mboost-dp1

Nyt fjernsyn

Gå til bund
Gravatar #1 - ignuz
4. okt. 2010 09:14
Hej alvidende newz folk

Skal have købt mig et nyt fjernsyn på ca. 32". Prisen er helt klart det vigtigste paremeter for mig.
USB vil være en fordel. 1x HDMI port er også en fordel. Derudover har jeg ikke nogle krav til full hd eller lignende.
Har selv set på http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-fr... og det er indenfor det prisområde jeg leder efter ( altså tæt på at være det billigste muligt). Har derudover kigger på flatpanels men jeg syntes ikke rigtig at de har nogle 32" indenfor det prisområde.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
4. okt. 2010 09:30
Hvis det bare skal være det billigste om overhovedet muligt, så ville jeg smutte i Bilka og købe et der.. Der kan du vidst få 32" helt ned til 1.800-2.000 kr. som har det du ønsker (ved dog ikke med USB) og de holder skam helt fint.. Du får alligevel ikke meget kvalitet i den prisklasse.
Gravatar #3 - Mamad (moveax1ret)
4. okt. 2010 10:24
Du skal nok også nævne hvad du vil have din usb indgang til- min usb indgang kan f.eks. vise billede...........thx alot sony.
Gravatar #4 - ignuz
4. okt. 2010 11:08
#2 Så der vil ikke være den store forskel at hente i billedkvaliteten i at bevæge sig fra 2000 op til 3500 ?. Og er der en af de produkter i prisklassen 2000-3500 der skiller sig ud i enten billedkvalitet/"funktioner"`?

Havde sådan set tænkt mig at bruge det til at afspille xvid film med og havde troet at alle med en usb indgang kunne det, men det er kun dem der reklamerer med dvix der kan det?
Gravatar #5 - Mamad (moveax1ret)
4. okt. 2010 11:13
#4 yup
Gravatar #6 - ignuz
4. okt. 2010 11:27
Det nedsætter jo udvalget helt vildt for mig. Er der slet ingen film filtyper som eksempelvis http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-fr... ville kunne håndtere?
Gravatar #7 - XorpiZ
4. okt. 2010 11:32
En anden mulighed ville være et købe et billigt tv og så investere i en WD TV Live - den skulle kunne afspille stort set alle de formater, du kaster i nakken på den.
Gravatar #8 - freesoft
4. okt. 2010 11:44
Lige meget hvad, hold dig fra Toshiba, hvis du køre digital tv...
Hellere et root kit (sony) tv så ;)
Gravatar #9 - Ronson ⅍
4. okt. 2010 11:47
Vil nu nok mene der er stor forskel på et 2000 og 3500 kroners tv! Men jeg har ikke tid lige nu, min middagspause er snart ovre og jeg skal lige være sarkastisk på et andet forum.
Gravatar #10 - ignuz
4. okt. 2010 12:16
Takker for svarerne indtil videre. WD TV live kan godt være en mulighed selvom det så sammen med et måske ordentlig TV vil ødelægge mit budget lidt.
Gravatar #11 - Svindleren
4. okt. 2010 13:02
tadaaaa fint tv :D200
Gravatar #12 - MiniatureZeus
4. okt. 2010 14:35

ignuz (4) skrev:
Havde sådan set tænkt mig at bruge det til at afspille xvid film med og havde troet at alle med en usb indgang kunne det, men det er kun dem der reklamerer med dvix der kan det?

Tror vidst at LG er nogle af de eneste der kan afspille divx (som skal være registreret hvad der så ligger i det) direkte fra USB-porten..

Gravatar #13 - paradise_lost
4. okt. 2010 14:56
A/Z/ bilka har lige haft en LG 42" FullHD 2xHDMI og 1xUSB til 3999,-

Ved ikke om de stadig har denne, men mener at du kan finde et der er billigere end den du linker til på Elgiganten.

Når du alligevel skal ud og bruge penge, så kan du lige så godt købe en større med FullHD. Det vil du ikke fortryde, personligt syntes jeg 32" er alt for lille. Mednindre man kun sidder 1 meter fra tvet.
Gravatar #14 - paradise_lost
4. okt. 2010 14:57
MiniatureZeus (12) skrev:
Tror vidst at LG er nogle af de eneste der kan afspille divx (som skal være registreret hvad der så ligger i det) direkte fra USB-porten

Korrekt, mine gamle har en LG og den adspiller divx direkte fra USB.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
4. okt. 2010 15:02
paradise_lost (14) skrev:
Korrekt, mine gamle har en LG og den adspiller divx direkte fra USB.

Kan du så fortælle hvordan man gør? Når jeg indsætter en divx fil (altså blabla.divx) så skriver den "blabla.divx kan ikke afspilles. Indsæt registreret divx fil. Fjernsynsnummer: blabla"
? Indrømmet, filen er 'lånt'..
Gravatar #16 - kinaholm
4. okt. 2010 15:10
#Minizeus
De fleste nye Sony TV kan også spille film fra USB-Sticks.. Jeg har et KDL40EX700 som kæresten flittigt ser hele sæsoner af Scrubs igennem på. Desværre kan man dog ikke køre undertekster samtidig (.srt), men så må man leve uden :)
Gravatar #17 - MiniatureZeus
4. okt. 2010 15:14
kinaholm (16) skrev:
#Minizeus
De fleste nye Sony TV kan også spille film fra USB-Sticks.. Jeg har et KDL40EX700 som kæresten flittigt ser hele sæsoner af Scrubs igennem på. Desværre kan man dog ikke køre undertekster samtidig (.srt), men så må man leve uden :)

Nå okay, min mors 40X4500(næsten helt nyt) og eller ikke det S5500 de har.
Gravatar #18 - Mamad (moveax1ret)
4. okt. 2010 15:15

Slå lånt attributten fra, du finder den under egenskaber for filen

( http://imgur.com/W3uMA )
Gravatar #19 - Ronson ⅍
4. okt. 2010 16:07
MZ: Tror du ikke bare det er divx-containeren de ikke kan lide?
Gravatar #20 - ignuz
4. okt. 2010 16:12
#paradise

Er ret sikker på at 32 " er rigeligt til mig og når nu netop pris er et utrolig vigtig parameter i mit tilfælde ( regner med samlet at bruge det omkring 2 timer om ugen). Men der er ingen der kan linke til et par billige 32" tommer hvor man får "bang for the buck".
USB til divx er stadig et plus men ikke et krav :)
Gravatar #21 - Norrah
4. okt. 2010 16:41
Køb et brugt..
Der findes et utal af folk der vil af med deres gamle tv der ikke understøtter MPEG2/4, og de sælges for en slik.
Gravatar #22 - ignuz
4. okt. 2010 16:45
Så har jeg vel bare ikke et brugbart fjernsyn om 1,5 år ? Men kigger på mulighederne der.
Gravatar #23 - Norrah
4. okt. 2010 16:54
#22 Du skal bare havde en DVB-C set top boks.. som du så tilslutter over HDMI

Samt hvis du har kabeltv, så skal du ikke engang bruge en boks.
Gravatar #24 - MiniatureZeus
4. okt. 2010 19:19
Hvis du køber brugt, så ville jeg helt sikkert købe inde på enten recordere.dk, flatpanels eller hifi4all. De er alle professionelle sider for TV og hifi-nørder og priserne er er OK.
Gravatar #25 - paradise_lost
5. okt. 2010 13:28
MiniatureZeus (15) skrev:
Kan du så fortælle hvordan man gør? Når jeg indsætter en divx fil (altså blabla.divx) så skriver den "blabla.divx kan ikke afspilles. Indsæt registreret divx fil. Fjernsynsnummer: blabla"
? Indrømmet, filen er 'lånt'..

I really dont know, ved bare at det har virket de par gange mine forældre har prøvet.
Gravatar #26 - paradise_lost
5. okt. 2010 13:29
ignuz (20) skrev:
#paradise

Er ret sikker på at 32 " er rigeligt til mig og når nu netop pris er et utrolig vigtig parameter i mit tilfælde ( regner med samlet at bruge det omkring 2 timer om ugen). Men der er ingen der kan linke til et par billige 32" tommer hvor man får "bang for the buck".
USB til divx er stadig et plus men ikke et krav :)

Ja okay, hvis det kun skal bruges 2 timer pr uge, så kan jeg godt se at det ikke er nødvendigt med et større.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login