mboost-dp1

Canon EOS7D

Gå til bund
Gravatar #1 - kinaholm
11. okt. 2011 17:26
Kære Newz'ere

Jeg har i den seneste tid overvejet at sælge mit elskede kamera, kun pga. jeg ikke bruger det så meget som jeg gerne ville.

Kameraet er et Canon EOS7D og er købt hos kamerashop.dk d. 22-3-2010.
Jeg købte kameraet med et Canon EF-S 15-85mm 3.5-5.6 IS USM som er et virkelig lækkert objektiv i sin klasse. Det har altid været monteret med et Hoya UV-filter.
Både kamera og objektiv står som næsten nyt, en smule maling er skallet af kameraet i det ene hjørne, men det kan knap nok ses.
Jeg har også en EX430II Flash og et Sandisk 16 GB CF Extreme PRO 90MB/s kort som kan følge med i handlen, kortet har stået mig i 1400 og flashen i 1840.

Jeg har selvfølgelig kvittering på både kamera og flash, men desværre ikke memorykortet.

Hvor meget er dette værd? Jeg er selv ude i ca. 13.000, hvilket er 4700 tabt på halvandet år. Er det for optimistisk?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
11. okt. 2011 17:30
Jeg ville skyde på en pris imellem 11-13.000, så du er ikke helt ved siden af. Men dette er kun fordi det er et 7D, som kan være svære at skaffe, da produktionen næsten stoppede på grund af Fukushima.
Gravatar #3 - kinaholm
11. okt. 2011 17:48
Og er det pris inkl. udstyr, eller hvad vil du sige? Du er jo fotonørden herinde ;) Skal jeg prøve inde på fotostart også, eller?
Gravatar #4 - Zombie Steve Jobs
11. okt. 2011 18:03
Prøv DBA

Fotostart er en masse tards, not unlike here, der presser prisen ned, tror jeg.

Sælg det i dele, det ville jeg gøre. I hvert fald flashen for sig selv.

Huset plus optikken koster over 14k, så mon ikke du kan prøve det? Hvis du har tålmodighed tror jeg godt du kan være nogenlunde heldig.
Gravatar #5 - kinaholm
11. okt. 2011 18:04
Jeg prøver DBA - thanks stevie :)
Gravatar #6 - Bachy
11. okt. 2011 18:42
Hva skulle såen en fin lille flash koste .. Jeg ku godt bruge en nummer 2 flash til lidt leg :)
Gravatar #7 - kinaholm
11. okt. 2011 19:05
Jeg vil gerne af med kameraet først, hvis det er ok, Bachy ? :)
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. okt. 2011 19:13
Jeg vil også have flashen! Kan ikke få nok af dem :P
Gravatar #9 - kinaholm
11. okt. 2011 19:19
I kan købe kameraet til 14 og få blitzen med ;)
Gravatar #10 - Hånter
11. okt. 2011 19:38
Fair, jeg gir' gerne 14 kr. for det. Altså hvis blitzen følger med!
Gravatar #11 - Bachy
11. okt. 2011 21:33
Jeg forstår skam fint du gerne vil sælge det hele, jeg ku også bare købe mig en polsk flash, har desværre ikek råd til dit kamera, selvom det var fristende ;)
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. okt. 2011 23:46
Har ikke behov for en 7D, har en 50D samt 5D Mkii ... Mangler bare altid mere lys! Skal have minimum 4 x 580, samt 6 x 430 (fordi de kun koster det halve!)

Har nogle skumle planer med dem o_O

- hvordan går det egentligt med huset Hånter?
Gravatar #13 - Bachy
12. okt. 2011 08:21
4 x 580 og 6 x 430 ... damn .. var det ikke nemmere/bedre at købe nogle lamper så, medmindre du vil til at lave et disco ;)
Gravatar #14 - Zombie Steve Jobs
12. okt. 2011 09:50
#12 wat - som 13 siger, hvorfor ikke lamper?
Gravatar #15 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. okt. 2011 11:24
Lamper er bøvlede i felten, lamper er store skrumler, lamper kan ikke skyde ved f.eks. 1/8000s lukketid, lamper kan har ikke 2nd curtain sync (ikke mig bekendt ihvertfald)
Gravatar #16 - Bachy
12. okt. 2011 11:25
#15 Men alligevel, jeg har sku aldrig hørt om nogen der bruger 10x flash ;)

Men ok, en skal jo være den første ;D
Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. okt. 2011 12:22
Bachy (16) skrev:
#15 Men alligevel, jeg har sku aldrig hørt om nogen der bruger 10x flash ;)

Men ok, en skal jo være den første ;D

Syl Arena - forfatteren bag "Speedliter's handbook" har over flere sider i bogen beskrevet brugen af 12 x 580 EX II ... Det er bl.a. det der har givet mit inspiration :D
Gravatar #18 - kinaholm
12. okt. 2011 12:38
Selvom jeg synes I ødelægger min salgstråd en smule, drenge, så vil jeg alligevel poste det her link til hvad man kan bruge en masse speedlites til: [url=
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. okt. 2011 13:12
[quote=kinaholm (18)]Selvom jeg synes I ødelægger min salgstråd en smule, drenge, så vil jeg alligevel poste det her link til hvad man kan bruge en masse speedlites til: [url=

Eppileptisk anfald! o_O

Lidt synd for de blitze, Canon anbefaler trods alt at man ikke knalder den af for mange gange i streg :P

- forstår heller ikke hvorfor de skal være monteret på et hus? Blitzen har jo indbygget pc-sync port... Og den får jo ikke strøm fra kameraet? Hmm ..

Bortset fra det - sjov film :P
(og hvad skulle du have for blitzen? :D)
Gravatar #20 - kinaholm
12. okt. 2011 13:46
blitzen bliver solgt når kameraet er solgt, drenge :) Hvis der ikke er nogen der vil give prisen beholder jeg kameraet, og gider ikke beholde det uden en flash :)
Gravatar #21 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. okt. 2011 13:52
kinaholm (20) skrev:
blitzen bliver solgt når kameraet er solgt, drenge :) Hvis der ikke er nogen der vil give prisen beholder jeg kameraet, og gider ikke beholde det uden en flash :)

Forståeligt nok ;)
Gravatar #22 - Zombie Steve Jobs
12. okt. 2011 13:54
#15 Det er ikke lamperne, der er problemet. Det er dit kamera, hvis det er dit behov at arbejde på den måde, så har du købt det forkerte værktøj :)

Yderligere kan dit kamera ikke synkronisere ved 1/8000 som du siger,det er en "falsk sync" og man mister forbandet meget lys ved det, men du er selvfølgelig godt med, hvis du har 6, så kan du kompensere på den måde :P
Edit: Og du får ikke belyst ordentlig med HSS og du får noget forvrængning, hvis det, du tager billeder af bevæger sig (og det antager jeg, siden du skal synce 1/8000). Men hurr durr, flash, sync speeds og sådan, confuse much.

Og lamper kan godt synce til 2. gardin - du skal bare bruge din 580EX II eller hvad du har på kameraet, sæt den på manuel, skru den helt ned, sæt kamera på rear 2. curtain sync og så skyder flashen ikke før sidst i lukker cyklus og det er så den flash, der aktiverer dine lamper :)

Jeg er enig i, at lamper er bøvlede uden for og batterier koster 30+k, men det er fanneme det værd, for de kan altså noget helt helt andet end de der 580'ere.

Nå, men hvad skyder du dem af med? med PW's bliver det pænt dyrt, i hvert fald, og IMO er det infrarøde omtrent så effektivt som at råbe af flashen, for at få den til at skyde?

#19 De tager selv en time out, hvis man mishandler dem, trust me, de kan ikke dræbes. Eller, det kan de, lad være med at tab dem for meget... :)
Gravatar #23 - Bachy
12. okt. 2011 14:45
Jeg holder lidt med Zombien her, 6*580EX er sgu lidt vildt, men jo, man kan sikkert lave meget fedt med det, men så ku jeg nu nok finde på en anden kreativ løsning ;)

Gravatar #24 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. okt. 2011 15:37
Zombie Steve Jobs (22) skrev:
#15 Det er ikke lamperne, der er problemet. Det er dit kamera, hvis det er dit behov at arbejde på den måde, så har du købt det forkerte værktøj :)

Yderligere kan dit kamera ikke synkronisere ved 1/8000 som du siger,det er en "falsk sync" og man mister forbandet meget lys ved det, men du er selvfølgelig godt med, hvis du har 6, så kan du kompensere på den måde :P
Edit: Og du får ikke belyst ordentlig med HSS og du får noget forvrængning, hvis det, du tager billeder af bevæger sig (og det antager jeg, siden du skal synce 1/8000). Men hurr durr, flash, sync speeds og sådan, confuse much.

Og lamper kan godt synce til 2. gardin - du skal bare bruge din 580EX II eller hvad du har på kameraet, sæt den på manuel, skru den helt ned, sæt kamera på rear 2. curtain sync og så skyder flashen ikke før sidst i lukker cyklus og det er så den flash, der aktiverer dine lamper :)

Jeg er enig i, at lamper er bøvlede uden for og batterier koster 30+k, men det er fanneme det værd, for de kan altså noget helt helt andet end de der 580'ere.

Nå, men hvad skyder du dem af med? med PW's bliver det pænt dyrt, i hvert fald, og IMO er det infrarøde omtrent så effektivt som at råbe af flashen, for at få den til at skyde?

#19 De tager selv en time out, hvis man mishandler dem, trust me, de kan ikke dræbes. Eller, det kan de, lad være med at tab dem for meget... :)

Bla bla bla, tl;dr

Du kan da godt synce med f.eks. 1/2000, som Syl Arena skriver - "use the high-speed sync button ... dummy"

Det med lamperne styret via flash kender jeg ikke til? Jeg har kun arbejdet med studielys via kameraet alene og ikke gennem en 580'er ... tak for tippet!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login