mboost-dp1

K: NAS??

Gå til bund
Gravatar #1 - Wraith
4. apr. 2011 12:34
Hej.
Jeg har forsøgt at søge lidt på nettet, men det er meget svært at søge, når man ikke ved hvad man skal lede efter...

Jeg vil gerne have en 'ekstern' harddisk, der er tilgængelig gennem netværket, og derfor er uafhængig af en tændt computer. Hvad hedder det jeg leder efter, og hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg forsøger at sætte dette setup op?

mvh.
Wraith
- Lidt noob er vi vel alle sammen.. (bare nogen (undertegnede) mere end andre ;) )
Gravatar #2 - vandfarve
4. apr. 2011 12:48
NAS er det, som du leder efter.
Gravatar #3 - OxxY
4. apr. 2011 13:30
Elgiganten har tit Netgear ReadyNAS til meget billige penge. De er ganske udemærkede og utroligt nemme at sætte op og bruge. Så det er min anbefaling.
Gravatar #4 - D_V
4. apr. 2011 13:45
Og ellers er der de klassiske fra henholdsvis Synology og QNAP.
Begge nogen rimelig avanceret NAS'er, når vi tænker til privat.
Gravatar #5 - Wraith
4. apr. 2011 13:48
Altså.. det man enkelt og let gør, er at sætte et kabel fra router til NAS'en, også er den tilgængelig for alle på netværket?? er det korrekt opfattet?

Kan en NAS bruges til at downloade Steam-spil ned på så det bliver streamet over netværket??
Gravatar #6 - OxxY
4. apr. 2011 14:44
newz-Wraith (5) skrev:
Altså.. det man enkelt og let gør, er at sætte et kabel fra router til NAS'en, også er den tilgængelig for alle på netværket?? er det korrekt opfattet?

Kan en NAS bruges til at downloade Steam-spil ned på så det bliver streamet over netværket??

Til det første, næsten :) Man skal så vidt jeg husker lige følge en kort quick-start guide for at navngive tingene etc. Men det er nemt og den wizard der følger med er ganske intuitiv og det tager maks et par minutter.

Til det andet, pas, aner ingenting om steam.
Gravatar #7 - Wraith
4. apr. 2011 14:47

Men den NAS du foreslog... virker den både med OSX og W7?... Det er bare fordi, jeg kun er bekendt med de 'normale' standarder (FAT, NTFS etc., men her hedder det noget andet som NFS)..? overvejer at gå ned og hente en i dag, hvis det er muligt.. ;)
Gravatar #8 - OxxY
4. apr. 2011 15:36
Så vidt jeg ved kan man tilgå readyNAS via Samba på både win og os X men aner hat om apple så du må hellere fp det bekræftet :D
Gravatar #9 - Magten
4. apr. 2011 15:49
Mange NAS understøtter SMB, AFP, NFS, FTP og flere andre.

SMB, AFP og NFS burde spille direkte med OSX hvis det er fordi du vil streame materiale direkte derfra.
Gravatar #10 - Wraith
4. apr. 2011 15:56
Jeg har planer om at bruge den som lagerplads både for windows og for OSX computere... så det lader til at kunne lade sig gøre... Super :)
Gravatar #11 - Norrah
4. apr. 2011 19:04
Ja du kan godt køre dine steamapps over din nas..
Men du skal havde en MEAN nas for at det ikke bliver for langsomt.

Min nas kan overføre med ca. 70-80MB/s og det kørte ikke super.
Jeg har derfor mine steamapps på min harddisk, og backups på min nas.

Jeg køre forresten QNAP(har prøvet synology med problemer, men andre melder om det omvendte), og har både windows og OS X kørende.
Meget simpelt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login