mboost-dp1

Brugte bøger søges

Gå til bund
Gravatar #1 - Nerq
16. jan. 2013 12:33
Jeg søger to bøger, som jeg skal bruge i forbindelse med mit studie. Det drejer sig om:

Sharp, Rogers, Preece: Interaction Design; beyond human-computer interaction. 2. edition

og

An Introduction to XML and Web Technologies, ISBN: 0321269667

Jeg kan afhente dem i Aarhus og omegn, og eller betaler jeg gerne fragt.
Gravatar #2 - Nerq
16. jan. 2013 12:46
Og lige som et sidespørgsmål, kan det så passe at jeg ikke skal betale told på bøger købt udenfor EU? http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2035302&vId=0... f.eks. købt på amazon.com? (er der nogen der kender andre gode steder?)
Gravatar #3 - Nerq
16. jan. 2013 12:50
Never mind, moms og import gebyrer kommer alligevel på http://www.postdanmark.dk/da/privat/kundeservice/l...
Gravatar #4 - freesoft
16. jan. 2013 13:56
amazon.co.uk ? ;) Husk at tjekke det kommer fra dem og ikke en eller anden forhandler.. Måske ikke så relevant for bøger, men :)
Har lige fået lidt forskelligt derfra og det kom fra Frankrig med post danmark.
Gravatar #5 - gramps
16. jan. 2013 14:21
freesoft (4) skrev:
amazon.co.uk ? ;) Husk at tjekke det kommer fra dem og ikke en eller anden forhandler.. Måske ikke så relevant for bøger, men :)

Åh jo. Hvis du vil købe nye bøger over co.uk, så er der mange forhandlere fra Isle of Man og andre britiske øer som ikke er medlem af EU. Det gør at prisen ser meget god ud når man bestiller - lige indtil man skal betale. Så er prisen, inkl. fragt, så høj at det kan være billigere at købe bogen over f.eks. www.saxo.com eller studenterboghandel.dk

www.pensum.dk, www.bogbasen.dk og www.bogorm.dk har alle et udvalg af brugte bøger.
Gravatar #6 - Nerq
16. jan. 2013 15:23
Jeg har faktisk fundet Sharp, Rogers, Preece: Interaction Design; beyond human-computer interaction. 2. edition til ca. 10 USD, hvilket jo er under de 80 kr. jeg må indføre for uden at skulle betale moms + afgift (det er jo ikke momsen der er slem, men derimod de 160 i afgift/gebyr). Jeg er dog blevet lidt i tvivl om de 80kr. er bogens værdi alene, eller bogen + fragt.

Og den anden bog, har jeg ikke kunne finde specielt billigt på nettet omkring 43 GBP + fragt. Mener jeg kan købe den fra ny + studierabat i min boghandel for ca. 500kr.
Gravatar #7 - qed
16. jan. 2013 15:49
Du kan købe begge bøger af mig for ... en 500-las?
De er begge i helt fin stand. Interaction Design har nærmest aldrig været brugt.
Jeg bor i øvrigt i 8210.

Jeg har tjekket at udgaverne er de rigtige, men bare lige for at være sikker, får du lige ISBN-numrene:

Interactive Design: 978-0-470-01866-8
XML and Web: 0-321-26966-7
Gravatar #8 - freesoft
16. jan. 2013 19:38
Nerq (6) skrev:
hvilket jo er under de 80 kr. jeg må indføre for uden at skulle betale moms + afgift (det er jo ikke momsen der er slem, men derimod de 160 i afgift/gebyr). Jeg er dog blevet lidt i tvivl om de 80kr. er bogens værdi alene, eller bogen + fragt.

"Tolden udregnes ud fra varens værdi og fragtprisen / portoen."
http://www.toldpriser.dk/toldregler

Deres beregner passer dog ikke så..
Gravatar #9 - Norrah
16. jan. 2013 19:58
Har dem også.. men ikke til salg.. :)

Startet på datalogi/IT?
Gravatar #10 - Nerq
16. jan. 2013 21:08
#8 - Hapset fra samme side
toldpriser.dk skrev:
Grænsen på 80 kr er excl. forsendelsesomkostninger.
Dette er skriftligt bekræftet af Skat pr. 5. april 2011

#7 - Tak for tilbuddet, jeg afventer og ser om jeg får et bedre. Hvad skal du evt. have for XML and Web: 0-321-26966-7 alene?

#9 - Yep, jeg læser IT på andet kvarter (og meget snart 3.) :-)
Gravatar #11 - freesoft
17. jan. 2013 06:59
Godt klaret...
Gravatar #12 - Norrah
17. jan. 2013 22:18
Nerq (10) skrev:
#9 - Yep, jeg læser IT på andet kvarter (og meget snart 3.) :-)

Q3, var såvidt jeg husker hård for det fleste på IT.. havde selv merit for det meste da jeg legede med det for nogle år siden, så det er ikke på egen krop jeg har prøvet det.. bare være forberedt på et relativt højt niveau. Start i god tid med XML projektet.
Gravatar #13 - Norrah
17. jan. 2013 22:18
[Edit]... now that was awkward..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login