mboost-dp1
Hp probook 4525s SÆLGES
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Sælger min Hp probook, jeg har lige købt et nyt batteri til den. Den har få ridser og er rigtig god, specielt til f.eks. at spille counterstrike, sims ovs. Den har windows 7. - Skriv hvis du er interesteret
-2,4 kg.
-275 min. batteritid
-15,6" tommer
-Webcam
-2,4 kg.
-275 min. batteritid
-15,6" tommer
-Webcam
Jeg tror du vil få en del flere henvendelser hvis du skriver tekniske specifikationer på den bærbare computer du vil sælge.
Du burde, som minimum, angive et modelnummer (gerne med et link til en produktbeskrivelse).
Hvis du vil have flere forespørgsler burde du angive specs. CPU / HDD (eller SSD) / RAM etc.
Det salgsbeskrivelse du har skrevet kan sammenlignes med en bilannonce, som:
Sælger min bil, jeg har lige købt nye dæk til den. Den har få ridser og er rigtig god, specielt til f.eks at køre forlæns og banglæns osv. Den har nøgle - Skriv hvis du er interesseret.
- 1640 kg
- 440 km pr. tank benzin
- 17" dæk
- Tågelys
Ville du selv henvende dig til en køber med sådan en salsbeskrivelse... I don't think so.
Du burde, som minimum, angive et modelnummer (gerne med et link til en produktbeskrivelse).
Hvis du vil have flere forespørgsler burde du angive specs. CPU / HDD (eller SSD) / RAM etc.
Sælger min bil, jeg har lige købt nye dæk til den. Den har få ridser og er rigtig god, specielt til f.eks at køre forlæns og banglæns osv. Den har nøgle - Skriv hvis du er interesseret.
- 1640 kg
- 440 km pr. tank benzin
- 17" dæk
- Tågelys
Ville du selv henvende dig til en køber med sådan en salsbeskrivelse... I don't think so.
Hej Corholio. Jeg har lige oprettet mig herinde og har ikke været herinde lige så mange år som dig, så jeg vidste ikke præcist hvordan min annonce skulle sættes op så jeg prøvede mig frem, men skal nok forbedre den for din skyld. Jeg ville heller ikke købe noget af dig så længe du ikke kan stave.
But thank you.
But thank you.
Corholio (2) skrev:Jeg tror du vil få en del flere henvendelser hvis du skriver tekniske specifikationer på den bærbare computer du vil sælge.
- 1640 kg
- 440 km pr. tank benzin
- 17" dæk
- Tågelys
Corholio (2) skrev:Jeg tror du vil få en del flere henvendelser hvis du skriver tekniske specifikationer på den bærbare computer du vil sælge.
- 1640 kg
- 440 km pr. tank benzin
- 17" dæk
- Tågelys
Undskyld, jeg har lavet min annonce forkert lad please vær' med at gentage at jeg har lavet annoncen forkert. Jeg bruger heldigvis ikke det meste af min tid herinde da jeg kan se det er et sted for ubehagelige mennesker der kritisere alle der ikke er lige så "kloge" som dem. I har noget at grine af, og jeg dropper det her sted.
Er det sådan en sag du sælger eller http://www.amazon.com/HP-XT950UT-SuperMulti-LightS...
er seriøst interesseret, hvor meget skal du havde for den?
er seriøst interesseret, hvor meget skal du havde for den?
Han forsøgte kun at forklare dig, i knap så pædagogiske termer, at du burde skrive mere end det du gjorde. På et forum som dette er det vigtigste ikke at vide hvor stor skærmen er, om der er webcam eller hvor lang batteritiden er. Her tænker man ofte mere på CPU (mærke, model, hvor mange kerner, hvor hurtig), RAM og Ram-type (DDRI, DDRII, DDRIII etc), harddisk (størrelse og type).
Dernæst er det batteritiden og størrelsen som er en faktor.
Der er selvfølgelig brugere som har et helt andet fokus end det ovenfor beskrevne.
Han forsøgte kun at forklare dig, i knap så pædagogiske termer, at du burde skrive mere end det du gjorde. På et forum som dette er det vigtigste ikke at vide hvor stor skærmen er, om der er webcam eller hvor lang batteritiden er. Her tænker man ofte mere på CPU (mærke, model, hvor mange kerner, hvor hurtig), RAM og Ram-type (DDRI, DDRII, DDRIII etc), harddisk (størrelse og type).
Dernæst er det batteritiden og størrelsen som er en faktor.
Der er selvfølgelig brugere som har et helt andet fokus end det ovenfor beskrevne.
My bad.
Det er ikke mig der skriver en salgstråd (i dette tilfælde), ergo - jeg behøver ikke at ligge så meget energi i stavekontrol etc. Du har dog ret... der er nok et par stavefejl. Jeg beklager.
Liiiige en ting, man laver ikke en annonce, man skriver en annonce. *snaps fingers* mmmmm-hmmmm
ON TOPIC
- Hvornår er PC'en fra (går ud fra at den har et par år på bagen når den har fået nyt batteri?)
- Er der resterende garanti, reklamationsret?
- Hvilken pris forventer du at få for den (ud fra de specs jeg har kunne finde ud fra modelnummer, så lyder 2K-2.5K rimeligt?)
- Medfølger der andet tilbehør, du skriver Windows 7, men hvad med manualer, installationsmedier, original emballage etc.?
- Har du lavet andre opgraderinger til PC'en, ud over nyt batteri. Jeg tænker i dette tilfælde på mere RAM, større HDD (eller installation af SSD)?
My bad.
Det er ikke mig der skriver en salgstråd (i dette tilfælde), ergo - jeg behøver ikke at ligge så meget energi i stavekontrol etc. Du har dog ret... der er nok et par stavefejl. Jeg beklager.
jessicajessica (7) skrev:Undskyld, jeg har lavet min annonce forkert lad please vær' med at gentage at jeg har lavet annoncen forkert.
Liiiige en ting, man laver ikke en annonce, man skriver en annonce. *snaps fingers* mmmmm-hmmmm
ON TOPIC
- Hvornår er PC'en fra (går ud fra at den har et par år på bagen når den har fået nyt batteri?)
- Er der resterende garanti, reklamationsret?
- Hvilken pris forventer du at få for den (ud fra de specs jeg har kunne finde ud fra modelnummer, så lyder 2K-2.5K rimeligt?)
- Medfølger der andet tilbehør, du skriver Windows 7, men hvad med manualer, installationsmedier, original emballage etc.?
- Har du lavet andre opgraderinger til PC'en, ud over nyt batteri. Jeg tænker i dette tilfælde på mere RAM, større HDD (eller installation af SSD)?
At angribe en person på grund af stavefejl, er nok noget det laveste man kan synke.
Hvorfor ikke bare komme med de relevante data, i stedet for at fremstå som en idiot?
Hvorfor ikke bare komme med de relevante data, i stedet for at fremstå som en idiot?
Kæreste Corholio - Pigen er tretten år, bærbaren skal bare sælges og hvis du var interesseret i at købe den, så kan man jo netop spørge ind til det. Bare lad den ligge og lad hende prøve at sælge den. Så skal hendes far nok hjælpe hende med at svare. Nu kan du jo så prøve at gå ud og få din dag til at gå med noget andet end at være ubehagelig. Tak og hav en god dag.
Ronson (16) skrev:Er det far der har oprettet sig for at hævne at nogen kaldte hans datter for hvad hun er?
Kun hvis hendes far hedder Maria
Jeg er (fuldkommen) ligeglad med hvor gammel hun er, hvis hun ikke kan udforme en god og informativ salgsannonce på et forum for nørder, så burde hun slet ikke begive sig ud i den aktivitet.
Derimod kunne hun jo sætte den til salg på DBA eller QXL. Der er kravene noget mindre til en salgsannonce.
Derudover afventer jeg stadigvæk afklaring på de åbne spørgsmål jeg stillede i #12 under afsnittet "On topic", så hvornår kan jeg / vi forvente afklaring af disse?
Jeg er (fuldkommen) ligeglad med hvor gammel hun er, hvis hun ikke kan udforme en god og informativ salgsannonce på et forum for nørder, så burde hun slet ikke begive sig ud i den aktivitet.
Derimod kunne hun jo sætte den til salg på DBA eller QXL. Der er kravene noget mindre til en salgsannonce.
Derudover afventer jeg stadigvæk afklaring på de åbne spørgsmål jeg stillede i #12 under afsnittet "On topic", så hvornår kan jeg / vi forvente afklaring af disse?
Man kan sige sin mening på mange måder. En måde er, når man får sit budskab igennem samtidig med at modparten fortsat føler sig velkommen og dermed åben for læring.
Sociale kompetencer er blandt andet:
se og forstå andres behov.
vide hvordan man handler i forskellige situationer.
Med mindre man har Terra som forbillede !
Jeg kunne ikke have sagt det bedre. Hav en god dag drenge.
fe950 (21) skrev:Man kan sige sin mening på mange måder. En måde er, når man får sit budskab igennem samtidig med at modparten fortsat føler sig velkommen og dermed åben for læring.
Sociale kompetencer er blandt andet:
se og forstå andres behov.
vide hvordan man handler i forskellige situationer.
Med mindre man har Terra som forbillede !
Nielsenand (20) skrev:I øvrigt er jeg også ny her, men nørderne har tit en god pointe (også i dette tilfælde).
Nørderne herinde har gerne en højere rationel intelligens, men lavere social intelligens, end i resten af samfundet. Det giver gerne nogle korrekte, men upædagogiske kommentarer.
Nej, vi kan godt mærke at vi virkelig har trådt nogle over tæerne her. Så vi begge dropper at bevæge os ud i denne aktivitet. Den er allerede til salg på DBA - så vi ville prøve nogle flere steder. Men er tydeligvis ikke velkomne, hvis vi ikke formulerer os korrekt. Du behøver ikke forvente nogle afklaring af dine spørgsmål da vi dropper det herinde, så har alle (stortset) fået hvad de ville have :-)
Corholio (19) skrev:#14
mvig (24) skrev:Men er tydeligvis ikke velkomne, hvis vi ikke formulerer os korrekt.
Jeg kan ikke forstille mig at man er uvelkommen hvis man formulerer sig dårligt. Men man sælger ikke en computer herinde baseret på det, som blev oplyst i det oprindelige indlæg.
Jeg håber I får solgt computeren til en god pris.
I kan jo bare ringe til 60 80 14 42 og bede hvem der nu end svarer om at trykke Start > Kør > dxdiag ... For der står ikke særlig meget mere inde på DBA
Men jeg kan da fortælle jer følgende:
2.100 DKK
3,0 GB RAM
300 GB HDD
2,2 GHz AMD
- og så er den vildt god til CS!
2.100 DKK
3,0 GB RAM
300 GB HDD
2,2 GHz AMD
Jeg ved ikke hvad der er mest foruroligende ... Øllet, eller den levende høne o_O
Jeg ved ikke hvad der er mest foruroligende ... Øllet, eller den levende høne o_O
Storesøster Maria :-)
Nerq - Ja, der burde jo næsten være en advarsel inden man opretter sig.
Thoroughbread - Tak for det og ja, den er vildt god til CS!
Nerq - Ja, der burde jo næsten være en advarsel inden man opretter sig.
Thoroughbread - Tak for det og ja, den er vildt god til CS!
Thoroughbreed (27) skrev:I kan jo bare ringe til 60 80 14 42 og bede hvem der nu end svarer om at trykke Start > Kør > dxdiag ... For der står ikke særlig meget mere inde på DBA
2.100 DKK
3,0 GB RAM
300 GB HDD
2,2 GHz AMD
#32, my bad :-)
Nej, det er god kutyme at læse andre salgsannocer før man prøver at sælge noget på et forum man ikke kender, Newz.dk er et sted hvor vi altid er skeptiske overfor brugere der ikke har lavet andet end at oprette en bruger og så poste en salgsannonce - specielt hvis annoncen så ikke er specielt god.
Husk på at dette er et forum som primært bruges af folk der bruger meget af deres tid/og eller fritid på IT. Så vi vil altså vide mere om computeren end folk på DBA, du kan (for at bruge en bilanalogi, som er klassisk her på Newz) sammenligne det med at sælge en bil til en mekaniker. Han vil vide alt teknisk om bilen, og så kan du samtidig forvente en lavere pris for bilen.
Derudover så har vi en underlig og meget indforstået form for humor. Så I skal ikke lade jer skræmme hvis I ikke altid forstår os ;-)
Rettelse
Nej, det er god kutyme at læse andre salgsannocer før man prøver at sælge noget på et forum man ikke kender, Newz.dk er et sted hvor vi altid er skeptiske overfor brugere der ikke har lavet andet end at oprette en bruger og så poste en salgsannonce - specielt hvis annoncen så ikke er specielt god.
Husk på at dette er et forum som primært bruges af folk der bruger meget af deres tid/og eller fritid på IT. Så vi vil altså vide mere om computeren end folk på DBA, du kan (for at bruge en bilanalogi, som er klassisk her på Newz) sammenligne det med at sælge en bil til en mekaniker. Han vil vide alt teknisk om bilen, og så kan du samtidig forvente en lavere pris for bilen.
Derudover så har vi en underlig og meget indforstået form for humor. Så I skal ikke lade jer skræmme hvis I ikke altid forstår os ;-)
Rettelse
Okay, det forstår jeg godt. Nu synes jeg bare at jeg ville blande mig - jeg synes nemlig at det var lidt lavt at køre sådan på en 13-årig pige der ikke interesserer sig ligeså meget for computere som jer - fyre der nok er 4-5 år ældre. Hun ville jo bare sælge en computer. Men tak for forklaringen.
Nerq (33) skrev:#32, my bad :-)
Rettelse
mvig (35) skrev:Okay, det forstår jeg godt. Nu synes jeg bare at jeg ville blande mig - jeg synes nemlig at det var lidt lavt at køre sådan på en 13-årig pige der ikke interesserer sig ligeså meget for computere som jer - fyre der nok er 6-8 år ældre. Hun ville jo bare sælge en computer. Men tak for forklaringen.
FYP
... for ikke at sige 15 år ældre - dette er trods alt Newz.dk, og ikke HOL o_O
XorpiZ (6) skrev:jessicajessica (5) skrev:Jeg ville heller ikke købe noget af dig så længe du ikke kan stave.
Haha. Snap!
Snaps?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.