mboost-dp1
K: NAS??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej.
Jeg har forsøgt at søge lidt på nettet, men det er meget svært at søge, når man ikke ved hvad man skal lede efter...
Jeg vil gerne have en 'ekstern' harddisk, der er tilgængelig gennem netværket, og derfor er uafhængig af en tændt computer. Hvad hedder det jeg leder efter, og hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg forsøger at sætte dette setup op?
mvh.
Wraith
- Lidt noob er vi vel alle sammen.. (bare nogen (undertegnede) mere end andre ;) )
Jeg har forsøgt at søge lidt på nettet, men det er meget svært at søge, når man ikke ved hvad man skal lede efter...
Jeg vil gerne have en 'ekstern' harddisk, der er tilgængelig gennem netværket, og derfor er uafhængig af en tændt computer. Hvad hedder det jeg leder efter, og hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg forsøger at sætte dette setup op?
mvh.
Wraith
- Lidt noob er vi vel alle sammen.. (bare nogen (undertegnede) mere end andre ;) )
newz-Wraith (5) skrev:Altså.. det man enkelt og let gør, er at sætte et kabel fra router til NAS'en, også er den tilgængelig for alle på netværket?? er det korrekt opfattet?
Kan en NAS bruges til at downloade Steam-spil ned på så det bliver streamet over netværket??
Til det første, næsten :) Man skal så vidt jeg husker lige følge en kort quick-start guide for at navngive tingene etc. Men det er nemt og den wizard der følger med er ganske intuitiv og det tager maks et par minutter.
Til det andet, pas, aner ingenting om steam.
Ja du kan godt køre dine steamapps over din nas..
Men du skal havde en MEAN nas for at det ikke bliver for langsomt.
Min nas kan overføre med ca. 70-80MB/s og det kørte ikke super.
Jeg har derfor mine steamapps på min harddisk, og backups på min nas.
Jeg køre forresten QNAP(har prøvet synology med problemer, men andre melder om det omvendte), og har både windows og OS X kørende.
Meget simpelt.
Men du skal havde en MEAN nas for at det ikke bliver for langsomt.
Min nas kan overføre med ca. 70-80MB/s og det kørte ikke super.
Jeg har derfor mine steamapps på min harddisk, og backups på min nas.
Jeg køre forresten QNAP(har prøvet synology med problemer, men andre melder om det omvendte), og har både windows og OS X kørende.
Meget simpelt.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.