mboost-dp1

K: Thinkpad T60p skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - Fafler
6. maj 2011 20:07
Er der en af jer der har en skærm til en 4:3 15" Thinkpad T60p? Den skal være enten 1400x1050 eller 1600x1200 og prisen skal selvfølgelig passe med at en tilsvarende maskine kan fås for relativt få penge. En hel maskine med andre defekter kan også være interessant.
Gravatar #2 - 3214N
6. maj 2011 20:20
Gravatar #3 - Fafler
6. maj 2011 21:03
Tak, men det er cirka hvad jeg gav for hele computeren for et halvt år siden. Ebay har dem til omkring 1000 kr og det er også mere end jeg vil give.
Gravatar #4 - D_V
9. maj 2011 09:18

Tror faktisk jeg har en defekt T60 liggende i skabet, skærmen fejler intet.
Men motherboard osv er ristet, du kan få den for fragten (eller højeste bud ?)

Tjekker lige når jeg kommer hjem i aften
Gravatar #5 - D_V
10. maj 2011 10:34
Kan så se at det var en R60 jeg havde liggende, tæt på...
Gravatar #6 - donoe
10. maj 2011 11:21
#1: Hvad er der galt med den nuværende skærm?
IPS/AFFS-skærme er jo forholdsvis dyre ift. andre bærbare med TN-panel.
Gravatar #7 - fe950
10. maj 2011 19:44
er det ikke ligegyldigt om det er en t60 eller .... hvis specifikationerne på skærmmen i øvrigt passer.
Gravatar #8 - Fafler
13. maj 2011 08:16
#4: Hvis den er 15" er den portoen værd for mig :-) Sender en PM.

#6: Jeg smadrede en øl i rygsækken hvor jeg havde computeren i. Den er iret i printet bagpå, så jeg er sikker på den ikke står til at redde. Og ja, IPS er dyrere, men også det primære argument for at jeg købte den. Hvis bare det var bundkortet det var gået ud over. Så havde jeg fundet en T61 og bygget en frankenpad.

#7: Jo, udfra det info jeg kan finde passer ret mange thinkpad skærme i den. Den har LVDS stik eller hvad det hedder, så skærmen skal vel egentlig bare være 15" og have stikket det rigtige sted så teflonkablet passer.
Gravatar #9 - donoe
13. maj 2011 10:03
#8:
Hmm. Skærmen skal helst indeholde en EEPROM til at lagre en EDID. T4x serien brugte forskellige kabler til at bestemme hvilke timings skærmen skulle have, så der fandtes forskellige kabler til XGA, SXGA+ og UXGA. T6x/R6x og fremefter bruger det samme kabel, uafhængigt af skærm, og læser standard-timings ind fra skærmen under opstart af computeren. Extended timings tager windows sig af (EDID lagres i registreringsdatabasen fra din tidligere skærm, og anvendes pr. default).
Så hvis #5 glipper og du finder en skærm fra en T4x/R5x, er det lige værd at checke først. Men R60 kom jo aldrig med IPS/AFFS - men den virker helt fint i en T6x alligevel :)

Jeg har faktisk en noget defekt AFFS-skærm liggende fra en T60p (HV150UX1-100), som jeg købte ubeset. Men der er trykmærker, flager og døde linjer overalt på skærmen, så det var spild af penge. Men printkortet er fint - så hvis skærmen du har ellers er fin, kan du måske bruge printkortet til noget - men har min tvivl om det overhovedet kan tages af.
Ellers har jeg et par QXGA'er liggende, men der er et par enkelte trykmærker på dem begge (new old stock... my foot)
Gravatar #10 - Fafler
13. maj 2011 14:56
Nu prøver jeg D_V´s skærm først, selvom den ikke er IPS. Så virker computeren igen og så kan jeg altid bytte den ud, hvis jeg finder en der er bedre :-)

Hvor alvorlige er mærkerne på de QXGA´ere?
Gravatar #11 - Fafler
17. maj 2011 12:15
Den maskine D_V havde liggende viste sig at være widescreen, så jeg er stadig på jagt efter en skærm til min maskine...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login