mboost-dp1

K: forbrugsbatteri

Gå til bund
Gravatar #1 - Sand.
27. jul. 2012 14:37
Hey :D Håber I nyder det gode vejr, med en kold øl, ligesom jeg selv!

Jeg står og mangler et 12V's forbrugsbatteri til et lille solcelle-drevet anlæg jeg er i gang med at bygge. Jeg tænker at omkring 30-60Ah vil være fint. Jeg ville gerne om jeg kunne finde et batteri, der tåler at blive lagt ned på siden/hovedet, da jeg tænker at fastsætte batteriet fra bunden af anlægget.
Tips til hvor jeg kan finde sådan et batteri billigt modtages også med kyshånd! Jeg tænker en prisklasse omkring 400kr.

På forhånd tak! /Sand.
Gravatar #2 - Dreadnought
28. jul. 2012 11:55
Du har brug for et vedligeholdesfri bilbatteri. De benytter gele i stedet for vand som lagermedie. Men du får ikke mange Ah for 400,-
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
28. jul. 2012 13:53
#2+#3
Et bilbatteri er absolut ikke godt i den sammenhæng, da de er lavet til at levere mange A i kort tid, uden at blive afladet. Derfor vil de blive hurtigt blive slidt ved at blive afladet og opladet hele tiden.
Der står lidt mere her

Jeg vil anbefale et deep cycle batteri, som måske ikke kan levere så mange ampere på en gang, men holder meget bedre i længden.

Noget a la dette.
Ellers kig efter batterier til kørestole eller el-scootere, det er for det meste deep-cycle batterier og kan nok fås lidt billigere.
Gravatar #5 - Sand.
28. jul. 2012 15:58
#4 Tak for linket! Har nu bestilt 12V 22Ah deep cycle batteri fra dem. Valget faldt på den, da den var smal, 7.6cm, hvilket gør den nemmere at få plads til i projektet.
Desuden er det rart lige at blive bekræftet i, at deep cycle er vejen at gå! tak for hjælpen :)
Gravatar #6 - Ronson ⅍
29. jul. 2012 02:35
Det var så lidt - og skulle det være en anden gang!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login