mboost-dp1
Disketter
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Tænkte på om man kunne bruge en form for fjederkontakter?
Hvis disketten rykker et par milimeter ned burde der jo være frigang til at den kan komme ind og så få kontakt idet den rykker ned.
Ser om jeg kan finde et eksempel for tror jeg har set sådan en dims.
Hvis disketten rykker et par milimeter ned burde der jo være frigang til at den kan komme ind og så få kontakt idet den rykker ned.
Ser om jeg kan finde et eksempel for tror jeg har set sådan en dims.
Odense, men kan da sendes. Men ja, som #51 siger, er det smarteste nok fjederkontakter, da et USB-stik kræver lidt for at skille ad. Har lige prøvet med det drev jeg snakkede om, og selvom disketter flyver ad H til, vil den ikke trække et USB-stik fra hinanden :(
Men man kunne jo isætte en kraftigere en i, hvis man kan finde en fjeder forhandler.
Odense, men kan da sendes. Men ja, som #51 siger, er det smarteste nok fjederkontakter, da et USB-stik kræver lidt for at skille ad. Har lige prøvet med det drev jeg snakkede om, og selvom disketter flyver ad H til, vil den ikke trække et USB-stik fra hinanden :(
Men man kunne jo isætte en kraftigere en i, hvis man kan finde en fjeder forhandler.
Det ser ud til at en blackberry bold 9000 battery connector maaske vil passe. Har dog ikke fundet noget om dimensionerne.
Hmm, måske en smartcard-konnektor kan bruges?
Enten den her til 20,95
eller
Den her, der fylder lidt mindre
Der skal nok lige pilles lidt, men med lidt snilde kan det godt lade sig gøre. Og benafstanden ser ud til at passe.
Enten den her til 20,95
eller
Den her, der fylder lidt mindre
Der skal nok lige pilles lidt, men med lidt snilde kan det godt lade sig gøre. Og benafstanden ser ud til at passe.
I er sguda geniale! Det er derfor vi har Newz!.. Jeg finder fluks på noget, har vist noget liggende der kan bruges i godteposen :D
!!! EUREKA-MOMENT !!!
Jeg bruger selvfølgelig LÆSEHOVEDET!..
Når disketten bliver sat i, og slideren ... Slider, så flipper læsehovedet ned på magnet-skiven ...
Jeg forbinder da bare de 4 USB-ledninger til læsehovedet, og hey presto!!..
Jeg går i gang så snart jeg får tid med at lave en diskette prototype!..
Jeg bruger selvfølgelig LÆSEHOVEDET!..
Når disketten bliver sat i, og slideren ... Slider, så flipper læsehovedet ned på magnet-skiven ...
Jeg forbinder da bare de 4 USB-ledninger til læsehovedet, og hey presto!!..
Jeg går i gang så snart jeg får tid med at lave en diskette prototype!..
Venter på posten kommer med sådan nogle fjeder-kontakter-dimser ... Bestilte i tirsdags på eBay :/
- og godmorgen :)
Venter på posten kommer med sådan nogle fjeder-kontakter-dimser ... Bestilte i tirsdags på eBay :/
- og godmorgen :)
Det er bedst at have stikket på læsehovedet, og så placere et stykke mellemhårdt skum nedenunder til at holde igen på usb-stikken. Så gælder det bare om at sørge for at der ikke er for hårdt et tryk.
Man kan have stikket nedenunder, men så er det hele 'usb-sticken' der skal trykkes ned, og der siger min erfaring mig, at der KAN knække printbaner.
Man kan have stikket nedenunder, men så er det hele 'usb-sticken' der skal trykkes ned, og der siger min erfaring mig, at der KAN knække printbaner.
Så har jeg fået sat stikket på læsehovedet, og det ser stadig ud til at virke - nu skal jeg bare se om jeg kan få lavet en franken-disk ^_^
Og tykkelsen :)
Men ja, skal bare finde den "rigtige" måde at placere den på - om jeg kan få den til at være i midten, eller om jeg skal forlænge de 4 pins
Og tykkelsen :)
Men ja, skal bare finde den "rigtige" måde at placere den på - om jeg kan få den til at være i midten, eller om jeg skal forlænge de 4 pins
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.