, som i øvrigt var på svensk. Kunne man så i det mindste have sat et IP på stedet, manuelt og sat GPS'en til at finde derhen, men det kan man heller ikke.

Den kan på ingen måde erstatte den billigste TomTom GPS navigator, hvis man ikke har net.
Gravatar #96 - Brugernavn
12. jul. 2012 14:05
Det skal lige siges at min skuffelse bunder i at GPS appen til min Nokia N95 kunne alle de ting, min Lumia 800 ikke kan.
Gravatar #97 - snesman
13. jul. 2012 07:25
Det lyder da også pænt skod. Min far købte en lumia 900, primært pga gps features (og fordi han fik den billigt). Han har dog ikke benyttet gps-delen endnu...
Gravatar #98 - Brugernavn
13. jul. 2012 07:36
snesman (97) skrev:
Det lyder da også pænt skod. Min far købte en lumia 900, primært pga gps features (og fordi han fik den billigt). Han har dog ikke benyttet gps-delen endnu...

Hmm, hvis han kun skal bruge den i Danmark, og han har data abonnement, kan den da i det mindste finde vej. Men i udlandet vil jeg næste gang købe Navigon til den.
Gravatar #99 - snesman
13. jul. 2012 07:40
Det er jo lige det. Han kunne ikke finde på at bruge gps medmindre han skulle til udlandet...

Så er hans gamle 500 kr. Medion GPS alligevel bedre._.
Gravatar #100 - Brugernavn
13. jul. 2012 07:41
snesman (99) skrev:
Så er hans gamle 500 kr. Medion GPS alligevel bedre._.

Det lyder ret sandsynligt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login