mboost-dp1

Ville du se turneringsfinaler i computerspil transmiteret på dansk tv?

Gå til bund
Gravatar #1 - GReaper
4. feb. 2007 08:14
Har svaret ved ikke
Hvis det kører som det gør nu er det ligegyldigt da det er uudholdeligt at høre på de inkompetente kommentatorer
Desuden skal der en del bedre styring af kameravinkler til hvis det skal være til at se på
Gravatar #2 - plazm
4. feb. 2007 08:19
#1 Jeg kan ikke være mere enig, men det kan faktisk lade sig at gøre. Der er et par engelske kommentatorer der online streamer finaler i CS så man kan følge med i det, uden at skulle se det, og det på sådan en måde at man ikke behøves at se det, fordi de forstår at beskrive det løbende så man ved hvad der sker.

Stemte Ja at det ville jeg gerne, da jeg har oplevet danske kommentatorer som faktisk kunne finde ud af det.
Gravatar #3 - Derfor
4. feb. 2007 08:30
Ja det ville jeg højst sandsynligt, jeg sidder tit og følger med i cups i counter-strike, godt nok kun hvis det er nogle af de claner der interesserer mig, men jeg finder det meget spændende når det er på et højt plan.
Gravatar #4 - froksen
4. feb. 2007 08:39
Helt klart, synes det er total nice nogle gange og se på folk der bare kan deres kram....

#1 men ja, det er et problem, men på den anden side er det jo også svært at finde de vinkler der passer til alle folk... :-)
Gravatar #5 - Tenzer
4. feb. 2007 08:44
Mht. det med vinklerne, så er det formentlig på grund af der ikke findes nogle folk som har årelang erfaring indenfor det, da visning af computerkampe først har vundet indpas det sidste års tid eller to.
Det firma som nok er det der er nået længst i DK, vil jeg mene er DK4/GZ.TV, som bl.a. lavede dækning af shgOpen sidste år.

Jeg har selv svaret ja, da jeg tidligere selv har været med til at stå bag sådan en produktion, og måske (hvis alt går efter planen) skal være med til at lave noget in-game casting fra shgOpen i BF turneringen :)
Gravatar #6 - dyg
4. feb. 2007 08:46
Jeg har også svaret Ved Ikke, da det er meget afhængigt af hvilket spil der er tale om. Aldrig i livet kunne jeg finde på at se en CS-kamp på tv, det er mit liv sgu for kort til, og sandsynligheden for, at de viser QW-kampe er jo nok minimal, så jeg burde vel næsten have svaret Nej.
Gravatar #7 - BurningShadow
4. feb. 2007 08:57
Nej, det er da helt sikkert at jeg ikke ville spilde min tid på det, om jeg så havde et TV...
Gravatar #8 - DiZaster
4. feb. 2007 09:49
Det ville vel egentligt afhænge af hvilket spil det var, men har da fulgt nogle af de udsendelser DK4/GZ.TV lavede. Dog droppede jeg det helt, da ham der "sports" kommentatoren kom til... Tror alle der har hørt ham ved hvem jeg taler om. Så med kommentatorer som ham, ville jeg ikke se en eneste kamp.
Gravatar #9 - nielsbuus
4. feb. 2007 10:18
Stemte nej.

Ligesom med rigtig sport, så har jeg aldrig forstået hvad publikum ser i det.
Gravatar #10 - fidomuh
4. feb. 2007 10:22
Stemte ja..

Men som med alt andet saa afhaenger det jo klart af hvilke tourneringer vi snakker om..

EVE-Online plejer at have nogle ret spaendende turneringer, og de 3/4 kommentatorer er ret gode til at soerge for kamera vinkler :)

Men fx CS turneringer, no thx.. Har set en del, og 9/10 gange er kameraet ikke styret godt nok, kommentatoren er lam at hoere paa, etc etc..

Plus at CS ikke interesserer mig vildt meget :D
Gravatar #11 - Mukke
4. feb. 2007 10:30
Stemte nej, ligesom jeg ville stemme nej hvis spoørgsmålet omhandlede ishockey, børnetv eller andre ting _jeg_ personligt ikke ser på tv.

Men hvis spørgsmålet vendes til "synes jeg at turneringsfinaler i computerspil transmiteret på dansk tv er en god ide" så vil svaret være ja, da jeg i den sammenhæng ikke ser hvorfor det generelt set kulle være mindre interessant end så mange andre ting på tv. Tror bestemt der er et "marked" for det. Og som andre før mig har udtrykt, så er det jo et område der stadig kun er i sin meget tidlige ungdom og der er derfor ingen tvivl om at kvaliteten kun vil gå een vej, des mere det vinder frem.
Gravatar #12 - cyandk
4. feb. 2007 10:49
Tja kommer vel an paa spillet :)

Tetris, nej?

FPS spil, JA!
Gravatar #13 - vandfarve
4. feb. 2007 11:33
Jeg har aldrig set en hel turnering eller en hel kamp i en TV-transmitteret turnering endnu for den sags skyld, så jeg er lidt blandet mht., hvad jeg skulle svare.

Det hele står og falder ved valget af kommentatorer, som de første har påpeget. Hvis det er nogle inkompetente polske praktikanter, der skal kommentere showet, så vil jeg nægte at se det. Men på den anden side, hvis der kommer de helt rigtige personer, så vil jeg med glæde se det - og selvom det er Tetris! Det er stort set den samme grund til, at jeg ser/ikke ser visse typer af sport, fordi kommentatorerne gør forskellen. Hvorfor skulle vi ellers se Tour de France, hvis ikke ham Leth var med?
Gravatar #14 - -xero-
4. feb. 2007 12:25
jeg sad faktisk engang da jeg var oppe ved mine bedsteforældre, og så sådan en turnering i WC3 på Kanal 4 ... Det var da meget spændende, og helt sikkert sjovere end hvad man ellers finder af skidt og møg på diverse kanaler.. !

Såe helt sikkert, !
Gravatar #15 - trylleklovn
4. feb. 2007 15:45
Ja. Det ville jeg se. Det ville være noget mere interessant for mig, end det sport der sendes i TV.

Jeg forestiller mig at fremtidens/nutidens lidt ældre, har spillet computer som ung, men nu holder sig til at se det på TV'et.
Lidt i samme stil som folk, der har spillet fodbold som ung, og nu holder sig til at se det i TV.

Husk, der streames kampe live via dr.dk/spil fra SLAP:SLKS.
Selve liveklipningen, kommenteringen og alt det andet tekniske gejl, får vi IMMA-studerende lov til at håndtere, så bær over med det, hvis det ikke ser alt for professionnelt ud :P
Vi forsøger altid at rette op på de ting, der kritiseres.
Gravatar #16 - Huleboeren
4. feb. 2007 16:43
Stemte ja
Alt andet end det pis til "Extreme Makeover", dating programmer
Gravatar #17 - Steffe
4. feb. 2007 19:52
Kunne det være mega sejt.. Der er jo lige så meget sport og penge over det som alt andet. Fx. sad jeg og stenede en sportkanal hvor de sendte "vm i pentangue" - altså hvem gider da også at se det.. Så hvorfor ikke computerspil(godt nok den mest inaktive, man hva)...

Sport er sport - AKTIV
Gravatar #18 - one
5. feb. 2007 01:17
*Ved Ikke*

Har en ven der spiller ret godt Battlefield 2, der har jeg set en enkelt kamp, og det var faktisk OK.
Da jeg spillede en del StarCraft, så vi i min clan replays, for at aflurer taktikker. Tror ikke jeg kunne finde på at lukke et computerspil ned for at se en kamp på TV...
Kan også godt lide at hente WoW-PVP video'er, for også at se om de bruger nogle teknikker, jeg ikke før har brugt, og dermed selv blive bedre til PVP.

Men ville nok, se nogle enkelte kampe, hvis det blev realitet. Ville dog meget hellere have nogle kompetente reviews af diverse spil. Ikke for at dizz'e troldspejlet, men de er ikke altid hurtigt nok ude og anmelde spillende, samtidig med at de bruger halvdelen af programmet på at anmelde børne film/bøger. sååå ville hellere have et dedikeret spil program, med små reviews af større turneringer. Lidt ligesom sport på 2'eren såå bare med eSport på 2'eren eller 1'eren for den sags skyld.
Og så resten af tiden, anmeldelser af nye titler.... Det ville fandme være et program jeg gad tænde for! ;)
Gravatar #19 - Multibox
5. feb. 2007 02:11
Nej.

Hvis jeg skal se EVE tourneringen, kan jeg gøre fra min computer.
De fleste mennesker, som vil se kampe, har i det fleste tilfælde også en ordenligt forbindelse til at kunne se det fra nettet, i god kvalitet.

Vil mene at spil kampe, ikke er "populære" nok til at blive vist, men ville ikke undre mig hvis der går 10 år og de er som reklamer i tv.
Gravatar #20 - Bubbi
5. feb. 2007 05:27
De sender da tit sådan noget på DK4..

Har da zappet forbi sådan nogle gaming udsendelser et par gange.

Og det er da både med CoD, Quake, CS og nogle startegi spil jeg ikke lige kender.
Gravatar #21 - knasknaz
5. feb. 2007 08:55
Nu har jeg så ikke TV, så jeg kommer ikke til at se det under nogen omstændigheder.
Gravatar #22 - dasbutt
5. feb. 2007 09:44
Det er livet simpelthen for kort til.
Gravatar #23 - Borg[One]
5. feb. 2007 10:35
Stemte nej.
Jeg ser aldrig sport - i nogen som helst form.
Fordi det er esport, vil det nok ikke ændre sig synderligt.

Hvis jeg skal kigge på spil, skal jeg selv styre en af dimserne.
Gravatar #24 - TGS
5. feb. 2007 10:35
forstår heller ikke tv transmitteret sport.. gider sgu ikke spilde mit liv på.. motorsport som det eneste måske.. men ikke særlig længe af gangen.. stemte NEJ
Gravatar #25 - lille hjælper
5. feb. 2007 12:01
Nej det kunne jeg godt nok aldrig finde på, jeg har et liv... :)

Total spild af tid... og tror heller ikke at dem der har kærester boende ville være med til at se på sådan noget ligegyldigt tidsspild... så det da næsten bedre at se naturfilm :P :D

Dem der gidder at se sådan noget kan få lov til at se lortet når der er prøvebillede på tv2, og ellers så kan i få det at se det ved at streame en kanal over nettet, også lige betale 500 kr. pr. time, sådan at dem der skal sidde og arbejde om natten for at sende det bras, kan få deres løn :D
Gravatar #26 - Windcape
5. feb. 2007 12:13
Hvis computerspil = counter-strike så er svaret nej.

Hvis der kunne snakke mere stategisk teammatches som f.eks. Battlefield ville det være nice.

Faktisk så er TV shows med DeathMatches jo hele det Unreal Tournament serien er bygget på :)

En 200% speed death-match er altid nice, specielt hvis det er i ordenlig kvalitet.
Gravatar #27 - DEEF
5. feb. 2007 12:31
Jeg valgte også "ved ikke". Ham 'tossen' på DK4 (kan ikke huske hvad han hedder), er slet ikke til at holde ud at høre på, han er blevet lidt bedre, men han egner sig slet ikke til TV.
Gravatar #28 - Simm
5. feb. 2007 12:57
Ja der er jo allerede DK4 og Gamezone TV. Jeg synes det er fint, at dedikerede spillere og fans kan se det der. Jeg tror og håber ikke DR/TV2 kunne finde på at sende live transmitteret e-sport, dertil tror jeg at interessen er for lille.

Men de kunne selvfølgelig vælge at sende det på DR2 eller TV2 Zulu
Gravatar #29 - trylleklovn
5. feb. 2007 13:48
#26 Selvfølgelig er der ingen der gider se ting, der ikke interesserer dem. Jeg gider heller ikke se almindelig sport, og jeg er sikker på at der er nogle der foretrækker fodbold frem for håndbold. Men nu går spørgsmålet altså ud på eSport helt generelt, hvor der selvfølgelig vil være grene som cs eller battlefield.

Men at du direkte afviser CS som værende ikke strategisk teammatch? Tvivlsomt i mine ører.

Men ja, det er faktisk utroligt spændende at se Battlefield!
Gravatar #30 - vision-dk
5. feb. 2007 14:24
Stemte "ved ikke", da jeg måske kunne blive fristet, hvis det var de rette spil man kunne følge IMHO i stil med Quake eller Guild Wars. Counterstrike som jeg synes der er alt for meget fokus på, gad jeg ikke spilde min tid på, hverken at spille, eller se på.
Gravatar #31 - DUdsen
5. feb. 2007 14:39
Ja det er nok en del af kernen, hard core målgruppen er hovedsageligt ligeglade med dansk kommentering og kan sagtens finde frem til et internet video-feed. Med EVE-turneringen så er det lidt interesant da det netop ikke bare er isoleret fra resten af spillet, hvor stor en del af seerne til "the caldari gaming commisions aliance tournament" tror du ikke spiller EVE regelmæssigt, jeg vil gætte på meget tæt på ingen men det er så nok bare mig ;-).

Men hvis TV2-zulu fandt på at transmitere den slags tror jeg godt det kunne skabe seere en sen søndag aften, NFL var fuldstendigt ukendt før omkring 1999 og idag overbyder de hindande for rettighederne.

Personligt vil jeg helst slippe for en eller anden lalleglad dansk komentator, så jeg svarede ved ikke selvom det nok er nej, jeg ville ikke se tournerigerne på Dansk TV!
Gravatar #32 - Multibox
5. feb. 2007 16:32

Jo, jeg har spillet rigtig, rigtig meget EVE (Har pt. ingen penge til at spille)

Det med den sidste kamp fra EVE, var også dækning af Eve Fanfest, som jo er noget andet, men stadig, det hovedsaglige er selve kampene fra spillet.
Det kan godt være de dækker andet end selve spillet, men det er stadig det spil det handler om, så syntes ikke det skal på tv, da de fleste jo har en forbindelse der kan streame det.
Gravatar #33 - owrflow
5. feb. 2007 18:21
Ser ikke sport og gider bestemt ikke at se på folk spille seriøse turneringer. Computer spil skal spilles for sjov, at folk går så meget op i det sys jeg godt nok er lidt latterligt. Har ca sammenholdning til sport, selvom det undgår jeg helst selv at dyrke. Hvorimod jeg godt kan finde på at tage mig et spil computer en gang imellem
Gravatar #34 - rackbox
5. feb. 2007 22:30
Jeg stemte "nej", ligesom jeg heller ikke gider at se TV fyldt med sport, som afbryder de andre og meget sjovere udsendelser.. Gad vide, egentlig, hvorfor sporten har sin helt egen sektion i TV-avisen/Nyhederne...
Gravatar #35 - Borg[One]
6. feb. 2007 10:01
#34 det er fordi der er rigtig mange danskere der går meget op i sport.

Faktisk, hvis du spørger en almen dansker, om det går frem eller tilbage for Vestas, vil de ikke vide det - hvis du spørger dem om resultatet for den seneste superliga kamp, vil mange som minimum kunne fortælle hvem der spillede, hvad resultatet var, og hvem der var målscorer.

Når man ser på den store almen-interesse sport har, så synes jeg faktisk det er iorden, at man dedikere tid til det i en nyheds-udsendelse - også selvom undertegnede er fuldstændig ligeglad.

For the record - det går frem af for Vestas. De har netop fået større ordre på et par vindmøllerparker i Kina, og i Tyskland.
Gravatar #36 - Eniac
6. feb. 2007 14:34
"Ved ikke".
Hvis det kunne kører som en online stream i et lille vindue på monitoren mens jeg selv gamer, så kan det være. Hvornår skulle jeg ellers få tid. :-)
Gravatar #37 - executor
6. feb. 2007 17:33
Har selv stenet til DK4 dagen efter man er kommet hjem fra byen. Det er herre nice at slappe af til. I sommers lå jeg også foran vinduet, mest for at få noget sol på kroppen, og så for at slå tiden lidt ihjel kunne man jo lukke op for DK4 og se lidt gamezone.

Den går vidst bare ikke længere da tingene gik i stykker. Og DK4 er vidst også blevet skiftet ud med en fake DK4 :S

Man kunne da få nogen fede scener ud af diverse strategispil eller battlefield med free cam!!!
Gravatar #38 - X-Ispind
7. feb. 2007 14:01
Kan man ikk sende det over Winamp :P hehe ville gerne se det ^^ hvem står for at filme hehe XD
Gravatar #39 - trylleklovn
7. feb. 2007 15:10
#38 Hold øje med dr.dk/esport, der bliver sendt kampe live fra diverse events, og du kan desuden se kampe on-demand fra diverse events ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login