mboost-dp1
Jeg mangler luft!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Bare rolig - det er ikke så slemt som overskriften antyder - eller det er det for min kærestes computer.
Den er efterhånden 3 år gammel og kan virkeligt godt bruge en rensning, men jeg mangler noget luft på flaske til at blæse den igennem med. Hvor køber man den slags billigt? Det virker fjollet at give 80 kr flasken som jeg hidtil har fundet det til, for det er trods alt bare luft!
Nogen der har et link til et billigere sted?
Den er efterhånden 3 år gammel og kan virkeligt godt bruge en rensning, men jeg mangler noget luft på flaske til at blæse den igennem med. Hvor køber man den slags billigt? Det virker fjollet at give 80 kr flasken som jeg hidtil har fundet det til, for det er trods alt bare luft!
Nogen der har et link til et billigere sted?
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=187...
Så får du tilmed varm luft med gratis (pris på el ikke medregnet)! Nå ja, og lidt kondensvand, hvis du er heldig.
Så får du tilmed varm luft med gratis (pris på el ikke medregnet)! Nå ja, og lidt kondensvand, hvis du er heldig.
http://www.coolerkit.dk/trykluft_p%C3%A5_d%C3%A5se...
Hvis du er nærrig kan du eventuelt puste rigtigt hårdt..
Hvis du er nærrig kan du eventuelt puste rigtigt hårdt..
Mort (6) skrev:En kompressor er bare ikke særlig handy at bære rundt på. Kan man ikke få en dåse som kan genfyldes via kompressoren ?
Altså da vores brandslukker var over sidste brugsdato og der ikke kom noget ud af den når man trykkede på knappen så tænkte jeg, smart som jeg var og 8 år gammel, ud i værkstedet og kompresser ind i hovedet på brandslukkeren i et minuts tid og så virkede den brandslukker igen. Så det må kunne laves/findes.
Ellers, hvis du ikke har noget imod at tilsmudse bagsædet på bilen lidt/se dum ud så må du jo ned på tanken og bruge deres dækpumpe og en kuglepen/nål/andet spids til at støve dit(n) kæreste (eje) af.
Hvis du har en pumpe til en luftmadras kan den bruges som nødløsning.
Brainstormede lidt på en løsning med tank-station + beholder med dæktud og blæsehoved. Problemet er bare at der i en kompressor KAN danne sig kondensvand, og så er det jo det samme som at stå og puste ind i computeren.
Så for at rette mig selv: Undgå kompressor-luft medmindre den har vandudskiller (MUCHO IMPORTANTE!).
Så for at rette mig selv: Undgå kompressor-luft medmindre den har vandudskiller (MUCHO IMPORTANTE!).
Makey (8) skrev:Undgå kompressor-luft medmindre den har vandudskiller (MUCHO IMPORTANTE!).
En computer har aldrig taget skade af lidt vand, vent et par timer med at tænde den efter du har blæst den igennem.
Eller hvis du kan li det farlige liv på kanten så start den med det samme, hvis den så går ud så fjern strømmen vent et par timer og prøv igen...
Makey (8) skrev:Så for at rette mig selv: Undgå kompressor-luft medmindre den har vandudskiller (MUCHO IMPORTANTE!).
Man behøver ikke have udskiller på, men man skal sørge for at tømme tanken for vand, før man bruger trykluft på elektronik.
Langt de fleste kompressorer, har en ventil i bunden af tanken til det samme.
http://www.harald-nyborg.dk/bigimages/1873_2.jpgMort (6) skrev:En kompressor er bare ikke særlig handy at bære rundt på. Kan man ikke få en dåse som kan genfyldes via kompressoren ?
Wut you call dat?
Daniel-Dane (11) skrev:http://www.harald-nyborg.dk/bigimages/1873_2.jpg
Wut you call dat?
Mort (6) skrev:...ikke særlig handy at bære rundt på.
Hvis jeg skal ind og ligge og rodde under et bord, vil jeg gerne have trygluften i en dåse størrelses beholder. Hvis jeg skal blæse noget støv væk fra en ventilations skakt som sidder højt oppe, vil jeg helst have en dåse størrelses beholder. Hvis jeg skal blæse et beskidt filter rent udendørs, mens jeg holder filteret i den ene hånd, vil jeg helst have trygflasken kan være i den anden hånd.
Dåse = Handy.
Kompressor = Uhandy.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.