mboost-dp1
Ville du skifte til Linux hvis flere spiltitler udkom til platformen?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
#50:
Du undviger...hvorfor skulle man skifte over til reduceret ydelse, ingen DX11, ingen PhysX, Ingen CUD(Just Cause 2), inge DirectComupte(f.eks. Civ5) ingen EAX og lavere ydelse pga. subpar drivere(i forhold til windows udgaverne)...you name it?
For en gamer giver Linux ingen mening...
Du undviger...hvorfor skulle man skifte over til reduceret ydelse, ingen DX11, ingen PhysX, Ingen CUD(Just Cause 2), inge DirectComupte(f.eks. Civ5) ingen EAX og lavere ydelse pga. subpar drivere(i forhold til windows udgaverne)...you name it?
For en gamer giver Linux ingen mening...
kiwi (54) skrev:Linux er for nørder og servere, get over it! :)
Det afhænger vel af nørden? Jeg har ingen intentioner om at bruge linux fordi det skulle være et 'nørde OS'... Der er andre OS' der kan løse de samme opgaver på et tilsvarende niveau. Hvilket ofte er bedre end noget MS kan vise. Det er typisk på server niveau og man skal ofte tage sig tid til at overveje hvilken platform man vil satse på da der kan være ting der gør at linux er det bedste valg til en given opgave selvom andre platforme er en mulighed.
Whut? +1 for you.
Godt svar :)
Det summerer vel hele debatten;
Der er intet OS som er det andet ultimativt overlegent.
(#topic)
Som terracide paapeger, vil du miste EAX understoettelse og der er pt problemer med ydelse i 3d-drivere.
(nVidia udviser saa her hvorfor man vaelger AMD, men det er en anden debat)
Spoergsmaalet ligger i en mere filosofisk boldgade;
Hvis Linux blev set som en gaming-platform, ville driverne saa blive bedre?
Nu kender jeg tilfaeldigvis en gut der laver drivere til AMD grafikkort og omend han ikke har givet sig saa meget i kast med HD-serien endnu, saa udviste han forleden et rigtigt godt eksempel paa hvorfor alternative platforme kan vaere langt bedre.
Return to Castle Wolfenstein er jo blevet frit, saa det er portet til MorphOS.
Naar han paa en Mac Mini (PPC udgaven med Radeon 9200) kan faa ~100fps mere end paa en langt kraftigere windows maskine med et GTS2-something, uden tab af billedekvalitet, kunne man godt konkludere at drivere ikke noedvendigvis skal laves af producenten for at det bliver godt.
Hvis nu man ekstrapolerede det her lidt, kunne man godt se en situation som tilbage i 2002-2006~ hvor OmegaDrivers til Windows var klart at foretraekke til ATIs egne drivere - de gav flere FPS og var langt mere stabile.
En platform som Ubuntu kunne dermed godt laegge noget serioest arbejde i at udvikle drivere der var "up-to-par" med Windows udgaverne i dag, hell, de kunne maaske endda bug-fixe og optimere disse til Linux, hvis der var noget oekonomisk incitament i det.
Jeg ville klart skifte til Linux hvis jeg kunne afvikle de spil jeg spiller i det og rent faktisk er det saadan, at jeg kan det pt.
Jeg regner med at installere linux paa en anden HDD i loebet af weekenden og se om ikke Wine har lyst til at lege med mig :)
Whut? +1 for you.
Godt svar :)
Det summerer vel hele debatten;
Der er intet OS som er det andet ultimativt overlegent.
(#topic)
Som terracide paapeger, vil du miste EAX understoettelse og der er pt problemer med ydelse i 3d-drivere.
(nVidia udviser saa her hvorfor man vaelger AMD, men det er en anden debat)
Spoergsmaalet ligger i en mere filosofisk boldgade;
Hvis Linux blev set som en gaming-platform, ville driverne saa blive bedre?
Nu kender jeg tilfaeldigvis en gut der laver drivere til AMD grafikkort og omend han ikke har givet sig saa meget i kast med HD-serien endnu, saa udviste han forleden et rigtigt godt eksempel paa hvorfor alternative platforme kan vaere langt bedre.
Return to Castle Wolfenstein er jo blevet frit, saa det er portet til MorphOS.
Naar han paa en Mac Mini (PPC udgaven med Radeon 9200) kan faa ~100fps mere end paa en langt kraftigere windows maskine med et GTS2-something, uden tab af billedekvalitet, kunne man godt konkludere at drivere ikke noedvendigvis skal laves af producenten for at det bliver godt.
Hvis nu man ekstrapolerede det her lidt, kunne man godt se en situation som tilbage i 2002-2006~ hvor OmegaDrivers til Windows var klart at foretraekke til ATIs egne drivere - de gav flere FPS og var langt mere stabile.
En platform som Ubuntu kunne dermed godt laegge noget serioest arbejde i at udvikle drivere der var "up-to-par" med Windows udgaverne i dag, hell, de kunne maaske endda bug-fixe og optimere disse til Linux, hvis der var noget oekonomisk incitament i det.
Jeg ville klart skifte til Linux hvis jeg kunne afvikle de spil jeg spiller i det og rent faktisk er det saadan, at jeg kan det pt.
Jeg regner med at installere linux paa en anden HDD i loebet af weekenden og se om ikke Wine har lyst til at lege med mig :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.