mboost-dp1
S: HP ProLiant MicroServer og Intel I340-T4 Quad-NIC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Følgende sælges:
HP ProLiant Microserver G7 N54L, med 2 GB RAM, uden diske.
Købt 17/10 2013 hos Komplett og kvittering haves. Den sælges med en ORICO HDD hot-swap bay i 5,25" bay.
BIOS er flashed til en modificeret BIOS som giver mulighed for fuld hastighed på alle 6 SATA stik og alle 6 SATA stik fungere som eSATA og giver dermed mulighed for hot-swap af diske mens maskinen kører.
Ulemper ved modificeret BIOS:
1. Windows Server 2012 R2 og Windows 8.1 vil ikke samarbejde med netkortet, men det er muligt at flashe BIOS til en opdateret original BIOS fra HP som løser problemet ellers kan der monteres et netkort og onboard kan disables.
2. Når SAS controller kører som eSATA og med hotswap, så kan RAID controlleren ikke køre hardware RAID.
Hvis det ønskes, så kan jeg skifte BIOS'en.
Pris: 1100 kr. (For en ekstra sum penge kan den leveres med 8 GB RAM)
Intel I340-T4 Quad-NIC med både normal og lavprofil skinne.
Undersøtter RDMA og RSS som kan bruges til SMB Direct og multi-channeling.
Ingen kvittering.
Pris: 800 kr.
Alt sælges med udviddet privat garanti og kan hentes i Esbjerg eller sendes på købers regning.
HP ProLiant Microserver G7 N54L, med 2 GB RAM, uden diske.
Købt 17/10 2013 hos Komplett og kvittering haves. Den sælges med en ORICO HDD hot-swap bay i 5,25" bay.
BIOS er flashed til en modificeret BIOS som giver mulighed for fuld hastighed på alle 6 SATA stik og alle 6 SATA stik fungere som eSATA og giver dermed mulighed for hot-swap af diske mens maskinen kører.
Ulemper ved modificeret BIOS:
1. Windows Server 2012 R2 og Windows 8.1 vil ikke samarbejde med netkortet, men det er muligt at flashe BIOS til en opdateret original BIOS fra HP som løser problemet ellers kan der monteres et netkort og onboard kan disables.
2. Når SAS controller kører som eSATA og med hotswap, så kan RAID controlleren ikke køre hardware RAID.
Hvis det ønskes, så kan jeg skifte BIOS'en.
Pris: 1100 kr. (For en ekstra sum penge kan den leveres med 8 GB RAM)
Intel I340-T4 Quad-NIC med både normal og lavprofil skinne.
Undersøtter RDMA og RSS som kan bruges til SMB Direct og multi-channeling.
Ingen kvittering.
Pris: 800 kr.
Alt sælges med udviddet privat garanti og kan hentes i Esbjerg eller sendes på købers regning.
Overvejede faktisk at byde, som jeg jo skal gøre her på Newz, men er ganske tilfreds med min egen server, så havde ikke det helt store at bruge den til - desværre
Overvejede faktisk at byde, som jeg jo skal gøre her på Newz, men er ganske tilfreds med min egen server, så havde ikke det helt store at bruge den til - desværre
Første plan var at bruge HP ProLiant MicroServer til netværkslager for en hypervisor, men den blev for lille, jeg manglede bays. Jeg bruger nu 8 (5x HDD, 3x SSD) bays og HP'en kunne kun give mig 6. Samtidig, så skulle jeg have ny hypervisor. Så, i stedet for at opgradere både hypervisor og storage, så byggede jeg dem sammen til en Hyper-V server med 10 hotswap bays, de to sidste bays har en tom disk siddende trukket ud klar til at blive sat i. Dermed har jeg ikke brug for 4 Gbps længere og netkortet er kommet til overs.
Første plan var at bruge HP ProLiant MicroServer til netværkslager for en hypervisor, men den blev for lille, jeg manglede bays. Jeg bruger nu 8 (5x HDD, 3x SSD) bays og HP'en kunne kun give mig 6. Samtidig, så skulle jeg have ny hypervisor. Så, i stedet for at opgradere både hypervisor og storage, så byggede jeg dem sammen til en Hyper-V server med 10 hotswap bays, de to sidste bays har en tom disk siddende trukket ud klar til at blive sat i. Dermed har jeg ikke brug for 4 Gbps længere og netkortet er kommet til overs.
Hvor længe lader du den køre? Folk brokker sig over at jeg intet ønsker mig til min fødselsdag.... det er åbenbart ikke nok at ønske sig verdensfred og dejlig mad :)
IT-ekspert Yvossen (1) skrev:
[i]1. Windows Server 2012 R2 og Windows 8.1 vil ikke samarbejde med netkortet, men det er muligt at flashe BIOS til en opdateret original BIOS fra HP som løser problemet ellers kan der monteres et netkort og onboard kan disables.
Er det kun et problem hvis man vælger hyper-v?
Hubert (12) skrev:Er det kun et problem hvis man vælger hyper-v?
Nej, det er bare Windows Server 2012 R2 og Windows 8.1. Det har intet med Hyper-V at gøre. Det er noget med driveren og netværks controlleren der får Windows til at fryse under boot.
IT-ekspert Yvossen (13) skrev:Nej, det er bare Windows Server 2012 R2 og Windows 8.1. Det har intet med Hyper-V at gøre. Det er noget med driveren og netværks controlleren der får Windows til at fryse under boot.
Ohh. Jeg forstod det sådan at det var når man havde valgt at benytte hyper-v som hypervisor.
Plimmer (14) skrev:Byder gerne 700,- for den HP
Vi er ved at nærme os noget.
m910q (16) skrev:Jeg har ikke noget at bruge netkortet til lige nu.
Hvis der ikke er andre der vil have den, kan jeg godt byde 300kr for den.
Buddet er noteret, men jeg ville nu gerne have lidt mere for den.
shh (20) skrev:Bud: 1000 kr for HP server med 8 gb ram
Det er for lidt. Nye RAM i sig selv er næsten halvdelen af prisen.
chrolle (26) skrev:Jeg vil gerne byde 400kr for netkortet, hvis det stadig er til salg.
Det er stadig ikke væk, det er noteret, jeg vil lige vende tilbage.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.