mboost-dp1

Leje af Minecraft Server, hvor?

Gå til bund
Gravatar #1 - AmbY
19. maj 2011 10:11
Hej Newz,

Jeg har længe haft min egen pc'er (bærbar) til at stå i skabet og fungere som MC server, det køre som ganske ok, og er jo forholdsvis en billig løsning ;)

Men nu er det sådan vi snart runder MAX antal spillere, og samtidigt gør det at have en server stående at man konstant er nød til at tænke over hvornår man "opdatere" andre ting og derved bruger en stor del af internet på DL/UL siden, hvilket jo påvirker serverens ping.

Men for satan udlejning af servere er dyrt i DK, og jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen uden for DK der tilbyder til mit behov, uden at jeg tydeligt kommer op i en meget høj pris der også.

Derfor spørger jeg nu her inde!:

Hvor vil i anbefale server i DK:
- Har i selv erfaring med dem, og hvilken?
- - Support.
- - Svar tid.
- - Ping.
- - Oppe tid.

eller

Hvor vil i anbefale server uden for DK:
- Har i selv erfaring med dem, og hvilken?
- - Support.
- - Svar tid.
- - Ping.
- - Oppe tid.

Min krav er til at starte med ikke store, man kan jo altid udvide:

¤ Server står i EU.
¤ Min. 10GB plads.
¤ Min. 1536MB Ram. (pga. antal brugere)
¤ Oppetid på 99,0 eller der over.
Gerne med:
¤ Ubuntu/Windows Server eller mulighed for MineOS.

Og med billigt skal det siges at min erfaringer til nu viser at en server, udlejet gennem firma i US, med Server i DE (frankfurt) med ram og cpu kraft til 20 slots (dvs 14 spillere) koster mellem 303-407 $ pr år. Så gerne billigere end det.

Jeg vil meget gerne sige tak på forhånd da jeg ofte griber mig selv i at svare direkte fra hoften og derfor glemmer at takke den individuelle besvarelse.
Gravatar #2 - Jedihamster
19. maj 2011 14:41
AmbY (1) skrev:
MineOS

Kan man få eget styresystem til MC :-P?
Gravatar #3 - onetreehell
19. maj 2011 16:26
Ja, det er beregnet til denne CPU:
Gravatar #4 - Tukanfan
19. maj 2011 17:18
Hvad med en high-memory instance hos Amazon?
Gravatar #5 - AmbY
19. maj 2011 17:56
#3 tak for svar til #2.

#4 - jeg synes ikke jeg kan finde ud af deres priser, eller hvad præcis man kan med deres services så derfor tror jeg ikke det er noget for mig. (for uoverskuelig til at jeg tør tage chancen)
Gravatar #6 - Vandborg
19. maj 2011 20:17
Vi bruger http://www.glesys.se/, som ligger i Sverig, fungere rigtig godt. Vi driver den vedhjælp af bruger donationer. Vi har ca. 200 bruger. Dog ikke alle aktive, men 50 stykker er hvertfald ofte aktive.
Gravatar #7 - XorpiZ
19. maj 2011 20:43
www.hetzner.de har masser af den slags servere
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login