mboost-dp1
K: 2x 2GB DDR2 800MHz RAM blokke 240pin
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej newz.dk
Jeg er på udkig efter nogle RAM blokke til min stationære pc, som skal være 2x 2GB, ikke paritet, 240pins, non-ecc. og som skal kunne sidde i dual channel.
Max pris skal helst være: 250DKr
RAM blokkene skal fungere upåklageligt og ikke melde fejl i en evt. memtest.
Jeg kan kontaktes gennem email [email protected]
Takker på forhånd :)
Jeg er på udkig efter nogle RAM blokke til min stationære pc, som skal være 2x 2GB, ikke paritet, 240pins, non-ecc. og som skal kunne sidde i dual channel.
Max pris skal helst være: 250DKr
RAM blokkene skal fungere upåklageligt og ikke melde fejl i en evt. memtest.
Jeg kan kontaktes gennem email [email protected]
Takker på forhånd :)
Mnc (2) skrev:
Og så har du 2 års reklamationsret, hvis der endelig skulle være noget galt.
Har man ikke ofte "begrænset livstidsgaranti" på ram blokke?
Hej igen herinde, det har været en hård weekend, så jeg har ikke lige fået fulgt op på denne tråd. Havde der været henvendelser via min email havde jeg svaret med det samme da de går over på min telefon.
Jeg er godt klar over de ikke koster alverdens fra ny af, men når det nu er man ikke har mere end 250kr til RAM blokke, så er det lidt svært at give 500kr for dem :)
De billigste jeg har kunnet finde på proshop som svarer til kravet er dem her:
http://www.proshop.dk/RAM/Corsair-4GB-DDR2-800MHz-...
Men som sagt, har man ikke lige de ekstra mønter som skal til, så er det temmelig svært at bestille dem :)
Tråden var oprettet da en kammerat har spurgt mig om jeg kendte nogen som kunne finde RAM tilsvarende til dem han havde i maskinen i forvejen, men det gjorde jeg ikke lige på stående fod - derfor denne tråd.
Jeg er godt klar over de ikke koster alverdens fra ny af, men når det nu er man ikke har mere end 250kr til RAM blokke, så er det lidt svært at give 500kr for dem :)
De billigste jeg har kunnet finde på proshop som svarer til kravet er dem her:
http://www.proshop.dk/RAM/Corsair-4GB-DDR2-800MHz-...
Men som sagt, har man ikke lige de ekstra mønter som skal til, så er det temmelig svært at bestille dem :)
Tråden var oprettet da en kammerat har spurgt mig om jeg kendte nogen som kunne finde RAM tilsvarende til dem han havde i maskinen i forvejen, men det gjorde jeg ikke lige på stående fod - derfor denne tråd.
Jeg har ikke 2x2 liggende, men jeg har en 2 GB stang, påtrykt:
2GB.2Rx8.PC2-6400U-555-13-E1.800
Klistermærket's logo: Elixir
Jeg antager at den er fejlfri. Det giver ikke mening for mig at skulle have gemt et halvt sæt, hvis det var den klods der havde fejl. :D
Den har ligget sikkert i æsken* som mine nye ram blev leveret i, så der skulle ikke være sket noget.
Hvis i ikke kan finde andet, så er det da et sted at starte. Jeg tror at den burde kunne sendes som et brev, så en 50'er plus porto må være fair. :)
*
http://www.techreaction.net/wp-content/uploads/201...
2GB.2Rx8.PC2-6400U-555-13-E1.800
Klistermærket's logo: Elixir
Jeg antager at den er fejlfri. Det giver ikke mening for mig at skulle have gemt et halvt sæt, hvis det var den klods der havde fejl. :D
Den har ligget sikkert i æsken* som mine nye ram blev leveret i, så der skulle ikke være sket noget.
Hvis i ikke kan finde andet, så er det da et sted at starte. Jeg tror at den burde kunne sendes som et brev, så en 50'er plus porto må være fair. :)
*
http://www.techreaction.net/wp-content/uploads/201...
Hej Mnc,
Jeg takker for tilbudet og det samme gør min kammerat som gerne vil købe den 2GB blok du har liggende for 50kr + porto , så jeg håber du har mulighed for at kontakte mig per email ([email protected]), så vi kan få afklaret de sidste detaljer med betaling og forsendelse.
På forhånd tak :)
Jeg takker for tilbudet og det samme gør min kammerat som gerne vil købe den 2GB blok du har liggende for 50kr + porto , så jeg håber du har mulighed for at kontakte mig per email ([email protected]), så vi kan få afklaret de sidste detaljer med betaling og forsendelse.
På forhånd tak :)
wc4 (8) skrev:#7
Hvis du mangler flere ram, ligger jeg inde med en 4 GB DDR3 PC10600 1333 MHz DIMM (240 pin) ram-blok, som jeg ikke skal bruge til noget :P
Da dit er DDR3 og ikke passer i min kammerats maskine, takker jeg for tilbudet - men det bliver et, nej tak.
Jeg står stadig og mangler 1stk 2GB DDR2-6400 800MHz RAM modul mere så det hele kører dual-channel interleaved og ikke asynchron som det gør lige pt.
Så hvis nogen har et modul liggende til 100kr incl forsendelse - så hører jeg gerne fra jer! :)
I samme åndedrag kan jeg også benytte lejligheden til at takke Mnc for handlen :)
Så vidt jeg husker, så skal du ikke regne med at det kører DC medmindre du finder en stang der ligner mere end bare '2 GB 800 MHz'. :)
Anyway, så mener jeg også at huske at, der ikke er mere end 6-7% forskel i performance. :) Det er i hvert fald de tal jeg husker fra når andre har linket "non-DC vs DC" performance tests, fordi folk engang var så opsat på, at det var nødt til at være Dual Channel. :P
Desuden tror jeg heller ikke at han vil se det store performanceboost fra 6 til 8 GB, medmindre han bruger tegne/enginør-programmer. Altså professionelt stuff.
Then again, for en hundredemand, why not. :)
Anyway, så mener jeg også at huske at, der ikke er mere end 6-7% forskel i performance. :) Det er i hvert fald de tal jeg husker fra når andre har linket "non-DC vs DC" performance tests, fordi folk engang var så opsat på, at det var nødt til at være Dual Channel. :P
Desuden tror jeg heller ikke at han vil se det store performanceboost fra 6 til 8 GB, medmindre han bruger tegne/enginør-programmer. Altså professionelt stuff.
Then again, for en hundredemand, why not. :)
Mnc (11) skrev:Then again, for en hundredemand, why not. :)
Ja det er jo ikke alverdens mange penge at investere for at maxe bundkortets kapacitet ud :) men ja, du har fuldstændig ret .. det er nok ikke det vilde performance boost i forhold til loadtider og spil han vil opleve ved at smide 2GB mere i. Der ville det nok være et andet grafikkort som skulle være første prioritet i den maskine .. den har jo trods alt kun et GTX265 Nvidia kort i til at trække de mange pixels.
Jeg tror ikke han vil opleve noget gain i spil overhovedet. Alle de spil jeg spiller, de kommer ikke over 1-2 GB mem usage.
Inkl. at OS og andet gøjl også optager en smule, så har jeg stadig 3-4 GB ledig ved gaming.
Jeg så gerne at spil brugte mere RAM. Jeg ville hellere loade/lagge mindre mod at spillet så bruger den hukommelse der alligevel er til rådighed. :P
Det må være muligt at lave en spilmotor der selv finder ud af hvordan den skal optimere mem usage vs lag/load, uden at det er helt absurd at skulle skrive koden dertil. Altså hvor det vil "kunne betale sig" for spilproducenten. :P
Inkl. at OS og andet gøjl også optager en smule, så har jeg stadig 3-4 GB ledig ved gaming.
Jeg så gerne at spil brugte mere RAM. Jeg ville hellere loade/lagge mindre mod at spillet så bruger den hukommelse der alligevel er til rådighed. :P
Det må være muligt at lave en spilmotor der selv finder ud af hvordan den skal optimere mem usage vs lag/load, uden at det er helt absurd at skulle skrive koden dertil. Altså hvor det vil "kunne betale sig" for spilproducenten. :P
Ja det ville være rart med en bedre RAM udnyttelse .. lavede for sjovt en RAMDisk på mit stationære grej (har dog kun 6GB ialt så den er lidt lille) og kørte en drev benchmark for at se forskellen på SSD vs. at køre det fra RAM og her er resultatet, en smule syret :)
http://www.kimsdev.com/diverse-upload/benchmark.jp...
Mnc (13) skrev:
Svært at gøre optimalt. Men ja burde bruge mere hvis de kun bruger så lidt. Men muligt flaskehalsen ikke er der.
qwest (14) skrev:Ja det ville være rart med en bedre RAM udnyttelse .. lavede for sjovt en RAMDisk på mit stationære grej (har dog kun 6GB ialt så den er lidt lille) og kørte en drev benchmark for at se forskellen på SSD vs. at køre det fra RAM og her er resultatet, en smule syret :)
Det kom bag på dig at ram er meget hurtigere end en ssd?!
apkat (15) skrev:
Nej det kom ikke bag på mig at mine RAM er hurtigere, det giver lidt sig selv jo, men det kom dog bag på mig hvor stor forskellen er .. at gå fra ca 200MB/sek read til 5k+MB/sek read+write er da immervæk en forskel der er værd at føle på. Planen var skam også at indkøbe 24GB RAM til min maskine for at lave en RAMDisk til at spille fra .. problemet derved består så bare i at diverse nyere spil nu bare fylder en smule mere, så 24GB, eller dvs 20GB RAMDisk ikke er nok plads, og derfor gik jeg væk fra at skulle prøve det alligevel :)
Hvis Prefetcher/SuperFetch fungerede ordentligt for spil, ville man slet ikke have behov for en ramdisk.
qwest (17) skrev:apkat (15) skrev:
Nej det kom ikke bag på mig at mine RAM er hurtigere, det giver lidt sig selv jo, men det kom dog bag på mig hvor stor forskellen er .. at gå fra ca 200MB/sek read til 5k+MB/sek read+write er da immervæk en forskel der er værd at føle på. Planen var skam også at indkøbe 24GB RAM til min maskine for at lave en RAMDisk til at spille fra .. problemet derved består så bare i at diverse nyere spil nu bare fylder en smule mere, så 24GB, eller dvs 20GB RAMDisk ikke er nok plads, og derfor gik jeg væk fra at skulle prøve det alligevel :)
De sidder meget tættere på cpu'en både på den ene og den anden måde. Kig på hvor hurtig din cpu cache er.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.