mboost-dp1

S: Asus G73JW Gamers Republic.

Gå til bund
Gravatar #1 - Husblas
15. aug. 2011 13:04
Hej, I skal også lige have chancen herinde.

Sælger denne maskine.

Asus G73JW, komplet med garanti og kvittering. Købt i nov. 2010.

740QM i7 1,73 ghz
6 gb DDR3 ram.
nvidia 460 GTX 1,5 gb.
500 gb hdd.
Full HD 17,3" LED skærm.

Sælges inkl GOLLA taske 17,3" - http://www.e-pouzdra.cz/obrazky/486/golla-g788-asy...

Og sælges evt. sammen med 2 TB NAS.

Byd. Ser helst bud på 6000+, men byd gerne :)

Kan ses/afhentes/leveres i Viborg/århus og derimellem
Gravatar #2 - praktikant muffe AKA pewbe
15. aug. 2011 14:32
Hvordan er batteritiden?
Gravatar #3 - Husblas
15. aug. 2011 19:41
Jeg har aldrig testet det, har SJÆLDENT haft den af strømmen, så batteriet har aldrig rigtigt været brugt. That being said, så er det et lille batteri til en stor maskine. Men jeg tror godt den ka ta nogle timer hvis man hopper over på det andet grafikkort, og ikke kører på 460 GTXeren :)
Gravatar #4 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 20:17
#3 Har du sørget for at batteriet har været slukket, hvis den har stået i laderen konstant?

Ellers kan du godt risikere at batteriet er dødt nu..
Gravatar #5 - Husblas
15. aug. 2011 20:27
Computeren slukker selv batteriet når det er fuldt opladt. :) Men batteriet er ikke dødt, ikke mere end en uge siden den har kørt lidt på det uden problemer før jeg fik tændt stikkontakten :)
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
15. aug. 2011 20:48
Tvivler på at batteriet er meget værd i dag, hvis den har kørt konstant på netstrøm.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 21:00
Tjek det.. Min fars kærestes Dell Precision, som er under et år gammel, har siddet i stikkontakten al tid, og den kan ikke holde strøm i mere end 20 minutter..

Sådan som jeg har forstået det, og ret mig endelig hvis det er forkert JJ, så bruger computeren (som standard) strømmen fra batteriet, som så hele tiden bliver ladt op af opladeren, således at batteriet hele tiden bliver afladt og opladt, men kun en lille smule hvilket ødelægger cellerne i batteriet.
Gravatar #8 - Husblas
15. aug. 2011 21:06
Denne Asus kører uden om batteriet hvis batteriet er ladet op, for netop dette ikke sker. Andre computere gør også dette, men nogle Dells gør ikke. Men for en sikkerhedsskyld checker jeg det i løbet af ugen :)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
15. aug. 2011 21:09

Det er rigtigt at mange nye computere bruger batteriet, selv om den er tilsluttet netspænding. Men normalt så bliver det kun afladt til 80-90%, da der ikke er nogen der er interesseret i en bærbar der ikke er opladet når man skal bruge den.
Det hjælper, men ikke specielt meget og slet ikke hvis batteriet ikke bliver afladet næsten helt med jævne mellemrum.
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
15. aug. 2011 21:11

Et fuldt opladet Li-ion batteri dør meget hurtigt, og det er ikke muligt bare at "slukke" for det.
For at det skal holde længst muligt, skal det enten aflades jævnligt eller aflades til ca. halv kapacitet og tages ud af maskinen.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
15. aug. 2011 21:13
#8 Det er en af de dyreste dell bærbare du kan få, så tvivler på den ikke har den funktionalitet.
Gravatar #12 - Husblas
15. aug. 2011 21:15
Yes yes, hvis man vil have et friskt batteri så køb en ny computer. :) Jeg tester batteriet for dem der er interesseret. Det skulle ikke fejle noget, ellers må jeg smide et nyt i, koster heldigvis ikke alverden. :)

Derudover skal det nok, hvis det ikke er klart nok, fremhæves at dette er ikke en "mobility" bærbar. Den er ikke lavet med batteri levetid i øjemed. Batteriet ér lille. Det er en gamer bærbar, og det er nu engang det den er, så under alle omstændigheder er batteri levetiden ikke "WOW" :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login