mboost-dp1
Brune Labrador hvalpe
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej
Jeg har 9 søde små brune labrador hvalpe, som jeg gerne vil sælge. De er salgsklar d. 7/6-2012 Hvalpene vokser op med katte, børnebesøg, samt besøg af andre hunde. Køkkenopdræt (stueopdræt). Hvalpene bliver chipmærket og fået 2 gange ormekur, inden de forlader os. Se mere omkring hvalpene på vores hjemmeside.
Brune labrador hvalpe
Jeg har 9 søde små brune labrador hvalpe, som jeg gerne vil sælge. De er salgsklar d. 7/6-2012 Hvalpene vokser op med katte, børnebesøg, samt besøg af andre hunde. Køkkenopdræt (stueopdræt). Hvalpene bliver chipmærket og fået 2 gange ormekur, inden de forlader os. Se mere omkring hvalpene på vores hjemmeside.
Brune labrador hvalpe
SlettetBruger (2) skrev:Smager de godt?
Hvis du laver en marinade af olie, basilikum, mangu chutney, chili, citron, salt og peber, kommer de til at smage OK. Men kylling er bedre.
Man kan hente en hund på et shelter.
(og det har vi faktisk gjordt)
Men der er også hunde internater i Danmark og man kan også købe hundehvalpe i USA.
Nogen vil helst købe en hundehvalp så de får den fra lille af og med stambog og det hele.
Andre vil hellere rede en hund af ukendt herkomst og ukendt alder.
Man kan hente en hund på et shelter.
(og det har vi faktisk gjordt)
Men der er også hunde internater i Danmark og man kan også købe hundehvalpe i USA.
Nogen vil helst købe en hundehvalp så de får den fra lille af og med stambog og det hele.
Andre vil hellere rede en hund af ukendt herkomst og ukendt alder.
Magten (8) skrev:Betaler folk virkelig 4.000 kr for en hund?
Prøv du at køb en mops... koster 10k
Fuldstændig vandvittigt
SlettetBruger (22) skrev:Mænd af videnskab bør ikke købe racehunde.
Nej, mænd af videnskab køber ikke racehunde, da de ved hvor indavlede og syge de er.
Jakob Jakobsen (25) skrev:Nej, mænd af videnskab køber ikke racehunde, da de ved hvor indavlede og syge de er.
Gælder dit synspunkt alle racer?
Hvor meget racemixing skal der til før du synes det er ok?
Hvis jeg f.eks. tager en ren Engelsk Mastiff og krydser med en amerikansk bulldog er det så ok?
Alle hunderacer er indavlede.
Mener vi er nede på en samlet genpøl for hunde, der kun er 20% af hvad den var for bare 50 år siden.
Visse hunderacer er helt nede under 4% af den genpøl de havde for 50 år siden.
Engelsk mastiff er faktisk et godt eksempel, da de sidste generationer har haft så mange sygdomme, at de danske avlere har tilført nyt materiale, ved at krydse racen med visse andre racer, så de får en hund der ser magen til ud, men har en mange gange større genpøl.
Den er stadig indavlet, bare ikke så kraftigt.
Men ved at blande to helt forskellige racer, så blander man to helt forskellige genpøle, hvilket gør at de sunde gener har en større chance for at vinde over de syge (meget forsimplet) og du ender oftest med en meget sundere hund, både fysisk og psykisk, hvilket indavlerfoeningen, dansk kennelklub, dog har forsøgt at modsige.
Der er dog ingen læger osv. med lidt viden om genetik, der vil påstå det modsatte.
Alle hunderacer er indavlede.
Mener vi er nede på en samlet genpøl for hunde, der kun er 20% af hvad den var for bare 50 år siden.
Visse hunderacer er helt nede under 4% af den genpøl de havde for 50 år siden.
Engelsk mastiff er faktisk et godt eksempel, da de sidste generationer har haft så mange sygdomme, at de danske avlere har tilført nyt materiale, ved at krydse racen med visse andre racer, så de får en hund der ser magen til ud, men har en mange gange større genpøl.
Den er stadig indavlet, bare ikke så kraftigt.
Men ved at blande to helt forskellige racer, så blander man to helt forskellige genpøle, hvilket gør at de sunde gener har en større chance for at vinde over de syge (meget forsimplet) og du ender oftest med en meget sundere hund, både fysisk og psykisk, hvilket indavlerfoeningen, dansk kennelklub, dog har forsøgt at modsige.
Der er dog ingen læger osv. med lidt viden om genetik, der vil påstå det modsatte.
Jakob Jakobsen (27) skrev:Men ved at blande to helt forskellige racer, så blander man to helt forskellige genpøle, hvilket gør at de sunde gener har en større chance for at vinde over de syge (meget forsimplet) og du ender oftest med en meget sundere hund, både fysisk og psykisk, hvilket indavlerfoeningen, dansk kennelklub, dog har forsøgt at modsige.
Jeg har ladet mig fortælle at man helst skal et led længere ud. Altså at fx en ren labrador mixet med en anden raceren hund, har en relativ høj sandsynlighed for at få de samme skavanker.
"genpøl" ... Det lyder bare bedre på engelsk ...
Nåmen ... Hvad er prisen? Synes ikke jeg kan finde en eksakt pris på de dersens
Nåmen ... Hvad er prisen? Synes ikke jeg kan finde en eksakt pris på de dersens
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.