mboost-dp1
S: Nokia Lumia 800, 2.700 kr, Telenor
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Kære Newzere
Jeg har erkendt at jeg har brug for en telefon med større skærm og mere battertid end Nokia Lumia 800. Derfor sælger jeg min.
Prisen er 2.700 kr. og der medfølger kvittering på køb d. 21. Januar.
Den er købt på abonnement ved Telenor, så jeg antager at den er SIM låst.
Standen er god. Nærmest som ny, for jeg har passet godt på den.
Seriøse såvel som useriøse indlæg er velkomne ;)
Jeg har erkendt at jeg har brug for en telefon med større skærm og mere battertid end Nokia Lumia 800. Derfor sælger jeg min.
Prisen er 2.700 kr. og der medfølger kvittering på køb d. 21. Januar.
Den er købt på abonnement ved Telenor, så jeg antager at den er SIM låst.
Standen er god. Nærmest som ny, for jeg har passet godt på den.
Seriøse såvel som useriøse indlæg er velkomne ;)
Større skræm != mere batteritid :(
Hvor lang tid får du på den? Min rooted sgs II har omkring 2 dage, før den begynder at klage.
Hvor lang tid får du på den? Min rooted sgs II har omkring 2 dage, før den begynder at klage.
#3 Du har jo ikke haft den specielt længe, har ofte oplevet, at batteritiden bliver bedre efter et stykke tid med afladning opladning.
Zombie Steve Jobs (5) skrev:#3 Du har jo ikke haft den specielt længe, har ofte oplevet, at batteritiden bliver bedre efter et stykke tid med afladning opladning.
Det er primært skærmstørrelsen, der får mig til at sælge telefonen. Batteritiden kan jeg godt leve med, selvom den irriterer mig lidt.
Jeg har for dårlig motorik til at ramme tasterne på keyboardet ;)
Zombie Steve Jobs (7) skrev:#6 haha, ok, ja, det er jo svært at gøre noget ved :)
Yep :-) Jeg bliver nok aldrig hurtig til at skrive på en touchskærm med mindre jeg snyder med Swiftkey eller noget lignende. Specielt ikke hvis skærmen er lille. Jeg lander nok på næste Galaxy Note.
Bornslippy (11) skrev:Det var hurtigt du skulle af med den :)
Tjah, hvorfor vente, når jeg kan se at jeg ikke er tilfreds? Jo hurtigere, jeg sælger den, jo mere er den værd.
Spuce (13) skrev:Hvad synes du om HTC Titan?
Jeg overvejede den også, og gør det stadig. Den får lidt klø for kameraet og lyden er heller ikke helt i top. Og så syned jeg at 5000 + er dyrt. Men det kan godt være at jeg hopper på den alligevel.
Brugernavn (12) skrev:Tjah, hvorfor vente, når jeg kan se at jeg ikke er tilfreds? Jo hurtigere, jeg sælger den, jo mere er den værd.
Skulle have ventet og nappet din nu hvor du sælger den. Håber du finder noget der passer dine behov bedre.
Bornslippy (17) skrev:Skulle have ventet og nappet din nu hvor du sælger den. Håber du finder noget der passer dine behov bedre.
Ja, så havde du sparet lidt :-) Og mange tak!
Hvordan er Titan?
Har også lige smidt min Lumia 800 tilbage til butikken.
Det er jo noget af et lokum ifht. Lumia.
Har også lige smidt min Lumia 800 tilbage til butikken.
Det er jo noget af et lokum ifht. Lumia.
Here we go:
Byggekvalitet og design:
Byggekvaliteten er gennemført. Man kan rokke lidt med bagenden i forhold til fronten, men det er ikke noget, man mærker i dagligdagen. Samlingerne er skjult godt, og den klikker fint sammen og fra hinanden, når man åbner og lukker den. Den føles solid, og den er designet så bagsiden tager mest skade, hvis man taber den. En ny bagside kan købes for omkring 200 kr, så samme pris som et nyt cover. Designet er mest i alu, på nær bunden af bagsiden, der er i gummibelagt plastik for antennens skyld. Den vil matche din commanche helikopter glimrende.
Knapperne bevæger sig ikke meget, men jeg kan godt mærke klik etc, og jeg er fint tilfreds. Kunne måske godt bruge flere fysiske knapper, der kan tænde den, for der er lidt langt op til power knappen.
9/10 herfra.
Skærm:
Skærmen er stor. Dejligt stor. Men det er punkterne også. Det er ikke noget man lægger så meget mærke til på grafik, men det ses på tekst. Man kan f.eks. ikke se teksten på newz.dk, hvis man zoomer ud, så man ser hele siden. Man skal minimum ind og se hvad der svarer til bredden af den grå bar over indlæggende for at få teksten til at se pæn ud.
Ud over det, er jeg godt tilfreds. Touch responsen er god, farverne er pæne og sort er rimeligt sort. Lige så sort som på iPad2'en, hvis det siger dig noget. Det er ikke nogen AMOLED skærm, så farverne er ikke så mættede, men de er til gengæld mere realistiske end på min SGS 2 med Super AMOLED Plus, hvor specielt den hvide farve er underlig.
Men størrelsen gør at du ikke kan skrive med én hånd med mindre at dine fingre er så lange at du kan spille på kontrabas, som om det var en guitar. Det generer ikke mig, men det generer andre.
7/10
Performance og batteri:
Den sluger ikke så meget batteri som lumiaen, og den holder strøm, lidt længere. Den kan holde en hel dag med mit relativt høje fobrug, der består i at streame 40 minutters musik over 3G, 1 times surfing, telefonopkald, sms'er, synkronisering af 2 Google konti 1 gang i timen, en facebook konto og en hotmail konto, samt lidt spil og bladrend rundt i en XDA devs forum app. Men den er til gengæld mærkbart langsommere end Nokia'en, hvilket blandt andet ses lidt, når man surfer og meget når man spiller krævende 3D spil. Der er meget tydelig hakken i nogle af dem, men mest når baner og content loades. Jeg ved hvad specsne på de to telefoner siger, men oplevelsen siger altså noget andet. Måske hænger det sammen med batteritiden.
8/10
Kamera:
Ok, men ikke noget spektakulært. Tilsyneladende lidt bedre end i Lumia'en
Problemer i dagligdagen:
Opkaldskvaliteten er lidt varierende. Den har et antenneproblem, ved svagt signal, er gør at du kan tabe forbindelsen, hvis du holder om bunden af telefonen (plastikken på bagsiden) a la problemet med iPhone antennen. Den starter dog med at lyden virker metalisk og afbrudt, så du bliver advaret i tide.
Wifi fungerer ikke så godt. Forbindelsen dør over tid (varierer men ned til ca. 15 min), og til sidst kan du ikke overføre noget. Det er i hvert fald, hvad jeg oplever på de to netværk, jeg bruger mest. I det tilfæle må du ind og slå wifi fra og til, hvorefter det virker. Det er ikke noget stort problem for mig fordi jeg har 5 GB data om måneden og 3G over det hele. Jeg håber dog at de fikser det, men de har godt nok haft lang tid.
Metalbagsider er ridsemagneter, så jeg vil anbefale at du køber et cover, eller måske en ny bagside en gang imellem for at holde den pæn.
Softwaren kender du vel, ud over at den ikke har Nokia maps og apps og tilsyneladende ingen form for gratis turn by turn navigation. Correct me if I'm wrong. Please!
Konklussion:
Super telefon i mine øjne. Det er fedt med en stor skærm, fordi man kan læse tydeligt på større afstand, og den ville være perfekt som GPS og til at se film på, når man rejser. Også fordi man kan have reserve batterier med. Den passer også fint i lommen. Den kan være lidt glat, så man skal dog lige passe på at man ikke taber den undervejs. Jeg tror at jeg kommer til at beholde den i lang tid, for jeg nyder virkeligt at bruge den.
Men der er så meget smag og behag i det. Spørg, hvis der er noget, jeg ikke nævner.
Byggekvalitet og design:
Byggekvaliteten er gennemført. Man kan rokke lidt med bagenden i forhold til fronten, men det er ikke noget, man mærker i dagligdagen. Samlingerne er skjult godt, og den klikker fint sammen og fra hinanden, når man åbner og lukker den. Den føles solid, og den er designet så bagsiden tager mest skade, hvis man taber den. En ny bagside kan købes for omkring 200 kr, så samme pris som et nyt cover. Designet er mest i alu, på nær bunden af bagsiden, der er i gummibelagt plastik for antennens skyld. Den vil matche din commanche helikopter glimrende.
Knapperne bevæger sig ikke meget, men jeg kan godt mærke klik etc, og jeg er fint tilfreds. Kunne måske godt bruge flere fysiske knapper, der kan tænde den, for der er lidt langt op til power knappen.
9/10 herfra.
Skærm:
Skærmen er stor. Dejligt stor. Men det er punkterne også. Det er ikke noget man lægger så meget mærke til på grafik, men det ses på tekst. Man kan f.eks. ikke se teksten på newz.dk, hvis man zoomer ud, så man ser hele siden. Man skal minimum ind og se hvad der svarer til bredden af den grå bar over indlæggende for at få teksten til at se pæn ud.
Ud over det, er jeg godt tilfreds. Touch responsen er god, farverne er pæne og sort er rimeligt sort. Lige så sort som på iPad2'en, hvis det siger dig noget. Det er ikke nogen AMOLED skærm, så farverne er ikke så mættede, men de er til gengæld mere realistiske end på min SGS 2 med Super AMOLED Plus, hvor specielt den hvide farve er underlig.
Men størrelsen gør at du ikke kan skrive med én hånd med mindre at dine fingre er så lange at du kan spille på kontrabas, som om det var en guitar. Det generer ikke mig, men det generer andre.
7/10
Performance og batteri:
Den sluger ikke så meget batteri som lumiaen, og den holder strøm, lidt længere. Den kan holde en hel dag med mit relativt høje fobrug, der består i at streame 40 minutters musik over 3G, 1 times surfing, telefonopkald, sms'er, synkronisering af 2 Google konti 1 gang i timen, en facebook konto og en hotmail konto, samt lidt spil og bladrend rundt i en XDA devs forum app. Men den er til gengæld mærkbart langsommere end Nokia'en, hvilket blandt andet ses lidt, når man surfer og meget når man spiller krævende 3D spil. Der er meget tydelig hakken i nogle af dem, men mest når baner og content loades. Jeg ved hvad specsne på de to telefoner siger, men oplevelsen siger altså noget andet. Måske hænger det sammen med batteritiden.
8/10
Kamera:
Ok, men ikke noget spektakulært. Tilsyneladende lidt bedre end i Lumia'en
Problemer i dagligdagen:
Opkaldskvaliteten er lidt varierende. Den har et antenneproblem, ved svagt signal, er gør at du kan tabe forbindelsen, hvis du holder om bunden af telefonen (plastikken på bagsiden) a la problemet med iPhone antennen. Den starter dog med at lyden virker metalisk og afbrudt, så du bliver advaret i tide.
Wifi fungerer ikke så godt. Forbindelsen dør over tid (varierer men ned til ca. 15 min), og til sidst kan du ikke overføre noget. Det er i hvert fald, hvad jeg oplever på de to netværk, jeg bruger mest. I det tilfæle må du ind og slå wifi fra og til, hvorefter det virker. Det er ikke noget stort problem for mig fordi jeg har 5 GB data om måneden og 3G over det hele. Jeg håber dog at de fikser det, men de har godt nok haft lang tid.
Metalbagsider er ridsemagneter, så jeg vil anbefale at du køber et cover, eller måske en ny bagside en gang imellem for at holde den pæn.
Softwaren kender du vel, ud over at den ikke har Nokia maps og apps og tilsyneladende ingen form for gratis turn by turn navigation. Correct me if I'm wrong. Please!
Konklussion:
Super telefon i mine øjne. Det er fedt med en stor skærm, fordi man kan læse tydeligt på større afstand, og den ville være perfekt som GPS og til at se film på, når man rejser. Også fordi man kan have reserve batterier med. Den passer også fint i lommen. Den kan være lidt glat, så man skal dog lige passe på at man ikke taber den undervejs. Jeg tror at jeg kommer til at beholde den i lang tid, for jeg nyder virkeligt at bruge den.
Men der er så meget smag og behag i det. Spørg, hvis der er noget, jeg ikke nævner.
Der er også en hel masse user reviews og et review af en ... reviewer?... her:
http://www.theverge.com/products/titan/1591
http://www.theverge.com/products/titan/1591
Brugernavn (28) skrev:Metalbagsider er ridsemagneter, så jeg vil anbefale at du køber et cover, eller måske en ny bagside en gang imellem for at holde den pæn.
Jeg vil lige sige at jeg modtog den uden ridser, og jeg har stadig ikke lavet en selv, men jeg bruger også covers. Når jeg modtager reservebagsiden, vil jeg prøve en periode uden, og se hvad, der sker.
Gå amok en god gennemgang. Tak for den præcise og dejlige beskrivelse. Jeg venter lige til efter MWC for at se om der kommer nogen spændene WP7 ting på bordet. Lige nu har jeg spekuleret i Omnia W men, 8 GiB er lige i underkanten (kan dog accepteres ifht. resten af feltet lige nu).
Min Lumia 800 historie:
Den første Lumia 800 skærm var ikke ordentlig placeret i polykarbonat rammen dette, bivirkede en irriterende klik lyd når man brugte sin touchskærm.
Den anden Lumia havde en ridse på indersiden af skærmen som var særdeles tydelig på hvid baggrund.
Den tredje blev indleveret i tirsdags med store mikrofon problemer.
Man kunne ikke høre hvad jeg sagde. Før firmware updaten var batteri tiden også helt til grin, dette blev dog bedre med 11500 firmware opdateringen. Fik mine penge retur denne gang, så nu vil jeg holde lidt øje med hvad der så kommer af spændene ting på markedet snart.
Erfaring med Nokia's "Flagship" i Europa har indtil videre været meget skuffende. Dog har Microsoft gjort det rigtig godt med WP7 Mango som også bliver det min næste telefon skal køre. Ser frem til Tango/Mango og Apollo.
Min Lumia 800 historie:
Den første Lumia 800 skærm var ikke ordentlig placeret i polykarbonat rammen dette, bivirkede en irriterende klik lyd når man brugte sin touchskærm.
Den anden Lumia havde en ridse på indersiden af skærmen som var særdeles tydelig på hvid baggrund.
Den tredje blev indleveret i tirsdags med store mikrofon problemer.
Man kunne ikke høre hvad jeg sagde. Før firmware updaten var batteri tiden også helt til grin, dette blev dog bedre med 11500 firmware opdateringen. Fik mine penge retur denne gang, så nu vil jeg holde lidt øje med hvad der så kommer af spændene ting på markedet snart.
Erfaring med Nokia's "Flagship" i Europa har indtil videre været meget skuffende. Dog har Microsoft gjort det rigtig godt med WP7 Mango som også bliver det min næste telefon skal køre. Ser frem til Tango/Mango og Apollo.
ok, jeg kan forstå at jeg enten har været heldig, eller du har været uheldig.
Jeg købte en lumia 800 for ca en uge siden. perfekt fysisk stand, ingen problemer med batteriet (nok opdateringen som du nævner, men jeg har aldrig oplvet den uden). Skærmen er kivskarp.
jeg er sgu egentlig meget godt tilfreds med den :)
Jeg købte en lumia 800 for ca en uge siden. perfekt fysisk stand, ingen problemer med batteriet (nok opdateringen som du nævner, men jeg har aldrig oplvet den uden). Skærmen er kivskarp.
jeg er sgu egentlig meget godt tilfreds med den :)
Bornslippy (32) skrev:Tak for den præcise og dejlige beskrivelse.
Velbekomme. Jeg var lidt i tvivl om hvad, jeg skulle skrive, så jeg skrev alt, hvad jeg kunne komme i tanke om, der var relevant.
Du har været uheldig med dine telefoner. Jeg fik også først en fejlbehæftet Lumia 800, med skævt isat display og utroligt dårlig batteritid. Den tabte strømmen lynhurtigt, selvom den ikke lavede noget. Den anden jeg fik havde ingen af problemerne, og jeg tror den var helt perfekt.
Bornslippy (32) skrev:Jeg venter lige til efter MWC for at se om der kommer nogen spændene WP7 ting på bordet
God ide, eller i hvert fald til Tango kommer. Der skulle blive understøttelse for flere kerner og højere opløsning. Flere kerner og mere RAM ville være godt, både til afvikling og optagelse af videoer. Jeg har lagt mærke til at min telefon stopper en gang imellem, når jeg afspiller youtube videoer, selvom den har cachet dem helt. Det har jeg ikke oplevet med min SGS 2, der jo også har mere regnekraft og dobbelt så meget RAM.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.