mboost-dp1

Ulovligt fildeling via internettet?

Gå til bund
Gravatar #101 - Alrekr
22. aug. 2011 20:37
Montago (98) skrev:
jeg vil bare gerne have samme forhold som i USA hvor folk med NetFlix og lign. streamer alt hvad de vil ha for ingen penge pr måned.

Har du kontaktet KODA for at fortælle om din holdning? Har du kontaktet Ifpi? Har du kontaktet nogen som helst? Eller venter du på, at det bare kommer? Du kunne begynde på at udøve noget demokrati og påvirke rettighedshaverne, inden du tyer til at overtræde loven 'fordi de ikke gider sælge det til mig'.
Gravatar #102 - Montago.NET
22. aug. 2011 20:39
Magten (100) skrev:
Kan man nu også det?

Hvad har vi set af krav her i tråden indtil videre?

Samtlige film i hele verden skal være tilgængelig til download, uden DRM samt mulighed for at kopiere som man har lyst til, i alle formater folk måtte foretrække, i kvalitet lige fra VHS til Bluray, lige efter bio premiere.

Det opsumerer det vel meget godt.

Hvis man kan få en box eller App som streamer filmene i HD ville det være fint med mig - så er jeg ligeglad med at have filerne liggende eller at kunne kopiere dem.
Gravatar #103 - Magten
22. aug. 2011 20:52
Montago (102) skrev:
Hvis man kan få en box eller App som streamer filmene i HD ville det være fint med mig - så er jeg ligeglad med at have filerne liggende eller at kunne kopiere dem.
Det er ikke så langt væk som folk går og tror. Diverse streaming services kører ganske fint indtil videre, men som med alt andet kaster man sig ikke ud en gigantisk investering uden at prøve markedet af og se hvordan økonomien er i det.

http://www.film2home.dk/ tilbyder fx streaming og køb af film i HD, dog med DRM og desværre ikke 5.1 lyd endnu pga Silverlight.

http://www.headweb.com/da/ understøtter Boxee, pånær de film der kræver Silverlight. Understøtter heller ikke 5.1 lyd endnu pga Flash og Silverlight.

http://www.movieurope.com/ tilbyder pakker hvor du fx får adgang til 53 danske film i en måned for 45 kr.
Gravatar #104 - Alrekr
22. aug. 2011 21:30
Fra pålidelige kilder ved jeg i øvrigt, at Blockbuster allerede har udviklet en boks, som muliggør udlejning hjemmefra - men de venter med at lancere den til 'markedet er modent'...
Gravatar #105 - binderup
23. aug. 2011 04:35

Mon ikke det er Corp speak for at de afventer resultatet af deres konkurs begæring i USA?

Jeg vil ikke sætte penge på at Blockbuster overlever ret længe.
Gravatar #106 - UltimateW
23. aug. 2011 07:14
Hvem husker DBA 113 Spil i 8bit dagene :P
Gravatar #107 - mardal
23. aug. 2011 10:05
Alrekr (101) skrev:
Har du kontaktet KODA for at fortælle om din holdning? Har du kontaktet Ifpi? Har du kontaktet nogen som helst? Eller venter du på, at det bare kommer? Du kunne begynde på at udøve noget demokrati og påvirke rettighedshaverne, inden du tyer til at overtræde loven 'fordi de ikke gider sælge det til mig'.

lol, har vi ikke en eller anden form for kapitalisme i det her land? Er det ikke virksomhedernes opgave at finde nye markedspotentialer? Det var vel ikke forbrugerne der efterspurgte mobiltelefonen i første omgang? Men disse kapitaliske og frimarkeds mekanismer kræver konkurrence, og da ophavsretten skaber et kunstigt monopol, sker disse ting bare ikke automatisk...

I et land med semi markedsøkonomi, er det da virksomhederne der skal tilpasse sig forbrugernes behov, ikke forbrugerne der skal tilpasse sig virksomhedernes.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login