mboost-dp1

sgr. lærlinge plads

Gå til bund
Gravatar #1 - madeinrussia
15. jul. 2007 19:09
Er igang med uddannelsen som IT supporter, fandt det her sted som det bedste at søge lærlingeplads, har en ansøgning og et CV klart til afsendning hvis nogen skulle have interesse
( + datoer osv. )
mvh. Jan F.

[email protected]
Gravatar #2 - freesoft
15. jul. 2007 19:32
Gravatar #3 - tgr
15. jul. 2007 20:16
Jeg så for nylig at Vordingborg kommune søgte 7 IT-supportlærlinge. Der kunne du evt. prøve, alt efter hvor du bor i DK selvføgelig :)

Ellers kan du prøve at søge hos Danfoss i Sønderborg. De søger nye elever hver 1. august. Der kommer man, efter hvad jeg har hørt, til at tage hele forløbet i deres uddannelsesinstitution. Så du bliver skolet efter Danfoss og hvad de laver.

Har hørt det skulle være rigtigt fedt.

Hvis du bliver kaldt til samtale skal du udover samtalen også forberede dig på en prøve som eftersigende skulle give et hint af hvor meget man har fulgt med i grundforløbet :)

En tredje mulighed kunne være at skrive til folk der søger færdiguddannede og forklar i din ansøgning hvordan en lærling kan være en lige så god mulighed for firmaet. Ved der er flere der har haft succes med det.

Held og lykke, jeg ved hvor svært det er at finde læreplads.
Gravatar #4 - Jonasee
17. jul. 2007 07:44
Kener også til det og kan ikke giver mange råd, ud over at søg alle steder hvor det er muligt og lade være med at blive skuffet vis du ikke for noget ud af det de første mange gang. Vores uddannelse vejleder fortalte at vi (datatekniker) fik 1 samtalle pr. 50 ansøgninger og det har vist sig at holde
Gravatar #5 - popeye_2k
23. jul. 2007 12:29
Danfoss ligger i Nordborg :P
Har været her under uddannelse og er fastansat som Systems Engineer nu.

De bruger gerne EUC i sønderborg, man bliver ikke skolet efter en "danfoss standard", det er en ganske almindelig teknisk skole som alle andre i landet.

Vi har også flere lærlinge som er fortsat på deres respektive skoler efter de er startet her som lærling...

Samtalen man skal til er ganske underholdende, man får lov til og lege med Lego :D

Men forbered dig på lidt konkurrence, der er mange som søger lære plads her, så man kommer ikke sovende til det.

Jeg var så lidt heldig, Danfoss var det eneste sted jeg gad sende en ansøgning til, og fik pladsen :D
Krævede godt nok lidt flytning osv men hva.
Gravatar #6 - amokk
23. jul. 2007 13:59
#1 Ehm hvis du ville virke seriøs så gjorde du nok mere ud af at sælge dig selv, end blot at sige "skriv til mig for yderligere info"

Smid et pænt CV på nettet og beskriv hvornår du skal være i lære osv. og hvor langt geografisk du kan strække dig, hvilke områder du vil arbejde inden for osv.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login