mboost-dp1

Vil Activision Blizzard-fusionen ødelægge Blizzards spil?

Gå til bund
Gravatar #1 - TuxDK
9. jul. 2008 12:32
14% der mener Blizzard lige frem sucks.. det er ret overraskende.

#topic

Nej, jeg tror ikke det får nogen negativ indflydelse for Blizzard.
Gravatar #2 - Thalion
9. jul. 2008 12:37
jeg tvivler også meget på der sker noget. så nej.

det ville jo været dumt at ødelægge blizzards gode navn.
Gravatar #3 - Kombat
9. jul. 2008 12:57
#1 Overraskende nok ja, men det må vel være de folk som er blevet ganket for meget i wow og har givet op.

#topic
Tror nu heller ikke det har den storre indflydelse, hverken blizzard eller activision er de værste på spilmarket, så tror nu godt de kunne få brygget noget intersant frem.
Gravatar #4 - RMJdk
9. jul. 2008 13:01
#1 Folk skal jo være på tværds :) og hvis man ikke kan lide strategy spil, hack'n slash eller MMO ja så er der jo ikke det vilde at komme efter.

14% er nu ikke så galt, prøv at tænkt på hvor mange hader E.A. 50-75% ? =)
Gravatar #5 - Windcape
9. jul. 2008 13:11
Vi fik lidt mere at vide i Paris.

1) Blizzard valgte Activision, ikke Vivendi

2) Eneste forskel er at Mike har fået en anden chef han skal rappotere til, ikke andet.

Så nej, kvaliteten vil ikke gå ned, og jeg tænker at Activision nu vil få flere midler og dermed kunne udvikle end bedre spil.
Gravatar #6 - zimne
9. jul. 2008 15:11
Ja, altså de begynder vel heller ikke at blande folk fra de to firmaer på kryds og tværs... Så tvivler på at fusionen kommer til at have den store effekt på spillene... Men kan godt li at de er blevet større end EA.. :) me like...
Gravatar #7 - Unbound
9. jul. 2008 18:30
#4 eller SoE, yikes!

Men tvivler på det kommer til at gå ud over kvaliteten, syntes ikke jeg mindes nogen spil fra nogen af de to der har haltet på kvaliteten... mange gode minder fra gamle activison spil...
Gravatar #8 - Makey
9. jul. 2008 19:36
Det handler jo kun om penge, fusionen altsaa, alle parter er udmaerket klar over at Blizzard kan deres kram, saa der bliver ikke nogen forandring, den stoerro maengde cash kunne muligvis traekke i den anden retning i stedet, nemlig en forbedring.

Jeg syntes ikke den her er saerlig flink:
"Who cares, Blizzard sucks"
Er det ikke lidt at undergrave dem uden at have noget fakta at skyde med?
Om ikke andet, hvis der endelig skal vaere saadanne muligheder, saa lav da en counter som "Who cares, Blizzard ROCKS!" saa det ikke er saa aabentlyst at spoerger hader Blizzard.
Newz skulle helst vaere neutral eller?
Gravatar #9 - briandanielsen
9. jul. 2008 19:44
Man kan da håbe på blizzard får lov til at give lidt inputs til andre spil end deres "egne" De er trods alt, samme med ID, nogle af de eneste der kan lave ordentlige computerspil :)
Gravatar #10 - Emil
9. jul. 2008 19:55
#8 > Det her er ikke newz.dk, det er Railgun, og som praktisk talt alle andre gamingsites, så er vi langt fra neutrale :D
Gravatar #11 - Adagio
9. jul. 2008 20:12
Ødelægge Blizzards spil? Tror jeg ikke de kan, er meget langt tid siden Blizzard har lavet et godt spil. Nu til dags laver de jo næsten ikke andet end fantasy spil :(

Håber Starcraft 2 bliver godt
Gravatar #12 - GormDK
9. jul. 2008 21:32
"who cares, Blizzard ROCKS"?
Lang de fleste, der synes blizzard rocks vil da gå op i, om kvaliteten af deres spil forringes.
Og jeg ser det nu ikke, som om "spørgeren" hader Blizz - nærmere tværtimod, fordi vedkommende interesserer sig for deres spil; og der skrives, hvorvidt det kan ødelægge dem.
Gravatar #13 - lorric
10. jul. 2008 12:20
#9 - Stardock gør det nu også meget godt. Galactic Civilizations og Sins of a Solar Empire, bl.a.
Gravatar #14 - natterjack
10. jul. 2008 12:25
11 skrev:
Ødelægge Blizzards spil? Tror jeg ikke de kan, er meget langt tid siden Blizzard har lavet et godt spil. Nu til dags laver de jo næsten ikke andet end fantasy spil :(

Håber Starcraft 2 bliver godt
Nu til dags? Udover StarCraft er alle deres store spil fantasy, sådan har det været i mere end 15 år.
Gravatar #15 - Taxwars
11. jul. 2008 13:07
Manglende valgmulighed:

"Måske"
Gravatar #16 - .dot
11. jul. 2008 14:01
#15 - Hvilket vil sige du ikke ved det.
Gravatar #17 - markstrange
11. jul. 2008 19:10
#1 sjovt du syns det, altså giv mig et par grunde til de skulle være mere populære, udover deres utroligt flotte spiller-alders-gennemsnit på 14,6 år?

Blizzard er jo meget ensrettede i deres spillestil, og jeg tvivler på det vil lave sig om, da man jo målrettet, ligesom i "hollywood", går efter 14årige drenge som deres højeste prioritet (største consumer-marked)
Gravatar #18 - Chillyskye
11. jul. 2008 19:52
Skam jer hvis i stemte "Who cares, Blizzard sucks", imo Blizzard er i den absolutte top 3 inden for spiludgivere. Og nok min personlige nummer 1.

Af adskillige årsager.
Jeg er vild med deres 3 hovedserier, Diablo, Warcraft og Starcraft, klassikere som den dag i dag stadig holder, og som de formår at lave efterfølgere til som bliver en lige så stor success som deres forgængere.
De står bag fænomenet WoW, like it or not, nok den bedste success inden for computerspil, ever. Jeg tror ikke der er nogle spil der har haft en større indtjening nogensinde. Og det imponerende er, at spillet slet ikke er nyskabende, men blot den rette balance af de elementer der fanger folk fra andre spil i samme genre.
Hvis man ser på udgivne titler mod hvor mange der har været en success, så ligger Blizzard imo klart i spidsen, jeg synes ingen af deres udgivelser har været en skuffelse, og derfor lander de tæt på 100% success, jeg kan ikke komme på nogle andre der kommer bare tæt på 100%.

/On topic
Jeg stemte ved ikke, for jeg kan ikke forudse hvilke konsekevenser det må få. Jeg kan reelt heller ikke se hvad årsagen er til den fusion, da Blizzard er suveræne i deres genre, og troede ikke at havde drømme om at udvide i andre retninger.
Gravatar #19 - RMJdk
11. jul. 2008 19:54
#17 Ja er nu 25 og nyder stadig Blizzards fede spille tid på alle områder og noget siger mig det vil være sådan til enden af livet.

Blizzard ved bare hvad det handler over. og kan ihvertfald nok garantere dig at største delen af Blizzards fans er ældre end 14år, da mange af os jo var med fra starten.

Men også sagt på en anden måde nogle af så kan stå ved vores indre barn :)
Gravatar #20 - Amunium
13. jul. 2008 00:05
#18: Jeg gider nu ikke skamme mig. Bortset fra Diablo II, som var nogenlunde underholdende, men håbløst ubalanceret, har Blizzard aldrig begået noget jeg gad bruge mere end en time på.
WarCraft-serien og StarCraft var (ud over at være fuldstændig ens) de absolut mest kedelige og intetsigende RTS nogensinde, Diablo 1 var gabende kedeligt, og WoW er uden overdrivelse mindre morsomt end kløpulver i underbukserne.

Det skal jeg nok få Flamebait for, eftersom man tilsyneladende gerne må skamrose ting, men ikke synes mindre godt om dem, men det er ikke desto mindre min ærlige mening - og selvom jeg er ret kritisk, er det overhovedet ikke fordi hader alle spil, eller bare dem der er "trendy" at kunne lide. Jeg mener virkelig, helt 100% ærligt, at Blizzard er et af de dårligste spilfirmaer i historien.
Gravatar #21 - natterjack
14. jul. 2008 17:42
#20 Der er forskel på ikke at kunne lide Blizzards spil til at være så arrogant man ikke kan respektere et spilfirma for dets åbenlyse kæmpesucceser. At du ikke smider andre argumenter på bordet end at Diablo 2 er ubalanceret gør heller ikke dit indlæg videre relevant.

At mene Blizzard seriøst er et af de dårligste spilfirmaer i spilhistorien er bare en så ignorant udtalelse at du ikke fortjener andet end en flamebait.
Gravatar #22 - PharalaX
15. jul. 2008 01:56
#20: Og nu tror jeg så at du ikke har spillet de spil i længere tid end 20 min. Hvilke spil kan du lide? Warcraft og Starcraft er absolut ikke ens og det ville du vide hvis du rent faktisk har spillet dem... Ja man skal bygge en base og en hær men hvis det er et problem så kan du ligeså godt droppe RTS for det er det som de alle handler om.

Af en eller anden grund ser jeg ikke seriøst på dit indlæg for det virker som om du ikke kan lide Blizz bare for at være modsat... og nej jeg er ikke en fanboy.
Er ikke den store fan af warcraft RTS men kunne godt lide historien... og mht dit syn på wow, lyder det bare til at du er modstander af MMO's generelt eller bare forsøger at være modsat igen.
Uanset hvordan man ser på deres spil så må du indrømme at Blizz er ret geniale og deres spil har ramt nogenlunde plet hver eneste gang for rigtig mange mennesker. Det er mit argument for at man ikke kan kalde dem et dårligt spilfirma.
Gravatar #23 - Sanzor
16. jul. 2008 13:25
@ 20

Det er fair nok med en mening. Jeg synes derimod Warcraft og Starcraft var(er) ret gode RTS spil, fordi der er både lidt panik og gang i den. Især hastigheden gør det fedt, hvorpå mange andre RTS spil kan virke lidt sløve.

Uanset hvad, så vil jeg ikke mene Blizzard er et dårligt spilfirma, fordi de klare sig rigtig godt. Ingen kan ramme interessen hos alle gamers, så der vil altid være gode og dårlige sider.

Jeg tror ikke Blizzard bliver påvirket af fusionen. Som andre har sagt, så ville det være selvmord at ødelægge sit ry.
Gravatar #24 - Amunium
16. jul. 2008 15:23
Yes, fornærmede børn i hobevis. Det vidste alle jo ville ske.

#21: Jeg respekterer ikke nogen for noget jeg ikke kan lide. Det kan godt være mange bruger Libresse trusseindlæg, men det vil jeg fuldstændig 100% skide på, da jeg aldrig selv kommer til at bruge dem.
Jeg har ikke påstået de ikke har succes, jeg har ikke påstået de ikke havde teknisk kunnen - men som spilfirma er det fandeme spillene der definerer om man er god eller dårlig, og eftersom jeg synes deres spil er dårlige, synes jeg de er dårlige.

Hvis du tror jeg dermed påstår at DU ikke må finde dem gode, er du vist ikke tør nok bag ørerne til overhovedet at deltage i en debat.

#22: Wow, barnlige beskyldninger og påstande - jeg klapper i mine små hænder allerede.

Tillad mig at modsige dine infantile forsøg på fornærmelser:
* Jeg elsker RTS normalt.
* Jeg HAR spillet både StarCraft og WarCraft 2 og 3 - og gennemført dem alle.
* De ER meget ens i følelsen. Det kan godt være enhederne og historierne er anderledes, men de føles meget, meget ens. Hvilket er klart fra det samme firma. C&C-serien føles også meget ens - den kan jeg bare personligt bedre lide.
* Jeg har absolut ingen interesse i at være "modsat". Er jeg overhovedet modsat? Jeg kan godt lide C&C som sagt. Jeg kender mange andre der hader StarCraft.

Mht. dårligt spilfirma - se mit svar til #21. NATURLIGVIS er det min personlige, subjektive, individuelle holdning. Hvad skulle det dog ellers være?

#23: Tak for i det mindste ikke at lyde som et fornærmet barn. Dog vil jeg stadig pointere at jeg naturligvis ikke mener Blizzard mangler succes, men at jeg stadig vil kalde et firma, der producerer et produkt der ikke rammer mig, for dårligt - efter min subjektive opfattelse, naturligvis.
Succes kan man slet ikke debattere at de har. Jeg forstår det bare ikke.
Gravatar #25 - smiley
18. jul. 2008 09:46

Selvom du ikke bryder dig om Blizzard's udgivelser kan du vel næppe være i tvivl om at det er kvalitets spil?
Der er jo ingen af spillene der er dårlige.

Lad os tage WoW som et glimrende eksempel, selv om alle himler op om hvor ubalanceret og forfærdeligt kedeligt det er, så er det jo ren fis.
Der har ikke eksisteret en mere balanceret MMO til dato, der har ikke været nogen MMO med lige så meget content, eller så dyb historie/lore og der har ikke været nogen MMO der har nået dem til sokkerne hvad angår raid-content.

Det er jo ikke et dårligt spil, og hvis du ikke kan finde noget som helst underholdende i det, så har du da en smal smag.
Med mindre du da overhovedet ikke kan døje MMO'er eller ARPG spil.

Jeg kan da heller ikke lide StarCraft andet end lore-mæssigt, men jeg kan da sagtens genkende balancen i spillet og se hvad der har gjort det til en national sport.

Jeg kan ikke i god tro, tro på at du ikke er imod bare for at være på tværs. Hvis du ikke kan genkende kvaliteten i spillene, så er det fordi du ikke vil, og hvis du ikke kan forstå deres succes, så kan du heller ikke forstå konceptet; "smag".

Come to terms with it man.
Gravatar #26 - Amunium
20. jul. 2008 16:54
#25: Kvalitet er stadig ikke det samme som at jeg synes det er gode spil.

Seriøst, tag jer sammen og erkend at ikke alle elsker jeres yndlingsspil. Det er virkelig ikke så slemt.

Come to terms with it, man.
Gravatar #27 - smiley
21. jul. 2008 08:25
Kvalitet er stadig ikke det samme som at jeg synes det er gode spil.

Læste du overhovedet mit indlæg? Nu skal jeg nok citere mig selv for dig, så du ikke behøver tage dg sammen:

Jeg kan da heller ikke lide StarCraft andet end lore-mæssigt, men jeg kan da sagtens genkende balancen i spillet og se hvad der har gjort det til en national sport.

Case in point.

Men hvis du indrømmer at det er kvalitet, og godt kan indse at det handler om smag, hvorfor så lægge skylden på Blizzard?
Gravatar #28 - albert123
24. jul. 2008 13:45
Jeg syntes det lyder som en kanon mulighed for begge parter... Activision har lavet en række gode "hitters" C.O.D 1-4 blandt andet og blizzard har jo også en del erfaring med at udvikle ganske gode spil.

Jeg tror det bliver kanon ! :D
Gravatar #29 - Amunium
26. jul. 2008 15:11
#27: Læste du overhovedet mit indlæg? Jeg skal da gerne gentage mig selv, så du slipper for at tænke dig en lille smule om:

Kvalitet gør det ikke til et godt spil, efter min mening.

Jo, i visse tilfælde kan jeg godt se hvad der har gjort dem elsket. I andre kan jeg virkelig ikke forstå det. Men det ændrer ikke på, at jeg ikke synes det er gode spil. - Men hov, det har jeg skrevet flere gange før. Det er åbenbart lettere at ignorere det, når man bare vil spille smart? :)

Og hey, en yndig lille idioti til sidst: "og godt kan indse at det handler om smag, hvorfor så lægge skylden på Blizzard?"

Skyld? Skyld for hvad? At producere et spil jeg ikke kan lide? Det ER da deres skyld, da de har lavet spillet. Skyld for at lave et dårligt spil efter alles smag? Det har ingen vist beskyldt dem for.

Tag dig nu lidt sammen. Det er åbenlyst du bare er fornærmet, eftersom du stadig ikke giver nogen mening.
Gravatar #30 - Thalion
27. jul. 2008 19:37
ehm....

fantastisk sådan som du modsiger dig selv.

kvalitet er ikke = godt.

Så næste gang jeg hører om kvalitets kød, så behøver det ikke være godt kød?

Ja det er okay du ikke kan lide blizzardspil, men jeg finder det endnu sjovere at du ikke bare kan sige det, istedet for at sige Blizzard sucks!!!!

Blizzard tjener styrtende og har lavet spil som sælger virkeligt godt, det vil jeg da sige at det gør blizzard til et succesfuldt spilfirma, at de så også altid får gode anmeldelser er da bare lige det bedre.

så hvordan kan du sige at de er et dårligt spilfirma? Ja du kan da godt synes at de ikke er særligt gode udviklere i forhold til spilkvaliteten. Men i forhold til om det er et godt spilfirma kan du da vist nok ikke sige noget..

Så QQ more nubcake

/manden der har over 150 dage /played tid i WoW
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login