mboost-dp1
Vil 3DS tage livet af PSP?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Tjaa nu har PSP'en været på markedet i over 5 år, og solgt et godt stykke over 60 millioner enheder...
Så hvis PSP'en "dør" så er der vel snarer tale om en naturlig død ;-)
Men jo, der vil jo nok ryge lidt fokus fra PSP'en når nu en splinterny håndholdt ryger på markedet. Særligt når det er DS'ens efterfølger.
Så hvis PSP'en "dør" så er der vel snarer tale om en naturlig død ;-)
Men jo, der vil jo nok ryge lidt fokus fra PSP'en når nu en splinterny håndholdt ryger på markedet. Særligt når det er DS'ens efterfølger.
Krigen var vist slut for længe siden. Håndholdte spil passer ikke særligt godt sammen med playstationmålgruppen. Og så virker PSP Go som et lidt halvhjertet forsøg på at komme videre, når PSP'en ikke bliver udfaset.
Tror dog ikke 3DS'en i sig selv er den store konkurrent, men sammen med de andre DS'er så har nintendo overtaget markedet.
Tror dog ikke 3DS'en i sig selv er den store konkurrent, men sammen med de andre DS'er så har nintendo overtaget markedet.
Selvfølgelig vil PSP'en ikke dø.
Hele essensen i en 3DS er jo ren show-off. 3D på så små skærme? Samme design, samme indmad (næsten) og samme grafik?
Jeg ser det bare som en Nintendo DS med 3D skærm, ikke en dyt andet. Og det er simpelthen pinligt at Nintendo tror at hoppe på 3D bølgen kan give dem det ekstra.
Hele essensen i en 3DS er jo ren show-off. 3D på så små skærme? Samme design, samme indmad (næsten) og samme grafik?
Jeg ser det bare som en Nintendo DS med 3D skærm, ikke en dyt andet. Og det er simpelthen pinligt at Nintendo tror at hoppe på 3D bølgen kan give dem det ekstra.
Nu spiller jeg hverken PSP eller DS, men appelerer Nintendo og Sony ikke til forskellige målgrupper?
#6 Jo, og problemet er at målgruppen som playstation appelerer til sjældent spiller små korte spil, som håndholdte enheder er bedst til.
Desca (3) skrev:samme indmad (næsten) og samme grafik
Grafikken og indmaden har da taget et kæmpe skridt op ad, har du overhovedet set noget fra 3DS'en?
http://kotaku.com/5565616/debut-trailer-for-kid-ic...
De skyder sig selv i foden.
Butikkerne vil ikke sælge den nye PSP Go, da butikkerne kun tjener på spillene. Hvad så? Nintendo køre derud af, du kan selv bestemme om spillene skal downloades eller købes i butik = everybody is happy. Psp taber markedsandel, selv når og hvis der kommer en ny psp konsol, skal den nu også konkurerer med 3D.
De skyder sig selv i foden.
Butikkerne vil ikke sælge den nye PSP Go, da butikkerne kun tjener på spillene. Hvad så? Nintendo køre derud af, du kan selv bestemme om spillene skal downloades eller købes i butik = everybody is happy. Psp taber markedsandel, selv når og hvis der kommer en ny psp konsol, skal den nu også konkurerer med 3D.
Selvom man er i Playstation-målgruppen er det lidt svært at have den med i toget eller på bagsædet af en bil. Der er PSP lidt mere bekvem.
Jeg tror de nuværende håndholdte konsollers største problem er kopispil.
Det er alt for let og udbredt på begge systemer, til at markedet er sundt.
Og derfor bliver der længere mellem titlerne, og specielt de gode titler.
Men lad os se om Nintendo har fået styr på det, for i så fald kunne der godt være plads til et pænt marked for håndholdte 3D spil.
Hvis man så ser på hvilket system målgruppen oftest har, så tror jeg svaret er Nintendo DS, i alle dens afskygninger.
Det er den jeg oftest ser blandt børn, mens PSP findes hos nogle få noget ældre børn og voksne.
Dette er dog mine egne observationer.
Det er alt for let og udbredt på begge systemer, til at markedet er sundt.
Og derfor bliver der længere mellem titlerne, og specielt de gode titler.
Men lad os se om Nintendo har fået styr på det, for i så fald kunne der godt være plads til et pænt marked for håndholdte 3D spil.
Hvis man så ser på hvilket system målgruppen oftest har, så tror jeg svaret er Nintendo DS, i alle dens afskygninger.
Det er den jeg oftest ser blandt børn, mens PSP findes hos nogle få noget ældre børn og voksne.
Dette er dog mine egne observationer.
Det er i hvert fald meget i stil med Nintendo's Captain Gameboy eller hvad han hed, med samme overdrevede toneleje og drama. Det er meget slut firser/tidlige halvfemser agtigt :D
Det gjaldt så for næsten samtlige tegnefilm i den periode.
In any case foretrækker jeg kun Nintendo pga dens titler og det mere "simple" gameplay, hvis man kan kalde det, det. Jeg synes ikke en playstation skal skrumpes ned i håndholdt, der vil jeg have en kraftig maskine med masser af action gameplay i skarp grafik.
Hvilket er grunden til at jeg ejer en PS3 og en DS-L.
(At jeg ikke ejer en xbox er ren præference, det er en fin maskine der sagtens kan måle sig. Så skulle DEN debat være undgået.)
Det er i hvert fald meget i stil med Nintendo's Captain Gameboy eller hvad han hed, med samme overdrevede toneleje og drama. Det er meget slut firser/tidlige halvfemser agtigt :D
Det gjaldt så for næsten samtlige tegnefilm i den periode.
In any case foretrækker jeg kun Nintendo pga dens titler og det mere "simple" gameplay, hvis man kan kalde det, det. Jeg synes ikke en playstation skal skrumpes ned i håndholdt, der vil jeg have en kraftig maskine med masser af action gameplay i skarp grafik.
(At jeg ikke ejer en xbox er ren præference, det er en fin maskine der sagtens kan måle sig. Så skulle DEN debat være undgået.)
Smiley (16) skrev:(At jeg ikke ejer en xbox er ren præference, det er en fin maskine der sagtens kan måle sig. Så skulle DEN debat være undgået.)
...Du startede den :)
Smiley (16) skrev:#13
Jeg synes ikke en playstation skal skrumpes ned i håndholdt, der vil jeg have en kraftig maskine med masser af action gameplay i skarp grafik.
Synes egentlig at det er lidt sjovt at jeg tit hører variationen over at PS3 har den skarpeste/flotteste grafik af de nuværende konsoller.
Det er mange gange den generelle holdning hos dem der har købt en PS3 fremfor en Xbox 360.
Og så er det her det bliver rigtigt sjovt, for kan stort set ikke huske en fælles titel, hvor Xbox 360 ikke var den maskine der havde den flotteste eller mest detaljerede grafik af de to.
Gætter på at Sony har en rigtigt dygtig PR afdeling, der har været rigtigt gode til at bilde folk ind at de har købt et overlegent produkt.
Søg efter anmeldelser af spil til begge platforme, og selvfølgelig gerne grafiske sammenligninger, og du vil se det ikke er en påstand.
Men hvis du ikke gider det, så må du jo tro hvad du vil.
Jo Final Fantasy XIII var pænere på PS3, og blev derfor også købt til denne, men det var kun video sekvenserne der var dårligere på Xbox 360.
Igen så vil de fleste være ligeglade med forskellene, men det betyder ikke at de ikke er der.
Jeg køber så efter hvad der giver mest mening, PC, Xbox 360 eller PS3.
Det er bare ikke særligt tit at sidstnævnte er den bedste udgave.
Søg efter anmeldelser af spil til begge platforme, og selvfølgelig gerne grafiske sammenligninger, og du vil se det ikke er en påstand.
Jo Final Fantasy XIII var pænere på PS3, og blev derfor også købt til denne, men det var kun video sekvenserne der var dårligere på Xbox 360.
Igen så vil de fleste være ligeglade med forskellene, men det betyder ikke at de ikke er der.
Lens of Truth er en udmærket side der er dedikeret til den slags:
http://www.lensoftruth.com/
Hvem der fører lige nu, er jeg så ikke klar over da jeg ikke har været derinde i nogle måneder, men tjekker da sammenligningerne nu.
Der var de
All ( 65 ) :PS3 Win ( 13 ) :Tie ( 16 ) :Xbox 360 Win ( 36 )
Lens of Truth er en udmærket side der er dedikeret til den slags:
Hvem der fører lige nu, er jeg så ikke klar over da jeg ikke har været derinde i nogle måneder, men tjekker da sammenligningerne nu.
Der var de
All ( 65 ) :PS3 Win ( 13 ) :Tie ( 16 ) :Xbox 360 Win ( 36 )
gentox (18) skrev:
Synes egentlig at det er lidt sjovt at jeg tit hører variationen over at PS3 har den skarpeste/flotteste grafik af de nuværende konsoller.
Det er mange gange den generelle holdning hos dem der har købt en PS3 fremfor en Xbox 360.
Og så er det her det bliver rigtigt sjovt, for kan stort set ikke huske en fælles titel, hvor Xbox 360 ikke var den maskine der havde den flotteste eller mest detaljerede grafik af de to.
Gætter på at Sony har en rigtigt dygtig PR afdeling, der har været rigtigt gode til at bilde folk ind at de har købt et overlegent produkt.
Jøsses, det er jo ikke det manden siger. Han gør det endda ekstra klart hvorfor han ejer de konsoller som han gør.
Så læs, og forstå, nu posten ordentligt inden du starter en eller anden fanboy rant (for sent).
høegh (25) skrev:
Jøsses, det er jo ikke det manden siger. Han gør det endda ekstra klart hvorfor han ejer de konsoller som han gør.
Så læs, og forstå, nu posten ordentligt inden du starter en eller anden fanboy rant (for sent).
Er det at være en fanboy når man vælger en udgivelse på den maskine hvor det klarer sig bedst?
For så er jeg en fanboy, men ikke af en maskine.
Derimod kan vi godt blive enige om at dem der udelukkende vælger efter maskinen, og ikke kan se at de sidder med et dårligere produkt fanboys.
gentox (23) skrev:#22
Jeg venter stadig på mere end tomme ord...jeg har leveet beviser...du snakker i tomgang.
Terra - Says it all...
gentox (27) skrev:
Er det at være en fanboy når man vælger en udgivelse på den maskine hvor det klarer sig bedst?
For så er jeg en fanboy, men ikke af en maskine.
Derimod kan vi godt blive enige om at dem der udelukkende vælger efter maskinen, og ikke kan se at de sidder med et dårligere produkt fanboys.
Du misforstod 100% Smiley's post, og startede så på din egen rant om noget der var fuldstændig off topic og ret beset kunne koges ned til "min er bedre end din!"
Altså fanboy rant.
Ok nu begynder jeg at tro at du ikke bare er blind, men også dum.
Har postet dette link oppe i #24 med henvisning til din post i #22
Men du skal selvfølgelig holdes i hånden så værsgo, unbiased sammenligninger:
http://www.lensoftruth.com/?cat=47
Du kan selv finde langt flere spil i ovenstående link, det her er Red Dead Redemption.
Ok nu begynder jeg at tro at du ikke bare er blind, men også dum.
Har postet dette link oppe i #24 med henvisning til din post i #22
Men du skal selvfølgelig holdes i hånden så værsgo, unbiased sammenligninger:
http://www.lensoftruth.com/?cat=47
Du kan selv finde langt flere spil i ovenstående link, det her er Red Dead Redemption.
konklusionen er at det ser meget godt ud på begge maskiner.. taget i betragtning af at det er skod gammelt hardware ^^
Det er langt fra det værste tilfælde, og hvis jeg skal nævne en fra hver side, så må det være Final Fantasy XIII med PS3 som vinder, og
Ghostbusters med Xbox 360 som vinder.
Den sidstnævnte er virkelig storslem, og der kan man undrer sig over hvorfor Sony tilbageholdte ikke Sony versionerne i et halvt år i EU. Og igen måske ikke, for så havde spillet sikkert ikke solgt på PS3.
Jeg giver snart op, du opfører dig som århundredets noob.
Der er kun EN sammenligning hvor du skal registrere for at se den, og det er fordi den ikke er færdiggjort.
Det er tilladt at kunne tænke selv.
Det er langt fra det værste tilfælde, og hvis jeg skal nævne en fra hver side, så må det være Final Fantasy XIII med PS3 som vinder, og
Ghostbusters med Xbox 360 som vinder.
Den sidstnævnte er virkelig storslem, og der kan man undrer sig over hvorfor Sony tilbageholdte ikke Sony versionerne i et halvt år i EU. Og igen måske ikke, for så havde spillet sikkert ikke solgt på PS3.
Jeg giver snart op, du opfører dig som århundredets noob.
Der er kun EN sammenligning hvor du skal registrere for at se den, og det er fordi den ikke er færdiggjort.
Det er tilladt at kunne tænke selv.
#39:
Denne her viser mere shimmering på Crapboxen i forhold til PiS3'eren...
http://www.youtube.com/v/cQRlBLe2gQw&hl=en&...
Nu gider jeg ikke selv rode rundt mere...
Denne her viser mere shimmering på Crapboxen i forhold til PiS3'eren...
http://www.youtube.com/v/cQRlBLe2gQw&hl=en&...
Nu gider jeg ikke selv rode rundt mere...
#38 Tilgengæld er de rigtigt gode til at bedømme ting som opløsning, texture kvalitet og skygge kvalitet.
#37 Vil mene at Bayonetta er det værste eksempel på PS3'en.
#40 Så du har fundet en enkelt video der viser en anelse mere shimmering i et spil, der højst kan vurderes som en B-titel. Find nogle ting i AAA titler som underbygger dine påstande, så kan vi snakke.
Er sgu skuffet over din trolling her Terra. Forventer mig mere af dig. Helt ærligt, at forsøge at affeje en side fordi der er en enkelt artikel du skal registere dig for, er bare svagt.
Skuffet siger jeg.
#37 Vil mene at Bayonetta er det værste eksempel på PS3'en.
#40 Så du har fundet en enkelt video der viser en anelse mere shimmering i et spil, der højst kan vurderes som en B-titel. Find nogle ting i AAA titler som underbygger dine påstande, så kan vi snakke.
Er sgu skuffet over din trolling her Terra. Forventer mig mere af dig. Helt ærligt, at forsøge at affeje en side fordi der er en enkelt artikel du skal registere dig for, er bare svagt.
Skuffet siger jeg.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.