mboost-dp1

K: spejlreflekskamera

Gå til bund
Gravatar #1 - Systran
10. apr. 2011 12:37
Jeg har længe ønsket mig et DSLR-kamera, så nu har jeg tænkt mig at investere i et. 

Har du et brugt til salg? Mit budget er ca. 2000 kr.

Jeg er ikke ude efter et kamera, der kan lave kaffe og tage røngtenbilleder, jeg vil bare have et kamera, der tager billeder i en god kvalitet - gerne noget bedre end det kompaktkamera, jeg render rundt med nu. Jeg regner selv med at kunne få et kamera i omegnen af Canon EOS 1000D for de penge, men et EOS 450D eller 500D er ønskekameraet. Kom frisk med et tilbud.  Jeg er lidt ligeglad med, om det hedder Canon eller Nikon. 

TL;DR? 
Har du et spejlreflekskamera til salg for ~2000 kr.? Kom med et tilbud eller nogle gode råd :)
Gravatar #2 - Systran
10. apr. 2011 12:45
Addendum:
Jeg vil naturligvis gerne have objektiv med i pakken, og hvad der ellers hører sig til sådan et kamera :)

Alternativt kan jeg smide mit eget kompaktkamera med i handlen. Det er et Olympus 8010 Tough, som kan tåle vand og andre væsker.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
10. apr. 2011 12:46
Prøv evt. på nogle af de store fotosites (JJ er vidst admin af et af dem, fotostart.dk tror jeg det hedder) og ellers prøv på macnyt.dk, hvor der også er en del der interessere sig i dSLR og der derfor tit er nogle til salg.

Desuden, er de 2000 kr for huset alene (og evt. standard objektiv linse) eller hvad?
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
10. apr. 2011 12:56
Hehe.
Administratoren hedde godt nok Jakob til fornavn, men det er altså ikke mig :)

For 2000 får du ikke ret meget, specielt ikke hvis du vil have objektiv med.

Men du kan kigge her
Et godt og billigt tilbud kan være dette. Sammen med et billigt objektiv, er det en god startpakke.
Gravatar #5 - Bachy
10. apr. 2011 13:14
For små 2500 kan du få et spritnyt 1000D med tilhørende 18-55mm objektiv. Det ville måske være en god ide at starte med sådan et, også sætte sig lidt ind i kameraets funktioner, så kommer du faktisk langt med et "simpelt 1000D :)
Gravatar #6 - Zombie Steve Jobs
10. apr. 2011 13:31
Bachy har fat i noget.

Du får måske et 10D/20D/30D (hvis du er heldig og ikke, at de er "pengene" værd teknologisk set) for 2000, men ikke noget objektiv. I hvert fald ikke et, der er noget værd i længde.

Et helt ok at starte med er 50 1.8, det er ret dårligt lavet, men optisk set er det glimrende. De koster omkring 700 og du bliver tvunget til at tænke lidt anderledes.

edit:
Har et 1D II, men det er altså ved at være gammelt. Der er ny lukker i, der har taget omkring 100 skud, men vil nok ikke af med det for 2000.
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
10. apr. 2011 13:53

Jeg ville nok vælge 40D i stedet for 1000D. Kitobjektivet der følger med på 1000D, sælges næsten alle steder for 300kr, så det er absolut ikke det der skal være afgørende.
40D er desuden 2 niveauer over 1000D i kvalitet, med 400D/450D midt i mellem.

Ja, 50 1,8 MKII er en rigtig god prime til prisen, men svarer jo til 80mm på kameraet og er derfor ikke lige brugbar til alle situationer.
Indendørs familiebilleder er udelukket :)
Gravatar #8 - Systran
10. apr. 2011 14:07
Tak for svarene. I er effektive.

Jeg ved godt, jeg ikke får det vilde udstyr for de 2000, netop derfor går jeg også efter noget brugt.

Igen tak for links og råd; jeg undersøger det nærmere. Keep 'em commin' :)
Gravatar #9 - trylleklovn
10. apr. 2011 14:13
Jakob Jakobsen (7) skrev:
Ja, 50 1,8 MKII er en rigtig god prime til prisen, men svarer jo til 80mm på kameraet og er derfor ikke lige brugbar til alle situationer.
Indendørs familiebilleder er udelukket :)

Det er de til gengæld også med kit objektivet pga den lille blænde, med 50mm f/1.8 kan man i det mindste tage billeder indendørs uden flash. Selvom det kun er af 2 personer samtidigt.
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. apr. 2011 15:25
jeg ville evt forsøge mig på ebay.co.uk, der er en del relativt billigt (brugt) udstyr at hente i england - et alternativ er ebay.de hvis du altså kan tysk :)
Gravatar #11 - Zombie Steve Jobs
10. apr. 2011 15:35
Smid pengene på et lol-shrug hus og så ring til Goecker ind imellem og hør, hvad de har liggende af brugte objektiver, hvis du bestemmer dig for, at du vil blive ved med at fodo, du kan virkelig spare penge. De er slidt som ind i fanden, men det er for det mest L-optikker til langt under halv pris, og de holder mere eller mindre for evigt og er klasser over de EF-S (S for shit) objektiver du kan få til nogenlunde sammen penge købt nyt.

Objektiverne er en slags engangs investeringer, der overlever det ene hus efter det andet. Kører blandt andet på et 7 år gammel 16-35mm 2.8L objektivt og en 15 år gammel 70-200 2.8L. De kan godt være, at de koster nogle tusinde mere end sigma/tokina/whatever EF-S men de holder altså det længere - og jeg har ikke behandlet det forsigtigt. Det er skramlet, ridset og slidt men det virker stadig som nyt.

Til gengæld er der så undtagelsen 24-70 2.8L, det er en omgang lort. Dårligt bygget, løst i det, alt for meget plastik, desværre en glimrende brændvidde, det dækker og billedmæssigt er det også godt. Men puha, man skal være forsigtig med det.

Edit:
Jeg blev helt exited og så kom jeg i tanke om dit budget, men kyler du nogle ekstra tusinde i, spar lidt op, evt. så vent på Fuji X100 - det virker til at være et helt fantastisk kamera til pengene.
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
10. apr. 2011 15:37
Steve Jobs (11) skrev:
EF-S (S for shit) objektiver du kan få til nogenlunde sammen penge købt nyt.

Interessant.
Gravatar #13 - Systran
10. apr. 2011 15:42
Jeg er lige blevet tilbudt et Canon EOS 10D hus af en kammerat til 1700. Altså uden objektiv. Hvordan er det?
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
10. apr. 2011 15:44

Det ville jeg holde mig fra. Det er snart ti år gammelt og mangler mange funktioner. Der er blandt andet ingen rigtig skærm, så du kan ikke se billederne, før du har overført dem til computeren.

[edit]
Der er skærm, den er dog ikke specielt brugbar.
Du skal desuden kigge på at det "kun" er på 6,3Mp, hvilket kan begrænse brugbarheden, hvis du vil printe i større formater, eller croppe dine billeder.
Gravatar #15 - Zombie Steve Jobs
10. apr. 2011 15:47
#12 At de er billige hos Goecker, eller at jeg mener, at en serie objektiver, der i stor grad er formålsløs, fordi de ikke virker på 35MM, 1D og 5D? Det er tosset, at smide penge efter noget, der er så begrænset, med mindre man køber de super billige.

#13 10D er helt ok men det er virkelig begrænset, hvor meget det er værd i dag - det er alt for gammel og 1700 er for meget. for 800 måske, ja, men ikke mere. Hvis du leder lidt kan du få noget bedre. Men det tager nogle glimrende billeder, I know, I had one.
F.eks: http://www.dba.dk/canon-30d-fra-2006-har-sku/id-73...

Og jo, der er skærm på 10D, den er lille og dårlig, men den er der.
Gravatar #16 - Systran
10. apr. 2011 20:33
Gravatar #17 - Zombie Steve Jobs
10. apr. 2011 21:18
#16 Smut I en foto forretning, og prøv et 550D og 50D og se, hvad der virker i din hånd. For mig er XXXD serien alt alt alt for lille. Billedmæssigt er der ingen forskel, sammen sensor. Måske er XXD hurtigere FPS mæssigt og har en større buffer, men det, der kommer ud, er det samme.
Gravatar #18 - Bachy
10. apr. 2011 21:26
Jeg har faktisk et Eos 1000D som jeg egentlig ikke bruger mere, jeg har også standart kittet som fulgte med, samt et, efter sigende, smule bedre stand objektiv som fulgte med mit Eos 550D.

Måske kunne vi finde ud af en handel, tror faktisk også der sidder et 4GB SDHC kort i kameraet, hnar ikke brugt mit 1000D så meget efter jeg købte mit 550D :)

Jeg kunne måske godt overtales til at sælge kameraet, men jeg aner ikke hvad et ca 2 år gammelt kamera må koste ;)

Gravatar #19 - vandfarve
10. apr. 2011 22:01
Så, Sysser, jeg har et tilbud skræddersyet til dig.

Min ven skriver:

"Væn" skrev:
Jeg har et 400d + 18-55mm + filter + modlysblænde + 2 batterier + oplader + 2 hukommelseskort + taske til salg, for 2500kr, jeg kender ikke umiddelbart nogen der har noget billigere pt. Silja kommer og kigger på det på tirsdag, hvis hun ikke er interesseret, så kan du komme og kigge på det :)

Selv tak.
Gravatar #20 - Ronson ⅍
10. apr. 2011 22:12
Har du et billede af hende Silja?
Gravatar #21 - gnаrfsan
10. apr. 2011 22:12
vandfarve (19) skrev:
Så, Sysser, jeg har et tilbud skræddersyet til dig.

Torben skriver:
---

Selv tak.
Gravatar #22 - vandfarve
10. apr. 2011 22:26
Ronson (20) skrev:
Har du et billede af hende Silja?

Ja, og det er for jeres egen skyld, at jeg ikke har tænkt mig at vise det.
Gravatar #23 - LinguaIgnota
10. apr. 2011 23:03
Når man nævner en dames navn på Newz, så skal det følges op med billeder. Ingen undtagelser!
Gravatar #24 - Dreadnought
10. apr. 2011 23:39
Jeg har et EFS 18-55 lille standard objektiv til Canon EOS. De ligger på omkring 3-400,- på dba. Du kan få den for 150,- siden at du er en del af familien. Den befinder sig i Middelfart, men kan leveres i Fredericia.
Gravatar #25 - Systran
11. apr. 2011 18:16
Bachy (18) skrev:
Jeg har faktisk et Eos 1000D som jeg egentlig ikke bruger mere, jeg har også standart kittet som fulgte med, samt et, efter sigende, smule bedre stand objektiv som fulgte med mit Eos 550D.

Måske kunne vi finde ud af en handel, tror faktisk også der sidder et 4GB SDHC kort i kameraet, hnar ikke brugt mit 1000D så meget efter jeg købte mit 550D :)

Jeg kunne måske godt overtales til at sælge kameraet, men jeg aner ikke hvad et ca 2 år gammelt kamera må koste ;)

Det ser fornuftigt ud. jeg har hørt, det skulle være et hæderligt begynder-kamera, og det kan vi jo med rette kalde mig.
Jeg har set dem til en 28-2900 kr., så et to år gammelt kamera vil jo bestemt ligge til mit budget :) Jeg overvejer det!

#vandfarve
Det lyder også som et udmærket tilbud, men jeg vil jo helst ikke meget over de 2000, jeg har lagt til side.
Men jeg vil overveje det.

I får et svar ved ugens udgang.
Gravatar #26 - LinguaIgnota
11. apr. 2011 18:22
Hvad med en hat?
Gravatar #27 - Bachy
11. apr. 2011 20:12
Nu vi er igang med at snakke kamera, kan i så anbefale en fototaske med plads til 2 x Eos 550d samt et par objektiver :)

Jeg synes ikek rigtig jeg kan finde nogen tasker, til rimelige penge, der kan tage 2 huse :)
Gravatar #28 - gnаrfsan
11. apr. 2011 20:29
LinguaIgnota (26) skrev:
Hvad med en fotohat?

Trængte lige til lidt mere markedsføring...
Gravatar #29 - MiniatureZeus
12. apr. 2011 07:03
Bachy (27) skrev:
Nu vi er igang med at snakke kamera, kan i så anbefale en fototaske med plads til 2 x Eos 550d samt et par objektiver :)

Jeg synes ikek rigtig jeg kan finde nogen tasker, til rimelige penge, der kan tage 2 huse :)

Min mors kæreste har en sådan en her som han har 2 x 300D i, 2 objektiver, en flash og et nogle holdere og andet tingeltangel.
Den sidder rigtig godt på skulderen, men er nok ikke en jeg ville anbefale, hvis man skal gå med den i flere timer, da den er ret tung..
Men kvaliteten er ret lækker og man kan ændre på rummenes størrelse indvendigt..
Gravatar #30 - Zombie Steve Jobs
12. apr. 2011 10:24
ang tasker så vil jeg anbefale en rygsæk. Man ligner en uber geek, men det er altså bedre i længden (det gør nas efter en hel dag med objektiver og huse på en skulder).
Den tid det tager dig at få kameraet op af en skuldertaske er alligevel den tid din mulighed for at få billede forsvinder på, så huse ekstraobektiver + flash etc etc på ryggen og så kameraet over skudleren er en bedre fremgangsmåde.

HAr en computrekker AW + (eller noget i den duer) med to huse og 4 objetiver (fra små faste til større tele zooms) + 2 flashes samt alt muligt andet gejl. Der er i øvrigt plads til en 17" laptop også. Den er vældig effektiv, men den koster vel 1500 eller noget.

og 16 milliarder trykfejl
Gravatar #31 - Ronson ⅍
12. apr. 2011 12:57
Jeg ville ikke købe en taske med 16 milliarder trykfejl, det tyder på en omgang kinajunk. Men den er sikkert god til en høj hat og tilhørende make up.
Gravatar #32 - Zombie Steve Jobs
12. apr. 2011 13:00
#31 Nu skrev jeg at den koster 1500 noget og 16 milliarder trykfejl, er bare ikke helt sikker på, hvad vekselkursen er pt.
Gravatar #33 - Bachy
12. apr. 2011 17:09
Jeg skal såmænd ikke rende rundt med kameraerne i tasken når først jeg er nået frem til shooting location, der trække rjeg min cotton carrier over hovedet, og bærer kameraerne på den.

Men hvis vi nu leger jeg skal til København (Gud forbyde det), så ville det være lidt trælst at rejse ifør cotton carrieren ;). Det er der jeg har brug for en taske til kameraerne.
Gravatar #34 - vandfarve
12. apr. 2011 17:22
LinguaIgnota (23) skrev:
Når man nævner en dames navn på Newz, så skal det følges op med billeder. Ingen undtagelser!

Seriøst, jeg er helt alvorlig.

"What has been seen cannot be unseen" passer meget godt på denne situation.

Tro mig, jeg tager ikke jer ikke nummer 2 denne gang.
Gravatar #35 - Zombie Steve Jobs
12. apr. 2011 20:09
#33 Så køb en, der sidder på ryggen. Og du kan ligeså godt købe noget ordentligt.

taske

Har 2x 1D, 70-200, 24-70, 50 1.2, 16-35, 2x 580EXII, Quantum powerpack, kabler, 15" laptop uden problemer i den og der kan sidde to Manfrotto light stands samt et stativ uden på. Tingene inden i er godt beskyttede, den har håndbagage størrelse og jeg har magtet at flyve med den inkl. alt udstyr og tøj til 4 dage mast ind.
Alt i alt, så virker den.

Og cotton carrier, googlede den lige, yiiiieks,
Gravatar #36 - Bastardo
12. apr. 2011 20:50
Der er gode penge at spare i Tyskland og Holland
link
Gravatar #37 - Zombie Steve Jobs
13. apr. 2011 06:55
#36 ja, det er egentlig ret billigt.
Gravatar #38 - vandfarve
13. apr. 2011 16:53
Hey kost!

Kameraet er stadig til salg. Hvad siger du?
Gravatar #39 - ostebaronen
13. apr. 2011 22:21
Jeg har et Nikon D80 samt et 50mm F/1.8D objektiv til, hvis det har interesse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login